  • 121. Data: 2009-04-07 22:05:43
    Temat: Re: Fotografia w supermarketach
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Apr 2009, masti wrote:

    > Dnia pięknego Tue, 07 Apr 2009 00:25:28 -0700, osobnik zwany piotr.fuz
    > wystukał:
    [...komuś...]

    > a gdzie jest podstawa prawna, że można? Bo tak działa prawo

    Dla ścisłości: zakazu zakazywania nie ma.
    Tobie też jeden czy drugi może zakazać pisania na grupę.
    Pytaniem jest, czy ów zakaz będzie skuteczny, czyli
    egzekwowalny w zgodny z prawem sposób (bo w niezgodny
    może się dać :>)
    Potocznie oczywiście mawia się "nie można zakazać", ale
    prawnicy pewnie mają kilka innych słów - wytrychów na taką okazję,
    jaki że "można zakazać, tylko tym zakazem nikt się nie musi
    przejmować" :D

    wKF: kiedyś na .prawo mi uświadomili, że faktycznie sporo praw,
    obowiązków i ograniczeń zapisanych w Konstytucji *nie* dotyczy
    sfery prywatnej.
    W tym "prawo do swobody".
    Ale już *państwo* jest tymi zapisami Konstytucji związane, wiec
    jak wtyka się (w osobie policmajstra, sędziego czy podobnych
    urzędników) to musi się zastosować... (do Konstytucji).
    Z tego wynika, że możesz sobie ustanowić własny zakaz :)
    (bo nie dotyczy Cię obowiązek zapewnienia swobód obywatelskich
    zapisany w Konstytucji), ale my możemy go sobie... właśnie ;)
    (bo jak wezwiesz "państwo", to ono już musi Konstytucji
    przestrzegać, a jak postanowisz dać nam "nauczkę" bez pomocy
    państwa, to jeśli będzie bezprawna - z kolei my możemy "państwo"
    wezwać...)

    pzdr, Gotfryd

  • 122. Data: 2009-04-07 22:10:51
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    mage-usage.htm

    > I z angielskiego pozadnie przetlumaczyc nie potrafisz. Sorry. Juz z Toba nie
    > gadam. Szkoda mojego czasu.

    Bardzo sie z tego powodu ciesze, bo dawno nie widzialem kogos tak
    ograniczonego. A BTW, kiedy idziesz sie awanturowac pod tym klubem? Czy
    jestes tylko takim pieniaczem internetowym robiacym w gacie na widok
    ochroniarza?

  • 123. Data: 2009-04-07 22:25:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Apr 2009, T.M.F. wrote:

    > Co ciekawe te same osoby, ktore maja w dupie opinie innych
    > (no bo im sie nalezy) podniosa pierwsze krzyk kiedy rzekomo naruszy sie ich
    > prawo - np. wklei jakis nawet przerobiony fragment ich zdjecia na swojej
    > niekomercyjnej stronie.

    Czekaj, porównujesz czyn *bez*prawny z czynem zgodnym z prawem, czy
    Twój przykład sugeruje iż mamy tylko "rzekomą" bezprawność?
    Żeby nie było - to nie ja wymyślałem PA :P
    Nie miałbym nic przeciwko zapisowi, że "wykorzystywanie utworu
    do celów niekomercyjnych może odbywać się bez zgody autora",
    za to jak sądzę autorzy np. gier komputerowych by mieli coś
    przeciw ;>
    Więc... jest jak jest.
    Studentowi AM można zakazać ćwiczenia w domu, pieszemu można zakazać
    przechodzenia na czerwonym przez pustą ulicę, a autorowi strony www
    można zakazać rozpowszechniania czegokolwiek bez zgody autora.
    I ustawodawca tak zrobił.
    Dlatego "rzekomo" nie wchodzi w rachubę, nawet jeśli ja czy Ty
    uznamy przepis za głupi.

    pzdr, Gotfryd

  • 124. Data: 2009-04-07 23:47:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 07.04.2009 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał/a:
    > Czekaj, porównujesz czyn *bez*prawny z czynem zgodnym z prawem, czy

    Wystarczy przyjąć że ów wymieniony fragment nie stanowi utworu w świetle
    PA o co przy fragmencie może nie być aż tak trudno i dalszy wywód bedzie
    zbędny, a TMF i tak będzie miał tu rację.

    --
    Marcin

  • 125. Data: 2009-04-08 04:59:41
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Strasznie współczujesz tym "cieciom" próbującym egzekwowac bezprawie.
    > Piszę "cieciom" boć przecie maja mundury, pałki, gazy itp.
    > Sa biedni i niewinni zaiste.

    Postaw sie na miejscu niezbyt rozgarnietego goscia ktory
    ma durnia za szefa. Nie jest wesolo byc na jego miejscu...

    Przyjdzie jakas lajza z aparatem, gosc zrobi to co mu
    durny szef kazal a efekt bedzie taki, ze to on dostanie
    w dupe - w koncu na kims musi szef frustracje wyladowac...

    Kiepska praca, ale pewnie lepszej nie umie znalezc.
    Cieciowie tez sa potrzebni na swiecie...

  • 126. Data: 2009-04-08 06:41:20
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    T.M.F. napisal:
    > Troche to mentalnosc kalego prezentujesz. To, ze ktos cie dyma nie daje
    > ci prawa do robienia tego samego.

    Ty takze przenosisz relacje miedzyludzkie na podejscie do korporacji.
    Korporacja traktuje cie jak przedmiot do wyzyskania, nie istniejesz
    dla nich jako czlowiek, to ze traktuja cie lepiej od smiecia wynika
    wylacznie z regulacji prawnych i konkurencji - przypomnij sobie szturmy
    klientow na pierwsze hipermarkety i wyjatkowo chamskie postepowanie ochroniarzy.
    Chcesz realizowac podejscie 'przyzwoite', to realizuj, ale nie nadawaj
    mu klauzuli wylacznosci. Ja do jakichkolwiek przedsiebiorstw mam
    podejscie czysto pragmatyczne, bo sam tak jestem trakowany. Nie odczuwam
    z tego powodu potrzeby ekspiacji. 'Mentalnosc Kalego'? Dobre sobie :)

    > Grzegorz celnie zauwazyl, ze dla wielu tu piszacych osob cos co wg ich
    > wyobrazenia jest zgodne z prawem powoduje, ze robia co chca. Gdyby prawo
    > nie ochranialo wizerunku osoby to zapewne fociliby ludzi nie baczac, ze
    > sobie tego nie zycza.

    Nie mieszaj ludzi i parkingow. Jedno i drugie nie ma ze soba nic
    wspolnego. Brednie zarzadu i ochrony nie zasluguja na jakiekolwiek
    powazne traktowanie, a tym bardziej na uzalanie sie nad ich odczuciami.
    Bo takowych nie maja. Wcale.

> [...]
    > rzekomo naruszy sie ich prawo - np. wklei jakis nawet przerobiony
    > fragment ich zdjecia na swojej niekomercyjnej stronie.

    Gotfryd juz ci skomentowal, ze pleciesz farmazony :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 127. Data: 2009-04-08 06:43:37
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    "Jakub Jewuła" napisal:
    > Postaw sie na miejscu niezbyt rozgarnietego goscia ktory
    > ma durnia za szefa. Nie jest wesolo byc na jego miejscu...

    No i co z tego?

> [...]

    No i co z tego?

    > Kiepska praca, ale pewnie lepszej nie umie znalezc.
    > Cieciowie tez sa potrzebni na swiecie...

    No i co z tego? I tylko dlatego mam takiej 'lajzie'
    dac sobie narobic na glowe? Zeby mu przykro nie bylo?
    Jaja sobie robisz?
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 128. Data: 2009-04-08 07:05:12
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 7 Apr 2009 21:04:02 +0200, "Marek Grochocki"
    <m...@W...net> wrote:

    >"Grzegorz Krukowski" <r...@o...pl> wrote in message
    >
    >Masz racje. Ochroniarz, nie bedac 'na prawie', powinien sie zachowac
    >przyzwoicie i nie pierdolic o zakazie. ;)
    Moja uwaga była ogólna - bo tutaj ciągle pałęta się przekonanie że jak
    fotograf chce to inni muszą. A to nie jest tak do końca.
    --
    Grzegorz Krukowski
    Ministerstwo Głupich Kroków ostrzega:

  • 129. Data: 2009-04-08 07:13:00
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 07 Apr 2009 11:43:21 -0400, rs napisał(a):

    > ale ja (i jak widac nei tylko ja) pytalem o to w jaki sposob dobro
    > sklepu jest zagrozone w omawianym wypadku i jak sie ten paragraf,
    > ktory zacytowales ma do tego? <rs>

    Dobro sklepu to nie dobro osobiste - to regulują prawa własności.
    Jeśli odstraszałbyś klientów to właściciel mógłby mieć pretensje
    że nie pozwalasz mu w pełni korzystać z jego praw - no ale to chyba
    byłby problem tylko w sexshopie ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

    --
    FAQ prf: http://www.prf-faq.prv.pl
    Fotografia czarno-biała: http://www.korex.net.pl/forum/

  • 130. Data: 2009-04-08 08:06:29
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 8 Apr 2009 06:43:37 +0000 (UTC), Jacek_P napisał(a):

    > No i co z tego? I tylko dlatego mam takiej 'lajzie'
    > dac sobie narobic na glowe? Zeby mu przykro nie bylo?
    > Jaja sobie robisz?

    Chyba Ty sobie jaja robisz. Byłem kilka razy zaczepiany
    przez ochronę bankową, pocztową i "handlową" i jakoś nikt nigdy
    nie robił mi na głowę. Zazwyczaj grzecznie zwracano mi uwagę
    żebym nie robił zdjęć (no może ten z banku trochę mniej grzecznie),
    na co ja grzecznie odpowiadałem że przecież mogę, na co zazwyczaj
    padała odpowiedź w rodzaju "ja się nie znam, ale kierownik nam kazał",
    po czym rozstawaliśmy się w zgodzie. Fakt że od czasu do czasu zdarzają
    się sytuacje gdy ktoś ląduje na komisariacie za fotografowanie dworca czy
    starej fabryki, ale nie uogólniaj na wszystkich ochroniarzy i
    pseudoochroniarzy (bez licencji).

    Pozdrawiam,
    Henry