  • 11. Data: 2009-11-02 09:03:26
    Temat: Re: Foto retro...
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Nie jestem pro.
    > Zajmuje sie nie-fotografia i nie-obrobka :) Jestem
    > laikiem. A moj skaner to model sprzed 2-3 lat :)

    Bylo sprzedac i kupic cos z ICE.
    Szkoda czasu na skanowanie jesli ilosc rys
    i smieci stawia sens zabawy pod znakiem zapytania.

  • 12. Data: 2009-11-02 09:19:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-11-02, Leszek Drwal <l...@a...pl> wrote:

    > Nie jestem pro. Zajmuje sie nie-fotografia i nie-obrobka :) Jestem
    > laikiem. A moj skaner to model sprzed 2-3 lat :)

    Tam zaraz pro. Dolnopółkowy canon 8800F ma odpowiednik ICE - "flare".
    Bardzo bardzo pożyteczne i skuteczne ustrojstwo. Ale takie rzeczy to się
    sprawdza przed zakupem.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2009-11-02 10:43:17
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <v...@z...router>,
    Marcin Debowski nabazgrał:
    > Tam zaraz pro. Dolnopółkowy canon 8800F ma odpowiednik ICE - "flare".
    > Bardzo bardzo pożyteczne i skuteczne ustrojstwo. Ale takie rzeczy to się
    > sprawdza przed zakupem.

    Ale to też wykorzystuje skan w podczerwieni? Czy tylko analizuje zdjęcie
    RGB w poszukiwaniu czegoś co wygląda na rysę?

    --
    22:23.25 <@bulba> myslisz ze pod dysko to ma znaczenie?
    22:23.51 < infecto> bulba: pod dysko to nic nie ma znaczenia

  • 14. Data: 2009-11-02 12:41:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-11-02, l...@l...localdomain <l...@l...localdomain> wrote:
    > W poście <v...@z...router>,
    > Marcin Debowski nabazgrał:
    >
    > Ale to też wykorzystuje skan w podczerwieni? Czy tylko analizuje zdjęcie
    > RGB w poszukiwaniu czegoś co wygląda na rysę?

    Przyznam, że nie wiem - próbowałem kiedyś coś konkretniejszego wygóglać
    i nie udało. Podejrzewam, że może analizować np. lokalną gęstość
    optyczną. Próbowałem kiedyś to to oszukać dając porysowany negatyw czb
    bardzo silnie wzmocniony (wzmacniacz miedziowym, odcień silnej żółto-
    czerwonej sepii) i deklarując jako material kolorowy. Wyszła kompletna
    kicha - przedziwne artefakty. Funkcja wydaje się być sprzętowa i wydłuża
    zauważalnie czas skanowania.

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2009-11-02 12:47:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-11-02, Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> wrote:

    > Przyznam, że nie wiem - próbowałem kiedyś coś konkretniejszego wygóglać

    A jednak: http://www.canon-europe.com/scanner_technology/fare.
    asp
    "Canon's FARE technology (Film Automatic Retouching & Enhancement)
    removes dust and scratch marks automatically from film scans and with
    unrivalled precision using an advanced infra-red process."

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2009-11-02 16:16:36
    Od: Leszek Drwal <l...@a...pl>

    > Bylo sprzedac i kupic cos z ICE.
    > Szkoda czasu na skanowanie jesli ilosc rys
    > i smieci stawia sens zabawy pod znakiem zapytania.

    Ale te rysy sa takie... sentymentalne :)

  • 17. Data: 2009-11-03 21:10:55
    Od: Valwit <l...@v...net>

    Leszek Drwal wrote:

    > No tak, ale mimo wszystko latwiej kijek obcinkowac niz go potem
    > pogrubasic. To wole skanowac w max optycznej skanera, mimo, ze bede mial
    > ziarno.

    pamietaj o tym ze masz 2 rodzaje ziarna: analogowe wynikajace z chemii
    filmu - tego nie przeskoczysz, i cyfrowe ktore doda ci skaner przy zbyt
    duzej rodzialce (w uproszczeniu). nie znam tego plusteka zeby dac ci
    konkretny przyklad, ale na coolskanie mialem tak ze dajac nizsza
    rozdzialke znikal ten drugi rodzaj szumu, a to co nazdjeciu, czyli
    informacja na ktorej mi zalezalo (ow kijek), byla taka sama.

    --
    Łukasz "Valwit" Grupa http://valwit.net ICQ:40117364 GG:1591997

  • 18. Data: 2009-11-03 21:13:18
    Od: Valwit <l...@v...net>

    Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > removes dust and scratch marks automatically from film scans and with
    > unrivalled precision using an advanced infra-red process."

    skan w podczerwieni jest najprostsza metoda, w koncu w IR film jest
    przezroczysty wiec skanuje sie tylko rysy, pekniecia i zardapania :)

    --
    Łukasz "Valwit" Grupa http://valwit.net ICQ:40117364 GG:1591997