  • 61. Data: 2009-09-30 12:10:04
    Temat: Re: Fotograf do ślubu - jakie ceny?
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    Maniam, w weekend jechac na wesele, przy okazji najesc sie :) A w
    tygodniu spaaac do 12, potem nad jeziorko sie zrelaskowac :)
    Skorzystać ze slonca, kiedy na plazy nie ma ludzi bo w pracy, a potem
    w nocy, w ciszy spokojnie foty obrabiac :) IMHO duzo fajniej jak
    siedzenie w robocie w standardowych 8-16 z wolnymi weekendami.
    _______________

    nawet nie masz baldego pojecia jak grubo sie mylisz... niestety :(

    roger

  • 62. Data: 2009-09-30 12:18:08
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    Marek Dyjor pisze:

    Hej

    > laptop coru duo T7400 2.16 GHz 2.16GHz 3GB ram
    >
    > na dzisiaj warty jakieś 1000 zł bardzo dobrze sie sprawia w obróbce
    > RAWów w Lightroomie
    >
    > wymiana dysku to nie jest wielka inwestycja

    Mam Laptoka C2D T7500 2.2 GHz 4GB RAM, mogę na tym 10 RAWów obrobić i
    mam dość :)

    Piszę o RAWach z D700 12Mpix, a Zbyszek zdaje się że obrabia z 21Mpix.

    Do sensownej czasowo obróbki używam już wiekowego MacPro Xeon 2.66 na 4
    rdzeniach. A i to wydaje mi się już mało.
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 63. Data: 2009-09-30 12:19:12
    Od: "Maciej K. aka Sesjusz" <posesjusz@_spam_gazeta.pl>

    Witam!

    W liście datowanym 30 września 2009 (14:10:04) napisano:

    > nawet nie masz baldego pojecia jak grubo sie mylisz... niestety :(

    No to przykro mi :) Jak tak ciezko i smutno to szukajcie roboty u
    innych lub w panstwowkach :) Jak sie nie oplaca to po co sie meczyc
    ?

    --
    Pozdrowienia,
    Maciej Kurkiewicz aka Sesjusz

  • 64. Data: 2009-09-30 12:21:07
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > jak dasz 7k na motnitor to 5 lat
    > jak dasz 3k to 3 lata...

    buhaha :)

    > kontroler RAID i 4 dyski twarde spięte w RAID 10
    > to minimum

    buhahahaha :)

    > bezbieczeństwo danych to podstawa...

    drugi dysk na usb = 200zl :)

    > nie da się otworzyć rawów z 5dmkII
    > a nie wszystko da się LRem zrobić

    polemizowalbym :) mocno

    Punk widzenia zalezy od punktu siedzenia. Obrabialem foty na notebooku
    teraz mam kompa ekono za 2500zl a monitor za 300zl CRT. LR jak go wreszcie
    opanowalem starcza mi prawie na wszystko, w PS CS2 robie sobie tylko
    B&w bo LR z tym sobie jeszcze nie radzi. Tak z grubsza. Za chwile pewnie
    kupie jakis LCD i to bedzie moja wielka inwestycja tak z 1500zl max pewnie.

    Nie przesadzaj Zbyszek z tymi cudami. Szkla sprzet tez mozna spokojnie
    podejsc ekonomiczniej. Wlasnie siedze nad fotami z pleneru czesc z 5D a
    czesc
    z 5D MKII i generalnie nie widze pomiedzy tymi puszkami zadnej roznicy
    poza wieksza rozdzielczoscia. Mialem kupowac MKII ale sie wyleczylem
    z tego zdecydowanie. Wole te kase wydac na cos fajnego. Moja 5D starcza
    az nad to okazalo sie.

    Roger

    --
    Marcin Roger Pojałowski
    http://wrota-bieszczadow.pl ; http://studio-roger.pl

  • 65. Data: 2009-09-30 12:21:39
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > Do sensownej czasowo obróbki używam już wiekowego MacPro Xeon 2.66 na 4
    > rdzeniach. A i to wydaje mi się już mało.

    A bo cyfra to za darmo i w dodatku nie trzeba zdjec wywolywac ;)

  • 66. Data: 2009-09-30 12:26:12
    Od: ps <p...@g...pl>

    Jakub Jewuła pisze:
    (..)

    > A bo cyfra to za darmo i w dodatku nie trzeba zdjec wywolywac ;)

    Ty nie bądź taki mundry! Wiesz, że do kliszaka trzeba skaner, i
    komputra? No! A poglądu nima ... :)

  • 67. Data: 2009-09-30 12:27:02
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > Zbyszku, ja rozumiem: bezpieczentwo i podzielam ten poglad.
    > Ale kopie bezpieczenstwa mozna robic raz dziennie na drugi, stary (czytaj:
    > tani) dysk. Jesli cos stracisz to jeden dzien pracy. Na takie ryzyko chyba
    > mozna sobie pozwolic? Drugiego korpusu tez chyba nie musisz kupowac, jesli
    > zmieniasz aparat co 3 lata to ten poprzedni jako awaryjny powinien okazac
    > sie wystarczajacy, prawda?

    nie bardzo. Padl mi spust w 5D gdbyby nie backup bylbym w g pupie.

    Roger

  • 68. Data: 2009-09-30 12:36:10
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > zmieniasz aparat co 3 lata to ten poprzedni jako awaryjny powinien okazac

    Nie prawda. Nie wyobrazam sobie robienia zdjec na weselu bez backupu
    wszystkich glownych elementow sprzetu pod reka.

    RAID w komputerze to nonsens, ale drugie body, lampa, obiektyw to
    absolutna koniecznosc...

    Co zrobisz gdy aparat padnie Ci w srodku mszy?
    Swiadkowie wybija Ci z glowy fotografie razem z zebami ;)

  • 69. Data: 2009-09-30 12:37:28
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Ty nie bądź taki mundry! Wiesz, że do kliszaka trzeba skaner, i komputra?
    > No! A poglądu nima ... :)

    I dobrze, nie trzeba tracic czasu na zerkanie na LCD ;)

  • 70. Data: 2009-09-30 13:08:28
    Od: "Krzysztof Sordyl" <k...@k...com.pl>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > Oj boli konkurencja ;)
    >
    > Jojczysz jak krakowscy taksiarze - pojawila sie prywatna firma
    > transportowa wozaca ludzi o polowe taniej i larum panie, larum ;)

    zamawiales jakis transport w tej firmie ?
    ja zamawialem i już nie zamowie nigdy więcej.... :/
    niestety ci ktorzy zamawiaja fotografów "po cenie"
    nie powtarzają raczej uroczystości
    więc portfelem juz nie zagłosuja..

    pozdrawiam

    Krzysztof Sordyl