  • 251. Data: 2009-10-01 13:36:20
    Temat: Re: Fotograf do ślubu - jakie ceny?
    Od: "Matt " <m...@W...gazeta.pl>

    zkruk [Lodz] <z...@g...pl> napisał(a):

    > nie znam - serio :)
    > może za dużo pracuje

    > zarobek to dochód minus koszty :)

    Słusznie powiedziane. Nie robię zdjęć ślubnych, ale to chyba tak wygląda, że
    zlecający chcą najlepiej, żeby fotograf używał nielegalnej wersji PS-a, nie
    płacił ZUSu i podatków (bo po co), a sprzęt kupił za prawie darmo, np.
    używany. Z kolei jak go namierzy US, ZUS lub policja - już po ślubie - to w
    sumie nie ich problem.

    Ja uważam, że artystyczna sesja ślubna (a nie "zdjęcia z wesela", które może
    zrobić byle wujek z aparatem), powinna kosztować od 5 tys. Może nie wszystkich
    byłoby stać na to, ale w końcu nie każdy potrzebuje zdjęć ze ślubu.

    Maciej

  • 252. Data: 2009-10-01 13:36:58
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    de Fresz pisze:

    > Key visual pod siatki wielkoformatowe, ścianka na targi z montażem w
    > fyfnastu zdjęć, może jakiś duży baner zaprojektowany z barokowym
    > przepychem, baaaaaardzo złożony visual w formacie B1. Pliki, nad którymi
    > praca pochłania fpip czasu, głównie nie ze względu na operacje dyskowe,
    > ale wielkość powierzchni, ilość detali i sporo liczenia nawet prostych
    > operacji.

    Nie no spoko, wiem, że się da :)
    Sam doszedłem do ponad 2GB ze sklejką kilkunastu map turystycznych
    pokrywających 1/5 Polski. Jedna warstwa...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 253. Data: 2009-10-01 13:45:31
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Roger from Cracow pisze:
    > odezwal sie ten co ma ceny mocno konkurencyjne :) na kazda kieszen :)
    > Ty juz lepiej siedz cicho w kwestii wyceniania pracy :D Jak widac kazdy chce
    > za swoja prace brac jak najwiecej i ja nie widze w tym nic zlego do momentu
    > jak znajda sie ludzie, ktorzy chca za to zaplacic. W sytuacji kiedy idzie
    > za tym jakosc rzecz jasna. No ale ja sie nie znam bo racuje na 28-70 F2.8L
    > i jeszcze o moj boze na Canonie FF :)

    Przecież się nie da na 28-70 :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /kupiłem aparat, więc jestem fotografem, znam painta, więc jestem grafikiem/

  • 254. Data: 2009-10-01 13:46:37
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    zkruk [Lodz] pisze:
    > ale ja zrozumiałem, że za 1000-1500 się nie da i podniosłem ceny
    > kto chce - niech pracuje za 1500 swoim 500D + 18-55 - i udaje, że jest
    > fotografem...

    Była komórka, teraz jest już kit.
    A może po prostu dojdź do Tamrona 28-75 i będzie okej.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /a patronem mym święty Niedaś i błogosławiona Nieochota.../

  • 255. Data: 2009-10-01 13:52:08
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-10-01 15:36:58 +0200, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > Nie no spoko, wiem, że się da :)

    To nie było z gatunku "że się da", tylko takie przykłady z praktyki,
    kiedy "się tak samo zrobiło" ;-)
    I raz że nie każdy grafik będzie miał rozkosz obcowania z takimi
    plikami, a dwa - normalnie to się robi góra kilka razy w roku, a nie co
    tydzień.

    de Fresz

  • 256. Data: 2009-10-01 13:52:59
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Les pisze:
    > A najbardziej na temat profesjonalnych monitorów do obróbki za 3k -
    > tylko co z tego, jak klient będzie to oglądał najczęściej na
    > telewizorze LCD, o tak fantastycznych nieraz kolorach, że aż boli.
    > Cała praca w gwizdek!

    Ciekawe kto kompresuje dynamikę tak, żeby wyglądała poprawnie na
    pełnopasmowcu jak i na wyżyłowanym daeewoo w biurze (pierwsze miejsce i
    często jedyne pokazywania zdjęć ze ślubów).

    Zdradzę ''tajniki warsztatu ślubnego''.
    Otóż młodzi dostają materiał full, przycięty dokładnie do 15x21 i -
    uwaga - 800x600 z mocną kompresją i lekko skompresowaną dynamiką, którą
    w ferworze ''ojacie! zdjęcia!'' będą rozsyłać po znajomych mailem, na
    facebooka, naszą klasę itd. Dzięki takiej obróbce dość, że zdjęcia mało
    ważą (90% ludzi nie potrafi sprawnie kompresować i pomniejszać zdjęć) to
    jeszcze suknia zachowuje szczegóły na wyleniałym monitorze oświetlonym
    energooszczędką z tesco.

    > No, ale ja nie robię ślubów (i oby mnie to nie spotkało)!

    Raz na pół roku nawet to ciekawe jest.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /gk dostała nagrodę merit award w konkursie icsc design and development
    awards/

  • 257. Data: 2009-10-01 13:55:46
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Jan Rudziński pisze:
    > Jako ewentualny klient (no... rodzic klienta) oświadczam: b&w ssie.

    A ssie i trzeba robić konwersje :)
    Wychodzi z pół godziny więcej roboty :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /Kraków - piękne miasto psich kup i billboardów, piwem i moczem pachnące.../

  • 258. Data: 2009-10-01 14:00:09
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    MJK pisze:
    > Jest cala masa ludzi ktorzy zyja z gry emocjami ofiar. Sztuka jest ne
    > poddac sie takim zabiegom.

    > Problemem jest tylko presja otoczenia (ale dziady, nawet fotografa nie
    > zatrudnili). Dla zaspokojenia takich opinii zrobil bym ze 2 zdjecia u
    > zawodowca i po sprawie.

    Pięknie powiedziane i nie dotyczy tylko pstrykanych, ale jak w wątku
    widać, czasem też pstrykaczy :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /najciekawsze zdjęcia to zdjęcia aparatów/

  • 259. Data: 2009-10-01 14:08:15
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > Grzybka? ;)

    nie, dziekuje, wszystko mi wyzbierales paskudo :)

    Roger

  • 260. Data: 2009-10-01 14:09:50
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > Przecież się nie da na 28-70 :)

    sprzedam 28-70 L tanio, zbieram na lejka z 1obiektywem ale za to kosztujacym
    15K :)

    Roger