  • 71. Data: 2009-09-30 13:09:58
    Temat: Re: Fotograf do ślubu - jakie ceny?
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Waldemarrr wrote:

    > Zbyszku, ja rozumiem: bezpieczentwo i podzielam ten poglad.
    > Ale kopie bezpieczenstwa mozna robic raz dziennie na drugi, stary
    > (czytaj: tani) dysk. Jesli cos stracisz to jeden dzien pracy. Na takie
    > ryzyko chyba mozna sobie pozwolic? Drugiego korpusu tez chyba nie musisz
    > kupowac, jesli zmieniasz aparat co 3 lata to ten poprzedni jako awaryjny
    > powinien okazac sie wystarczajacy, prawda?

    Poczytaj o prawach Murphego. Sprzęt pada wtedy gdy jest najbardziej
    potrzebny. Żaden poważny ślubny nie pójdzie z jednym body na ślub.
    Powiedz pannie młodej, że zdjęcia są tylko z połowy ślubu, bo padł
    aparat. Sądzę, że mniejsze obrażenia poniesiesz po spotkaniu z
    niedźwiedziem grizzli. Dla Ciebie to jest kolejna impreza, a dla niej
    jedna, jedyna. Na ślubie musisz mieć conajmniej 2 body, 2 obiektywy, 2
    lampy. I oczywiście dodatkowe karty, akumulatorki. Najlepiej opłacani
    ślubni często mają backup w postaci drugiego fotografa.
    Zresztą na każdą niepowtarzalną imprezę zawodowiec bierze jakiś backup
    sprzętowy. Redakcja wysyła Cię na wybory miss world, bierzesz jeden
    aparat, który się psuje w połowie wyborów. Na drugi dzień wywieszasz
    karteczkę - szukam pracy fizycznej (aparat zepsuty więc nie masz czym
    robić zdjęć).

    wer

  • 72. Data: 2009-09-30 13:12:58
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > zamawiales jakis transport w tej firmie ?
    > ja zamawialem i już nie zamowie nigdy więcej.... :/

    Tak, bez zadnych problemow.

  • 73. Data: 2009-09-30 13:15:25
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Krzysztof Sordyl wrote:

    > Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > zamawiales jakis transport w tej firmie ?
    > ja zamawialem i już nie zamowie nigdy więcej.... :/
    > niestety ci ktorzy zamawiaja fotografów "po cenie"
    > nie powtarzają raczej uroczystości
    > więc portfelem juz nie zagłosuja..

    Ale mogą głosować ich znajomi. A problem leży w tym, że sprzęt,
    oprogramowanie jest droższe niż na świecie, a ceny usług niskie. Para
    młoda ma mało pieniędzy, więc chce dać jak najmniej. Jednak średnia
    krajowa wydana na samego fotografa boli większość ludzi.

    Poza tym wiele osób uważa, że fotograf przyjdzie, pstryknie i na tym
    kończy się jego praca. I potem 2 tys. za 1,5 godziny pracy?

    wer

  • 74. Data: 2009-09-30 13:21:32
    Od: "Krzysztof Sordyl" <k...@k...com.pl>

    Użytkownik "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

    > 500 - 7000 zł
    >

    > --
    > pozdrawiam - Zbigniew Kruk

    No to dobrze że zmieniłem ceny.
    Ciekawe że wszystkie krytyczne wypowiedzi
    odnośnie wyliczeń Zbigniewa
    napisały osoby nie będące fotografami zawodowo.
    To chyba przypadłość narodowa w stylu
    wszyscy znają się na polityce, gospodarce, medycynie itp.
    no i oczywiście na biznesie foto :)

    Krzysztof Sordyl
    KS STUDIO
    www.ksstudio.pl

  • 75. Data: 2009-09-30 13:32:54
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Janko Muzykant pisze:

    > Albo pracują narzędziem za 2500zł.

    Właśnie mnie to zastanawiało czy nie da się ślubu zrobić takim D90 czy
    500D. Czy do np. takiej foto http://www.jeffascough.com/ trzeba tych
    wymarzonych pełnych klatek, bóg wie jakich monitorów i najnowszego CS?

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 76. Data: 2009-09-30 13:35:59
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

> [...]
    > napisały osoby nie będące fotografami zawodowo.
    > To chyba przypadłość narodowa w stylu
    > wszyscy znają się na polityce, gospodarce, medycynie itp.

    tak juz w zyciu bywa niema sensu nikogo uswiadamiac bo i po co ?
    Trzeba robic swoje i tyle. Ja tam jestem zadowlony i nie wyobrazam
    sobie juz pracy na etat chociaz polowe roku akurat sezon letni to ja
    ogladam przez szybe ;) Ale zostaje druga polowa ta zimniejsza i
    wtedy wiem dlaczego tak zapieprzalem przez lato :)

    Roger

  • 77. Data: 2009-09-30 13:39:02
    Od: "Krzysztof Sordyl" <k...@k...com.pl>

    > Ale mogą głosować ich znajomi.

    to prawda

> [...]
    > młoda ma mało pieniędzy, więc chce dać jak najmniej. Jednak średnia
    > krajowa wydana na samego fotografa boli większość ludzi.

    dla jednych to jest kosmicznie dużo, dla innych normalna cena,
    wraz z zamożnością mam nadzieje na wzrost tej drugiej grupy :)

    > Poza tym wiele osób uważa, że fotograf przyjdzie, pstryknie i na tym
    > kończy się jego praca. I potem 2 tys. za 1,5 godziny pracy?

    pewnie tak, ale oni do mnie nie przychodzą (ci co tak myślą) :)

    Krzysztof Sordyl
    KS STUDIO
    www.ksstudio.pl

  • 78. Data: 2009-09-30 13:40:53
    Od: "Krzysztof Sordyl" <k...@k...com.pl>

    > Tak, bez zadnych problemow.

    no ja prosilem o dojazd na ul. Podwale od Studenckiej (dla nich to jest
    strefa C)
    jak rowiez o to by poczekali ( w innym miejscu)
    i były straszne problemy, pewnie mam pecha :(

    Krzysztof Sordyl
    KS STUDIO
    www.ksstudio.pl

  • 79. Data: 2009-09-30 13:41:16
    Od: Waldemarrr <m...@n...mojej.str>

    > Co zrobisz gdy aparat padnie Ci w srodku mszy?
    > Swiadkowie wybija Ci z glowy fotografie razem z zebami ;)

    Nadinterpretacja.
    Alez ja NIE mowie, ze drugi korpus jest niepotrzebny!

    Zglaszam tylko sugestie, ze aparat, ktory jeszcze rok temu pelnil role
    pierwszego w torbie, rok temu byl wystarczajacy do robienia slubow, a
    teraz sie moralnie zestarzal to proponowalbym go nie wyrzucac od razu na
    smietnik. A jesli tak robicie to chetnie przyjme te wszystkie
    przestarzale trzyletnie 5D. Sugerowalem tylko, ze taki "pzestarzaly"
    korpus zawsze moze byc w torbie jako rezerwa. Przy takim podejsciu nie
    liczylbym wtedy drugiego korpusu jako koszt prowadzenia firmy bo ten
    jeden korpus starszy o jedna generacje zawsze gdzies tam w torbie jest.

    Waldek.

    www.waldek.sewera.pl

  • 80. Data: 2009-09-30 13:46:27
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > no ja prosilem o dojazd na ul. Podwale od Studenckiej (dla nich to jest
    > strefa C)
    > jak rowiez o to by poczekali ( w innym miejscu)
    > i były straszne problemy, pewnie mam pecha :(

    Pewnie trzeba bylo sie zorientowac na jakich zasadach dzialaja.
    Nie czekaja, nie przyjezdzaja na okreslona godzine etc.
    Dla kaprysnych jest TAXI...