  • 31. Data: 2009-04-06 18:28:58
    Temat: Re: Fotografia w supermarketach
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    Zennon pisze:

    > TAK!!! Jesli Cie dotknal i torby fotograficznej, to zglaszasz napad z
    > uzyciem sily (rozboj) i probe kradziezy mienia znacznej wartosci. Przyjezdza
    > policja, legitymuje go na Twoja prosbe i wtedy Ty mozesz go podac do sadu.
    > Oczywiscie tego nie robisz, bo szkoda czasu. Ale jego dane masz
    >
    > Zennon
    >
    > p.s. i do k*.*y nedzy walczcie o swoje!!! Nie dawajcie sie przyglupawym
    > cieciom, pieniaczom i oszolomom. Teraz prawie kazdy aparat ma nagrywanie,
    > nagrywajcie takich gosci i do sieci z nimi, albo do sadu !!!

    Jak sie was czyta to czlowiek ma wrazenie, ze wy w jakiejs utopii
    zyjecie, albo ostro jaracie.
    W 90% policja by przyjechala i spisala ciebie, a jak bys brykal to ciag
    dalszy bylby na komisariacie. W pozostalych 10% dostalbys mandat za
    zaklocanie porzadku, a jakze w miejscu publicznym, albo nieuzasadnione
    wezwanie policji. Oczywiscie masz do dyspozycji cala droge cywina
    postepowania... Powodzenia.

  • 32. Data: 2009-04-06 18:57:17
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    f1969 napisał:

    > Proszę bardzo:
    >
    > Konstytucja RP
    >
    > przede wszystkim Art. 31.
    > Wolność człowieka podlega ochronie prawnej.
    > Każdy jest obowiązany szanować wolności i prawa innych. *Nikogo nie
    > wolno zmuszać do czynienia tego, czego prawo mu nie nakazuje.*

    [cut]

    I z tego wynika, że selekcja na wejściu do klubów jest nielegalna. Nie.

    Niestety bardziej wierzę we wnioski wypływające z tamtego flejma
    toczonego na kilku grupach.

    m.
    --
    The most difficult thing in the world is to know how to do a thing
    and to watch someone else doing it wrong, without commenting.

  • 33. Data: 2009-04-06 18:58:21
    Od: f1969 <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl>

    T.M.F. pisze:

> [...]

    Każdy jest obowiązany szanować wolności i prawa innych. *Nikogo nie
    wolno zmuszać do czynienia tego, czego prawo mu nie nakazuje.*

    Art. 37.
    *Kto znajduje się pod władzą Rzeczypospolitej Polskiej, korzysta z
    wolności i praw zapewnionych w Konstytucji.*

    Art. 73.
    *Każdemu zapewnia się wolność twórczości artystycznej, badań naukowych
    oraz ogłaszania ich wyników, wolność nauczania, a także wolność
    korzystania z dóbr kultury.*

    oraz KC

    Art. 23. Dobra osobiste człowieka, jak w szczególności zdrowie, wolność,
    cześć, swoboda sumienia, nazwisko lub pseudonim, wizerunek, tajemnica
    korespondencji, nietykalność mieszkania, *twórczość naukowa,
    artystyczna*, wynalazcza i racjonalizatorska, pozostają pod ochroną
    prawa cywilnego niezależnie od ochrony przewidzianej w innych przepisach.

    a także ustawa Prawo Autorskie

    Art. 23.
    1. *Bez zezwolenia twórcy wolno nieodpłatnie korzystać z już
    rozpowszechnionego utworu w zakresie własnego użytku osobistego*
    Przepis ten nie upoważnia do budowania według cudzego utworu
    architektonicznego i architektonicznourbanistycznego oraz do korzystania
    z elektronicznych baz danych spełniających cechy utworu, chyba że
    dotyczy to własnego użytku naukowego niezwiązanego z celem zarobkowym.

    2. *Zakres własnego użytku osobistego obejmuje korzystanie z
    pojedynczych egzemplarzy utworów przez krąg osób pozostających w związku
    osobistym, w szczególności pokrewieństwa, powinowactwa lub stosunku
    towarzyskiego.*

    --
    f1969

  • 34. Data: 2009-04-06 19:03:24
    Od: "Andrzej M" <d...@w...pl>

    Z moich doświadczeń:
    Na półkach leży wiele aparatów. Obok stoi kolega. W kieszeni kilka kart
    pamięci różnych typów. Proszę o uruchomienie interesujących mnie
    aparatów.Wkładam swoją kartę i focę dookoła. Wyjmuję kartę i podaję koledze.
    Przychodzi ochroniarz i prosi o skasowanie zdjęć. Ja idę do wyjścia i mam
    ich w d****. Jeszcze nigdy mnie nie rewidowali ale kolega jest na wszelki
    wypadek.

    Pozdrawiam

  • 35. Data: 2009-04-06 19:11:21
    Od: "Zennon" <z...@n...pl>

    > I z tego wynika, że selekcja na wejściu do klubów jest nielegalna. Nie.

    Tak. Selekcja jest IMHO formalnie nielegalna. Stworzenie wewnetrznego
    regulaminu firmy typu "bez krawata nie wpuszczamy" jest rodzajem
    dyskryminacji.
    Regulamin wewnetrzny firmy, nie moze byc ostrzejszy niz obowiazujace w
    polsce prawo. Jest tylko i wylacznie wewnetrznym regulaminem majacym
    usprawnic funkcjonowanie firmy, a nie prawem. Przypominam, ze na drzwiach sa
    oznaczenia wejscie i wyjscie. Jesli wejdziecie wyjsciem, to ochroniarz
    przyleci i Was wyrzuci, albo skonfiskuje nogi? A jak wejdziecie z lodem?
    Konfiskata loda?

    > Niestety bardziej wierzę we wnioski wypływające z tamtego flejma
    > toczonego na kilku grupach.

    Wlasnie z przyjemnoscia przeczytalem tamtego "flejma" i wynika z niego, ze
    wolno fotografowac. Ochronie wizerunku podlega jedynie ludzka twarz (a i to
    nie kazda i nie zawsze) i to w momencie publikacji, a nie fotografowania !!!

    Zennon

  • 36. Data: 2009-04-06 19:21:14
    Od: "Zennon" <z...@n...pl>

    Użytkownik "kuba_k1" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > policja, legitymuje go na Twoja prosbe i wtedy Ty mozesz go podac do sadu.
    > Oczywiscie tego nie robisz, bo szkoda czasu. Ale jego dane masz
    >
    > Zennon
    >>

    > BZDURA!!!
    > Jeśli nie wiesz jaka jest definicja rozboju, to nie mąć innym w głowie,
    > zapoznaj się z treścią art. 280 kk "[Kradzież z rozbojem] § 1. Kto
    > KRADNIE, używając przemocy wobec osoby lub grożąc natychmiastowym jej
    > użyciem albo doprowadzając człowieka do stanu nieprzytomności lub
    > bezbronności,
    > podlega karze pozbawienia wolności od lat 2 do 12.

    Dokladnie. Chwycenie za obiektyw i proba wyrwania go wystarcza. Tekst "zaraz
    pan straci aparat", " a rozbic panu ten aparat" rowniez

> [...]
    > podobnie niebezpiecznym przedmiotem lub środkiem obezwładniającym albo
    > działa w inny sposób bezpośrednio zagrażający życiu lub wspólnie z inną
    > osobą, która posługuje się taką bronią, przedmiotem, środkiem lub
    > sposobem,
    > podlega karze pozbawienia wolności na czas nie krótszy od lat 3.
    >
    > MUSI występować zamiar bezpośredni kradzieży !!! to samo dotyczy
    > USIŁOWANIA.
    >
    > Przy rozboju, po zgłoszeniu przestępstwa, ściganie odbywa się z urzędu -
    > nie masz wpływu na tryb ścigania (chcieć lub niechcieć ścigania).

    No to jeszcze lepiej. Zglaszasz rozboj, a potem juz sad sam sie buja z tym
    oszolemem

    > A co do mienia znacznej wartości, to kwestie tą normuje art. 115 kk tj.
    > § 5. Mieniem znacznej wartości jest mienie, którego wartość w chwili
    > popełnienia czynu zabronionego przekracza dwustukrotną wysokość
    > najniższego miesięcznego wynagrodzenia.

    Niech przelicze. 600 PLN x 200 = 120 000
    Dobry Nikon 25 000
    Solidny obiektyw tak z 8 000

    Czyli nie bedzie to kradziez mienia znacznej wartosci, tylko zwykla
    kradziez. Czy to cos bardzo zmienia?

    Zennon

  • 37. Data: 2009-04-06 19:22:33
    Od: "Zennon" <z...@n...pl>

> [...]
    > zaklocanie porzadku, a jakze w miejscu publicznym, albo nieuzasadnione
    > wezwanie policji. Oczywiscie masz do dyspozycji cala droge cywina

    Skoro lubisz byc dymany przez roznych oszolomow, pieniaczy i cieciow o
    mentalnosci ze srodkowego Gomolki, to Twoje zmartwienie.

    Zennon

  • 38. Data: 2009-04-06 19:32:34
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Zennon" <z...@n...pl> napisał:

> [...]
    > oznaczenia wejscie i wyjscie. Jesli wejdziecie wyjsciem, to ochroniarz
    > przyleci i Was wyrzuci, albo skonfiskuje nogi?

    Może Cię po prostu nie wpuścić. I chętnie zobaczę relację z procesu w
    którym zostanie przez Ciebie pozwany o naruszenie poprzez niewpuszczenie
    Twoich praw obywatelskich - bo przecież żadna ustawa wchodzić wyjściem nie
    zabrania. Albo np. co zrobi policja gdy wezwiesz ja aby wymusiła na
    ochroniarzu wpuszczenie Cię na salę kinową wyjściem.

    >A jak wejdziecie z lodem?
    > Konfiskata loda?

    Podobnie jak w punkcie powyżej - chętnie zobaczę relację z procesu.

    Mam obawy, ze bezkrytyczne słuchanie rad takich jak Twoje i jeszcze paru
    osób podobnie głosżących prawo do wolności fotografowania wszystkiego
    wszędzie moze kiedyś kogoś wpuścić w poważne kłopoty.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 39. Data: 2009-04-06 19:43:44
    Od: "Zennon" <z...@n...pl>

> [...]
    > osób podobnie głosżących prawo do wolności fotografowania wszystkiego
    > wszędzie moze kiedyś kogoś wpuścić w poważne kłopoty.

    Wiesz, jak bardzo chcesz sam sobie nalozyc kaganiec i super autocenzure
    oparta na strachu przed cieciem z hipermarketu, to to jest Twoj problem, nie
    moj. Mam tylko prosbe, zebys nie straszyl paru milionow fotoamatorow.

    Zennon

  • 40. Data: 2009-04-06 20:04:43
    Od: f1969 <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl>

    T.M.F. pisze:

    > Tak to jest jesli nieprawnik zabiera sie za interpretacje przepisow.

    Żyj sobie dalej w świecie swojej fikcji , tylko już nie pisz bzdur więcej.

    --
    f1969