  • 1. Data: 2009-11-01 21:11:33
    Temat: Re: Foto retro...
    Od: "Marek Grochocki" <m...@g...pl>

    "Leszek Drwal" <l...@a...pl> wrote in message
    news:hckt4l$1so$1@news.onet.pl...
    > Takie nie-cyfrowe przemyslenia...
    >
    > Skanuje stare klisze, jakies orwo czy cus, w 7200 dpi, wychodzi na to, ze
    > rozdzialka odpowiada 60 megapikseli, ogladam te zdjecia, i pomijajac
    > kolory, ktore na tych filmach sa takie jak sami wiecie jakie byly, to te
    > zdjecia z filmu 35mm po prostu miazdza jakoscia obrazu....
    >
    > Ech, lezka sie kreci :)

    Skanujesz to w domu? Na czym?
    Ja kiedys oddalem praktycznie wszystkie swoje klisze do wskanowania i
    zgrania na plyty, ale do laboratorium i niestety o tak duzej jakosci, to nei
    mialem co marzyc. Za to wskanowanie z nagraniem na ich plyte i fotoindeks
    kosztowaly 5zl od negatywu :)

    MARC

  • 2. Data: 2009-11-01 21:27:20
    Od: Leszek Drwal <l...@a...pl>

    Użytkownik Marek Grochocki napisał:
    > "Leszek Drwal" <l...@a...pl> wrote in message

    > Skanujesz to w domu? Na czym?

    OpticFilm 7200i od Plusteka. Zaiste jestem pod wrazeniem. Kupilem rok
    temu... i wlasnie rozpakowalem :) I nawet si enie spsulo od lezenia :)

> [...]
    > mialem co marzyc. Za to wskanowanie z nagraniem na ich plyte i fotoindeks

    Hmmm, ja jeszcze 3-4 lata temu dawalem do labu, to co prawda krzyczeli
    25 zeta, ale bylo 9600dpi i 36 klatkowy film zajmowal 500-600MB w jpegach :)

    Ja plustka kupilem wlasnie po to, zeby sobie samemu zeskanowac materialy
    i zarchiwizowac slajdy, co mamuska i tausiek maja sentyment. A ten
    plustek pozwala na skan negatywow i pozytywow i to w postaci klisz jak i
    bez wyjmowania z ramek... :)

    Aha, i mimomoich obaw, dziala na Vista, a teraz nawet sciagnalem
    najnowsze stery - i widzialem ze Win 7 tez uwzglednili :)

  • 3. Data: 2009-11-01 22:19:58
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Leszek Drwal pisze:

    > OpticFilm 7200i od Plusteka. Zaiste jestem pod wrazeniem. Kupilem rok
    > temu... i wlasnie rozpakowalem :) I nawet si enie spsulo od lezenia :)

    Mam Plusteka 7500Ai (czy jakoś tak) i nie podzielam twojego entuzjazmu
    co do rozdzielczości zarówno skanów negatywów jak i slajdów. Mi wychodzi
    wyraźne ziarno powyżej 3600dpi, a zdarza się, że i powyżej 2400dpi.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 4. Data: 2009-11-01 22:23:06
    Od: Leszek Drwal <l...@a...pl>

    Użytkownik Paweł W. napisał:

    > Mam Plusteka 7500Ai (czy jakoś tak) i nie podzielam twojego entuzjazmu
    > co do rozdzielczości zarówno skanów negatywów jak i slajdów. Mi wychodzi
    > wyraźne ziarno powyżej 3600dpi, a zdarza się, że i powyżej 2400dpi.

    Ale to ziarno to ziarno, analogowe. A nie cyfrowe artefakty i szumy. Do
    tego dodam, ze teraz z 10mpix mam podone "szumy" co to ziarno z tych
    starych negatywow. Tylko te stare negatywy sa skanowane "w 60mpix".
    Subtelna roznica jakby.

    A na dodatek nie mam zadnego nowszego niz 6-7 lat filmu dobrej jakosci,
    zeby sprawdzic "coby bylo gdyby".

  • 5. Data: 2009-11-02 01:41:55
    Od: Valwit <l...@v...net>

    Leszek Drwal wrote:

    > Ale to ziarno to ziarno, analogowe.

    no wiec nie calkiem.

    1. od pewnego memndu skanujesz nosnik i wtedy ziarno = niedoskonalosc
    nosnika a nie struktura krysztaklow
    2. skaner tez szumi :)

    --
    Łukasz "Valwit" Grupa http://valwit.net ICQ:40117364 GG:1591997

  • 6. Data: 2009-11-02 06:39:46
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > Hmmm, ja jeszcze 3-4 lata temu dawalem do labu, to co prawda krzyczeli
    > 25 zeta, ale bylo 9600dpi i 36 klatkowy film zajmowal 500-600MB w

    Obawiam sie, ze w tym labie czytaja te sam fachowe pisma co Ty ;)

    Ten Plustek osiaga moooze 2000dpi a i to z kupa artefaktow.
    Mozesz spokojnie po zeskanowaniu hurtem zresamplowac skany
    do 2000dpi. I tak wiecej informacji na nich nie ma, pomijajac
    juz skaner.

    WOW ;)

  • 7. Data: 2009-11-02 08:42:16
    Od: Leszek Drwal <l...@a...pl>

    Użytkownik Valwit napisał:

    > no wiec nie calkiem.
    >
    > 1. od pewnego memndu skanujesz nosnik i wtedy ziarno = niedoskonalosc
    > nosnika a nie struktura krysztaklow
    > 2. skaner tez szumi :)

    No tak, ale mimo wszystko latwiej kijek obcinkowac niz go potem
    pogrubasic. To wole skanowac w max optycznej skanera, mimo, ze bede mial
    ziarno.

    Z reszta jak sie okazuje, ziarno to pikus, gorzej, ze stare juz filmy
    pelne sa skraczy niczym remiks didzeja ;)

  • 8. Data: 2009-11-02 08:43:25
    Od: Leszek Drwal <l...@a...pl>

    Użytkownik Jakub Jewuła napisał:

    > Ten Plustek osiaga moooze 2000dpi a i to z kupa artefaktow.
    > Mozesz spokojnie po zeskanowaniu hurtem zresamplowac skany
    > do 2000dpi. I tak wiecej informacji na nich nie ma, pomijajac
    > juz skaner.

    Nie psuj mi swiata ;)

    > WOW ;)

    No co? Zycie to tez te drobne przyjemnosci ;)

  • 9. Data: 2009-11-02 08:45:15
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Z reszta jak sie okazuje, ziarno to pikus, gorzej, ze stare juz filmy
    > pelne sa skraczy niczym remiks didzeja ;)

    No wlasnie, bylo kupic cos z ICE...

  • 10. Data: 2009-11-02 08:53:19
    Od: Leszek Drwal <l...@a...pl>

    > No wlasnie, bylo kupic cos z ICE...

    Nie jestem pro. Zajmuje sie nie-fotografia i nie-obrobka :) Jestem
    laikiem. A moj skaner to model sprzed 2-3 lat :)