  • Data: 2009-04-09 13:39:14
    Temat: Re: Fotografia w supermarketach
    Od: NomaD_FH <N...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 9 Kwi, 07:34, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> wrote:

    > Zatem czekam - kup bilet do kina i wejdź do niego wyjściem którym
    > wypuszczani są widzowie po poprzednim seansie. I zamieść potem relacje z
    > procesu który wytoczyłeś ochronie za to, ze Cię nie wpuścili.

    Marku, tu mylisz trochę pojęcia. Kino/teatr/koncert podlegają zupełnie
    innym prawom niż wejście do supermarketu, czy sklepu.
    Jak pisałem wcześniej - tam jest to impreza biletowana - czyli Ty
    kupując bilet akceptujesz regulamin dotyczący danego obiektu/imprezy.
    Przy czym, regulamin ten powinien wisieć w miejscu ogólnie dostępnym -
    np przy kasach, lub najważniejsze jego punkty powinny być wymienione
    na bilecie. I na tej podstawie mogą zabronić wchodzenia z przedmiotami
    niebezpiecznymi, napojami etc. Jak również uporządkować potoki ludzi.
    Nawet w ustawie o ochronie jest na to konkretny punkt, konkretnie:
    Art. 36. 1. Pracownik ochrony przy wykonywaniu zadań ochrony osób i
    mienia w granicach chronionych obiektów i obszarów ma prawo do:
    1) ustalania uprawnień do przebywania na obszarach lub w obiektach
    chronionych oraz legitymowania osób, w celu ustalenia ich tożsamości,
    2) wezwania osób do opuszczenia obszaru lub obiektu w przypadku
    stwierdzenia braku uprawnień do przebywania na terenie chronionego
    obszaru lub obiektu albo stwierdzenia zakłócania porządku,

    Bilet na dany seans filmowy podlega pod pkt 1 - uprawnia do wejścia na
    imprezę/seans filmowy. Co do wejścia wyjściem - mozna to od biedy
    uznać za zakłócenie przepisów p.poż,/zasad ewakuacji danego budynku.
    Ew naruszenie zasad ochrony danego obiektu.

    Przy imprezie biletowanej/zamknietej - właściciel ma dużo szersze pole
    do popisu, jesli chodzi o regulaminy, niż przy terenie prywatnym
    publicznie dostępnym. Tu już od biedy może wykorzystać selekcję "na
    bramce", choc jest to nie do końca zgodne z przepisami.

    > --
    > Pozdrawiam!
    > Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

    Grzesiek "Nomad_FH"