  • 1. Data: 2010-11-10 16:24:54
    Temat: Fotografowanie na koncercie
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

    Witam,
    na wstępie pragnę za znaczyć, że jestem początkującym fotoamatorem. Jutro
    wybieram się na koncert J.M.Jarre.
    Chciałbym zabrać ze sobą mój D90 +Nikkor 18-105 i zrobić jakieś fajne fotki.
    Oczywiście, jak to na koncercie Jarre bywa, będzie dużo różnego rodzaju
    efektów świetlnych i laserów, czyli stopień trudności robienia dobrych fotek
    dosyć wysoki ;)
    Czy możecie podpowiedzieć jakie ustawienia będą w miarę optymalne, czy
    bazować na automacie, czy też tylko stosować manual (jakie ustawienia)?
    Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.

    Pozdrawiam,
    Jarek

  • 2. Data: 2010-11-10 16:29:57
    Temat: Re: Fotografowanie na koncercie
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Moim zdaniem tylko manual. Auto będzie ci dobierało za długie czasy,
    albo będzie ogłupiane błyskami światła. Zrobisz kilka próbnych zdjęć i
    będziesz wiedział, co dalej robić. Obiektyw - przyda się taki ze
    stabilizacją, jeśli masz, bo statywu raczej nie pozwolą ci wnieść.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Ona mówi, ze chce tu uczynić Magiczne Królestwo, krainę pokoju i
    szczęśliwości, a kiedy kto chce tego dokonać, trzeba uważać na szpiegów

  • 3. Data: 2010-11-10 16:33:43
    Od: "kamtzu" <k...@t...usunTo.pl>

    Użytkownik "Jarek" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wybieram się na koncert J.M.Jarre.
    > Chciałbym zabrać ze sobą mój D90 +Nikkor 18-105 i zrobić jakieś fajne

    http://rozrywka.trojmiasto.pl/info_imp.php?id_imp=16
    5673

    "Wykaz przedmiotów i substancji, których nie można wnieść na Halę:
    [...]
    - sprzęt do rejestracji obrazu lub dźwięku
    - Osoby które będą starały się wnieść na teren koncertu aparat
    fotograficzny, kamerę lub innego rodzaju sprzęt nagrywający audio video,
    będą musiały liczyć się z koniecznością przekazania go w depozyt, którego
    koszt wynosi 50 PLN. "

  • 4. Data: 2010-11-10 16:54:22
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

> [...]
    > będą musiały liczyć się z koniecznością przekazania go w depozyt, którego

    Kurcze, tego nie wziąłem pod uwagę :/.Z tego co pamiętam, podobne restrykcje
    były zapowiadane przed koncertem Jarre klika lat temu na terenie stoczni.
    Znajomi, którzy tam byli stwierdzili, że można było wnosić dosłownie
    wszystko, bo kontrola była praktycznie żadna. Jednak obecnie, w przypadku
    hali może być faktycznie inaczej.
    Dzięki za podesłanie tego linku ;)

    Pozdtrawiam,
    Jarek

  • 5. Data: 2010-11-10 16:56:08
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wiedział, co dalej robić. Obiektyw - przyda się taki ze stabilizacją,
    > jeśli masz, bo statywu raczej nie pozwolą ci wnieść.

    Dziękuję za cenne uwagi. Będę próbował zastosowac je w praktyce :)

    Pozdrawiam,
    Jarek

  • 6. Data: 2010-11-10 17:23:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > dużo różnego rodzaju efektów świetlnych i laserów, czyli stopień
    > trudności robienia dobrych fotek dosyć wysoki ;)

    A pamietasz ten filmik jak to efekt laserowy uszkodzil matryce ?
    :-)

    > Czy możecie podpowiedzieć jakie ustawienia będą w miarę
    > optymalne, czy bazować na automacie, czy też tylko stosować
    > manual (jakie ustawienia)?

    Czesc tych efektow bedzie chyba wymagalo dlugiego czasu
    naswietlania.

    J.

  • 7. Data: 2010-11-10 17:44:24
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Wed, 10 Nov 2010 17:54:22 +0100, Jarek napisał(a):

> [...]
    > Znajomi, którzy tam byli stwierdzili, że można było wnosić dosłownie
    > wszystko, bo kontrola była praktycznie żadna. Jednak obecnie, w przypadku

    Wszystko zależy od organizatora koncertu, na U2 jak byłem dwa razy, zawsze
    trzepali ostro (nic nie znaleźli bo konspiracyjnie sprzęt chowałem ;). Raz
    też widziałem jak ochroniarz wskoczył w tłum i dosłownie wyrwał komuś jakąś
    kamerkę z dłoni. Niemniej zdjęcia zrobić się dało, tylko wymagało to nieco
    sprytu ;)

    Jeśli więc zależy Ci na fotkach - próbuj. Uważam, że jest realna szansa
    pofocić, jeśli nie będziesz rzucać się za bardzo w oczy, poza tym często
    jednak te restrykcje są tylko na papierze.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 8. Data: 2010-11-10 18:19:37
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

> [...]
    > pofocić, jeśli nie będziesz rzucać się za bardzo w oczy, poza tym często
    > jednak te restrykcje są tylko na papierze.

    Zgadzam się z Tobą, tym bardziej, że pokusa pofocenia jest wielka ;)))

    Pozdrawiam,
    Jarek

  • 9. Data: 2010-11-10 18:35:48
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Wed, 10 Nov 2010 17:24:54 +0100, Jarek napisał(a):

> [...]
    > efektów świetlnych i laserów, czyli stopień trudności robienia dobrych fotek

    Robię fotki na koncertach i nie ma jakichś uniwersalnych ustawień. Zależy
    ile jest światła, jak bardzo ruszają się muzycy, jakie ogniskowe i jasność
    szkła, jak daleko od sceny. Na pewno polecam tryb manual, raczej wysokie
    ISO i otwarta przysłona. Ten 18-105 chyba nie jest zbyt jasny, więc
    prawdopodobnie będziesz musiał użyć wysokich czułości. Ja często robię na
    640-800, ale zdarzały się koncerty, że nawet 1000-1600. Ustaw tryb M,
    otwórz przysłonę na maksa albo minimalnie przymknij od maksymalnie
    otwartej, daj czułość 800 i zrób jakieś zdjęcia. Jak będą za jasne to
    przymknij przysłonę, jak poruszone to skróć czas, jak będą za ciemne to daj
    czułość większą lub dłuższy czas. Migawkę dobieraj tak, żeby nie było
    poruszenia, jeśli możesz to opieraj się o coś podczas robienia zdjęć. Jeśli
    będziesz daleko, to ta ogniskowa 105mm może okazać się zbyt mała. Gdy
    światła nie będzie zbyt wiele to ten obiektyw może być jednak za ciemny.
    Statyw i tak moim zdaniem jest pomyłką na koncertach. Co z tego, że ktoś
    nie poruszy aparatem skoro będzie widać ruch muzyka. Moim zdaniem na każdym
    koncercie trzeba wypróbować konkretne ustawienia, spróbować kilka fotek jak
    wychodzą, dopasować aparat do otoczenia a później to już z górki ;). Zawsze
    możesz manewrować czasem lub czułością w zależności od sytuacji.

    --
    Krasnal...

  • 10. Data: 2010-11-10 20:30:09
    Od: uerbe <r...@g...com>

    On 10 Lis, 17:24, "Jarek" <w...@o...pl> wrote:

    > Czy możecie podpowiedzieć jakie ustawienia będą w miarę optymalne, czy
    > bazować na automacie, czy też tylko stosować manual (jakie ustawienia)?
    > Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.

    Pod poniższym adresem to, co udało mi się zrobić na ubiegłorocznej
    edycji Festiwalu Malta - pomimo "open camera policy" obowiązującej na
    całej trasie NIN.JA w Polsce oczywiście nie można było wnieść na
    koncert jakiegokolwiek aparatu (to, że się udało to inna sprawa). Z
    braku czasu i miejsca na gmeranie w ustawieniach zdjęcia robione
    głównie w trybie preselekcji przysłony, ale faktycznie rozsądniej
    byłoby ustawić manual. Szkło to 50mm/1.4.

    http://picasaweb.google.com/RobertUrbaniak/NineInchN
    ailsPoznan23062009#

    Pozdrawiam,
    --