    From: rs <n...@n...spam.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Fotografia w supermarketach
    Date: Wed, 08 Apr 2009 12:50:55 -0400

    On Wed, 8 Apr 2009 15:16:54 +0100, "see_you" <c...@e...trzy> wrote:

    >A w mojej opinii, zeby zabierac glos nt jakosci tlumaczenia,
    >trzeba nie tylko znac jezyk, ale tez zwyczaje panujace
    >w srodowiskach z ktorych pochodzi tekst do tego tlumaczenia.
    >Jak dla mnie, przekazal dokladnie to, co ten tekst oznacza,
    >bo to, co tam jest napisane, to zupelnie inna bajka.
    >Poczytaj sobie, ilu reporterom angielska policja konfiskowala
    >sprzet na podstawie podobnie sformulowanego prawa.

    alez akurat tu nie o samo prawo chodzi, ale o jego egzekwowanie.
    akurat w stanach pod tym wzgledem nie jest ono _zawsze_ az tak
    rygorystycznie przestrzegane jakby nawet litera o tym mowila (a w tym
    wypadku jest uzyte slowo "may" czyli reakcja zalezy od interpretacji
    sytuacji przez pracownika poczty).
    to jest zupelnie ta sama sytuacja, kiedy przechodzisz na czerwonym
    swietle przez ulice. policjant nawet na ciebie nie zwroci uwagi, jesli
    ulica jest pusta i nie stwarzasz zadnego zagrozenia dla siebie i
    innych. to samo sie tyczy fotografowania obiektow. fotografowalem nie
    raz i nie dwa, np. zbiorniki wodne dla miasta NY, czasami nawet pod
    obecnosc policji i lokalnynej strazy. ani slowa z ich strony, ze nie
    nie mozna bylo robic zdjec. innego czasu zaraz po 9/11 znajomi mieli
    problemy (moze to za duze slowo) kiedy chcieli zrobic pare fotek
    czegos co bylo na tle jednego z tych zbiornikow. w tym samym czasie
    pare osob bylo z tego samego powodu zatrzymanych i oni mieli juz
    powazne problemy. w lato zeszlego roku robilem w tych samych miejscach
    zdjecia znowu bez zadnego problemu.
    takze nie chodzi tutaj o wymachiwanie paragrafami przez jedna albo
    druga strone, ale sensowne czy wrecz zyczliwe podejscie do drugiej
    osoby. ok. zdaje sobie sprawe, ze w obliczu tego co tu juz zostalo
    powiedziane, brzmi to raczej naiwnie, ale tak to sadze powinno
    wygladac i tak gdzie niegdzie wyglada. wiec mozna. <rs>