  • Data: 2009-10-29 19:21:03
    Temat: Re: Fotografia w bliskim UV
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 29 Oct 2009 18:39:10 +0100, r...@m...com wrote:

    >Witam.
    >Czemu nie mogę nic znalezc w sieci na ten temat (prócz zastosowań w
    >astronomi), skoro jesli chodzi o podczerwien to tego jest mnóstwo? czy
    >istnieją filtry np. wycinające światło o długości powyżej 380 nm? matryce
    >jakoś specjalnie uczulone na UV? jak wygląda typowy krajobraz zieleni z niebem
    >w świetle UV?

    Problemem jest optyka, szkło nie przepuszcza UV. Konieczna jest optyka
    kwarcowa, a ta nie jest tania. Tu masz widmo szkiełka mikroskopowego o
    grubości 1mm:
    http://www.flickr.com/photos/36151504@N08/3391044380
    /
    Wynika z tego, że poniżej 350 nm ze szklanym obiektywem nic nie
    zobaczysz.

    Pozdrawiam,
    Paweł