  • 1. Data: 2009-10-02 20:04:30
    Temat: Fotografowanie za kase - DG z VAT czy bez?
    Od: <s...@g...pl>

    Pytanie do oblatanych

    Likwidują mi firmę, zaproponowali mi szkolenie na fotografa, bo psycholog na
    rozmowie powiedziała ze się nadaje i mam smykałkę. Ostatnia odprawę przeznaczę
    na sprzęcior, ale teraz mam inne pytanie.

    Jak założę działalność gospodarczą to co mi się bardziej opłaci -
    zadeklarowanie się na starcie jako płatnik VAT i wystawianie faktur czy inne
    formy opodatkowania?
    Od czego to zależy?

  • 2. Data: 2009-10-02 21:04:22
    Temat: Re: Fotografowanie za kase - DG z VAT czy bez?
    Od: "janek" <n...@a...pl>

    > Likwidują mi firmę, zaproponowali mi szkolenie na fotografa, bo psycholog na
    > rozmowie powiedziała ze się nadaje i mam smykałkę. Ostatnia odprawę przeznaczę
    > na sprzęcior, ale teraz mam inne pytanie.

    psycholog Ci powiedziała, ze masz smykałkę...
    czas umiierać...

  • 3. Data: 2009-10-02 21:11:21
    Od: "tomlot" <t...@w...pl>

    Karta podatkowa bez VAT. Płacisz 200/msc i masz święty spokój. Możesz
    zajmować się tyko zdjęciami a nie papierami ;)

    Tom

  • 4. Data: 2009-10-03 08:13:39
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 2 Oct 2009 20:04:30 +0000 (UTC),
    >Jak założę działalność gospodarczą to co mi się bardziej opłaci -
    >zadeklarowanie się na starcie jako płatnik VAT i wystawianie faktur czy inne
    >formy opodatkowania?
    >Od czego to zależy?

    VAT to taki dodatkowy podatek dochodowy, wiec sie zasadniczo nie
    oplaca, ale:
    -jesli zamierzasz sprzedawac innym vatowcom to lepiej dla nich zebys
    tez byl vatowcem, jesli sluby, wesela czy inne uslugi dla ludnosci -
    lepiej nie.

    -z kwoty wolnej od VAT trudno wyzyc, wiec kiedys zostaniesz .. no
    chyba ze karta podatkowa, albo czesc robic na lewo.

    -jeli sprzet kupisz w sklepie na fakture po rozpoczeciu dzialalnosci,
    to vat nie zaplacisz dopoki nie zarobisz tyle co na sprzet wydales...
    jesli zamierzasz kupic uzywany czy z przemytu, to nic ci to nie da.

    -podobnie kwestia studia czy innego lokalu - bedziesz placil z vat czy
    nie ?

    -no i np samochod - choc tu minister kombinuje jak moze zeby nie
    pozwolic odliczyc.

    J.

  • 5. Data: 2009-10-03 08:43:00
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > -jesli zamierzasz sprzedawac innym vatowcom to lepiej dla nich zebys
    > tez byl vatowcem

    Ale bzdura !
    Przecież na to samo wychodzi czy się wystawi rachunek na 100zł bez VAT'u
    czy fakturę na 100zł + VAT. Dla odbiorcy VATowca zawsze to będzie 100 zł.

    EMPI
    http://www.empi.art.pl

  • 6. Data: 2009-10-03 09:01:47
    Od: Olek <o...@u...eu>

    EMPI wrote:
> [...]
    > czy fakturę na 100zł + VAT. Dla odbiorcy VATowca zawsze to będzie 100 zł.

    misiu kolorowy sam piszesz bzdury

    jeśli vatowiec dostanie fakturę 100 zł + VAT to sobie ten VAT wlicza w
    koszty i redukuje tym samym VAT ze swoich przychodów, który musi
    zapłacić US. Rachunek to sobie możesz jedynie do księgi wpisać pod
    rubryką inne wydatki.

    Reasumując - rozliczenie VATowiec usługodawca i VATowiec usługobiorca
    zawsze będzie najatrakcyjniejszym wyborem dla usługobiorcy. Z drugiej
    strony trzeba się zastanowić ile będziemy mieli zleceń, przy których
    będziemy wystawiali f. VAT. Bo jeśli mamy większość swojego dochodu
    wpisywać jako sprzedaż bezrachunkowa, lub wystawiać faktury VAT osobom
    prywatnym to lepiej już skorzystać z rozwiązań jakie podali poprzednicy.

    Pozdr
    Olek

  • 7. Data: 2009-10-03 09:06:16
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > misiu kolorowy sam piszesz bzdury

    Do lustra, do lustra :) I na glos! ;)

    > jeśli vatowiec dostanie fakturę 100 zł + VAT to sobie ten VAT wlicza w
    > koszty i redukuje tym samym VAT ze swoich przychodów, który musi zapłacić
    > US.

    Pod warunkiem, ze ma co zaplacic.

    > Rachunek to sobie możesz jedynie do księgi wpisać pod rubryką inne
    > wydatki.

    I wychodzi na to samo.

    A jesli przypadkiem nie ma sprzedazy i nie ma od czego odliczyc VATu
    to mrozi 22% wartosci f-ry zakupowej - wyklada kase na VAT ktory
    dopiero pozniej (byc moze) odliczy.

    Reasumujac - rachunek w wysokosci netto jest dla nabywcy nie gorszy
    niz f-ra VAT, a moze byc korzystniejszy.

  • 8. Data: 2009-10-03 09:07:12
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > Jak założę działalność gospodarczą to co mi się bardziej opłaci -
    > zadeklarowanie się na starcie jako płatnik VAT i wystawianie faktur czy inne
    > formy opodatkowania?
    > Od czego to zależy?

    Bycie płatnikiem VAT ma sens tylko wtedy gdy na potrzeby działalności
    robisz zakupy obłożone VAT'em i jest tych zakupów sporo. Wtedy masz
    możliwość odliczyć VAT i jesteś ok. 22% ceny do przodu.

    Jeśli tych zakupów nie ma na tyle, to lepiej nie być VATowcem , bo dla
    odbiorców indywidualnych (nieVATowców) jesteś po prostu o 22% tańszy od
    VAT'owcowej konkurencji.

    EMPI
    http://www.empi.art.pl

  • 9. Data: 2009-10-03 09:12:58
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    s...@g...pl pisze:
> [...]
    > rozmowie powiedziała ze się nadaje i mam smykałkę. Ostatnia odprawę przeznaczę
    > na sprzęcior, ale teraz mam inne pytanie.

    Ten psycholog to powinien iść do psychiatry.

    wer

  • 10. Data: 2009-10-03 09:17:54
    Od: Olek <o...@u...eu>

    Jakub Jewuła wrote:

    > Pod warunkiem, ze ma co zaplacic.

    skoro wystawiasz faktury VAT to masz co zapłacić mądralo... do lusterka
    proponuję podejść osobiście...

    > I wychodzi na to samo.

    nie wychodzi, chyba, że produkujesz koszty nie wykazując dochodu - wtedy
    się zgodzę... tylko wtedy jaki sens prowadzenia DG?

    > A jesli przypadkiem nie ma sprzedazy i nie ma od czego odliczyc VATu
    > to mrozi 22% wartosci f-ry zakupowej - wyklada kase na VAT ktory
    > dopiero pozniej (byc moze) odliczy.

    jak nie ma od czego ogliczyć? wykazuje dochody to ma od czego
    przecież... no błagam , następny mondry...

    > Reasumujac - rachunek w wysokosci netto jest dla nabywcy nie gorszy
    > niz f-ra VAT, a moze byc korzystniejszy.

    hahahahah :) korzystniejszy powiadasz? :)

    ja proponuję EOT - lepiej rób zdjęcia zamiast głosić mondrości, a sprawy
    podatkowe pozostawcie biurom rachunkowym.