  • 31. Data: 2012-07-28 11:19:46
    Temat: Re: Fotki z fotoradaru - sprawa w sądzie
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał(a):

> [...]
    > Facet, kryzys wieku sredniego, 50 lat. Kupuje motocykl i się zabija.
    > Zobacz, jaka piękna historia - 30 lat płacił podatki i nic nie weźmie z
    > renty...
    > A ten dwudziestolatek, co o nim pisałeś być moze nie miałby pracy (w koncu
    > mamy bezrobocie), trzeba do niego dopłacać (ubezpieczenie, szkolenia z
    > bezrobocia, zasiłki) a tak w jego miejsce pracować bedzie ktos inny z
    > bezrobotnych, wiec wplywy do kasy i tak beda...
    >
    > I wszyatko fajnie, tylko najważniejsze pytanie brzmi:
    > - czy większe bezpieczenstwo bierze sie z lepszych dróg czy z wiekszej

    Większe bezpieczeństwo bierze się z większej ilości fotoradarów. Poczekaj jak
    dojdą do pełnej mocy przerobowej Skynetu. Nakoszą i się w pewnym momencie
    utnie. Wpływy drastycznie spadną. Ale spadnie również znacząco ilość wypadków.
    I to będzie zysk.

  • 32. Data: 2012-07-28 11:31:58
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Fri, 27 Jul 2012 10:16:36 +0000 (UTC), kogutek wrote:

    > Mandaty przysyła minister finansów czy Franek strażnik miejski? To Franek jest
    > kurwą męską jak godzi się na takie praktyki. Franek oprócz tego że jest
    > strażnikiem miejskim jest czyimś mężem, ojcem, synem. Ma wielu znajomych. Na
    > grillu jest z niego fajny facet. Gmina nie może przysłać mandatu. Robi to
    > Franek w imieniu gminy. To dlaczego piszesz że gmina jest zła a o Franku nie
    > wspomnisz?

    Ludzie są tylko ludźmi, a ktoś kto tworzy system powinien takie rzeczy
    przewidywać.

    Jak jakiś ministrzyna stworzy prawo wg. którego policjant drogówki połowę
    mandatu oficjalnie bierze dla siebie, to za to co by się wtedy działo będę
    winił ministrzynę, a nie policjanta Franka.

    W sytuacji kiedy stworzono w zasadzie nieograniczone możliwości
    finansowania gminy z fotoradarów, to nic dziwnego że gdzieniegdzie dochodzi
    do takich przekrętów.

  • 33. Data: 2012-07-28 12:52:45
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał(a):

> [...]
    >
    > W sytuacji kiedy stworzono w zasadzie nieograniczone możliwości
    > finansowania gminy z fotoradarów, to nic dziwnego że gdzieniegdzie dochodzi
    Sugerujesz że gdzieniegdzie na odprawie komendant straży miejskiej informuje i
    objaśnia że od dzisiaj są żniwa bo załatwił do popsutego fotoradaru
    legalizację. I że radar zawyża wszystkie zmierzone prędkości o 20%. Życie
    pokazuje że takie działania są całkowicie zbędne. Bo z zaniżającym fotoradarem
    też są żniwa. Problemem jest to że pozapierdalać sobie nie można. Chuj że 3 w
    nocy i we wiosce ludzie śpią. Przecież nikogo nie ma na drodze, żadnego
    zagrożenia. A że przez chuja pół wioski nie śpi to ma to w dupie. Skończyła
    się szybka jazda i samodzielne interpretowanie znaków. Ustawodawca na otarcie
    łez podniósł trochę limity prędkości . Ale wymaga żeby się do nich dostosować.
    Kto się nie podporządkuje do pewnego momenty będzie płacił a po przekroczeniu
    magicznej liczby punków zda PJ do urzędu. I tak ma być. Ci co wymyślają
    przepisy nie są palcem robieni. Wymyślili że do powiadomienia o wykroczeniu
    zdjęcie nie jest potrzebne. Nikt kto dostanie takie powiadomienie nie będzie
    wiedział czy z przodu, boku czy z tyłu zrobili. Jak ktoś ma przekonanie i
    potrafi udowodnić w sądzie że nie on jechał to pokażą najpierw zdjęcie
    sędziemu. I tak ma być. A jak już to sobie uregulujemy to zaczniemy budować
    nowe drogi. Po nowych będą jeździli kierowcy a nie tak jak teraz kierowcy
    wymieszani z bydłem.

  • 34. Data: 2012-07-28 13:05:57
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sat, 28 Jul 2012 10:52:45 +0000 (UTC), kogutek wrote:

    > Sugerujesz że gdzieniegdzie na odprawie komendant straży miejskiej informuje i
    > objaśnia że od dzisiaj są żniwa bo załatwił do popsutego fotoradaru
    > legalizację.

    Trochę zbyt płytko na to patrzysz.

    Bo nie komendant, a problem jest poziom wyżej.
    Wójt wpisuje sobie 6mln zł do budżetu z mandatów.

    I to są pieniądze które gmina wydaje.
    Ale one się muszą gotówką znaleźć w budżecie, bo inaczej RIO, być może
    nawet z prokuratorem będą pytać wójta gdzie są te miliony.

    W związku z tym wójt idzie do komentanta straży gminnej i mówi jak jest -
    albo znajdzie się 6mln, będą pieniądze na SG, na premie dla funkcjonariuszy
    i będzie ok. Bo inaczej to on musi SG zlikwidować i wtedy komendant może
    się do urzędu pracy zapisać wraz ze strażnikami.

    Komendant przekazuje gadkę motywującą strażnikom.

    I wszyscy robią co tylko mogą żeby w budżecie znalazło się te 6mln, bo ich
    przyszłość zawodowa właśnie od tego zależy.

    I dlatego fotoradar nie stanie np. w niebezpiecznym miejscu, a w miejscu
    gdzie da się nałapać najwięcej mandatów.
    Najpopularniejsze są lasy i pola, 2m przed tablicą końca terenu
    zabudowanego, albo 2m za tablicą początku.

    > I że radar zawyża wszystkie zmierzone prędkości o 20%. Życie
    > pokazuje że takie działania są całkowicie zbędne.

    Nie pokazuje - każdy 1% to odpowiednio więcej kierowców łapiących się na
    wyższe progi taryfikatora.
    Przy dziesiątkach tysięcy mandatów, każdy stopień przekręcenia fotoradaru
    bardziej wzdłóż drogi przełoży się na konkretną kasę w gminnym budżecie.

  • 35. Data: 2012-07-28 14:22:11
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

> [...]

    > bardziej wzdłóż drogi przełoży się na konkretną kasę w gminnym budżecie.
    Problem nie jest wyżej a niżej. W plebsie jest problem. Że sam chce
    interpretować. Jak można 2 metry przed tablicą to dlaczego nie 20 albo 200
    metrów. Dlatego stoi tablica żeby było dokładnie wiadomo dokąd jest teren
    zabudowany. Jak się komuś nie podoba to oddaje PJ do urzędu i ma spokój. Nie
    ma obowiązku posiadania PJ. Każdy ma tylko albo aż do tego prawo. Pokaż jeden
    przepis który zakazuje pomiarów prędkości 2 m od tablicy. jak takiego nie ma
    to mogą mierzyć 2 cm od tablicy. Piszesz że nie mierzą tam gdzie jest
    niebezpiecznie. Bo może by było jeszcze niebezpieczniej jak by tam mierzyli?
    Jak załapiesz 23 punkty to będziesz jeździł wszędzie tak jak jest to określone
    w przepisach. I tam gdzie bezpiecznie i tam gdzie niebezpiecznie. Nie staniesz
    na zakazie przy żabce bo Ci się fajki skończyły. Miejsca dla inwalidów będą
    tylko dla inwalidów itp. Proste jak budowa cepa. Po roku działania Skynetu na
    cały gwizdek wójt poprosi komendanta straży nie o 6 miliomów tylko o
    cokolwiek. Część strażników pożegna się z pracą bo będą niepotrzebni. Ci co
    zostaną zajmą się typowymi dla strażników miejskich sprawami. Czy ktoś nie
    śmieci, nie sprzedaje piwa nieletnim, nie bije psa. jak Wójt nie uzbiera z
    mandatów to dostanie z budżetu. Zacznie kombinować żeby akurat u niego było
    dużo firm bo z firm też trochę dla niego idzie. Wójt da sobie radę. Teraz, jak
    by wszyscy od jutra zaczęli jeździć tak jak na egzaminie na PJ, to by dostał
    po dupie. Ale nie za półtora roku.

  • 36. Data: 2012-07-28 14:54:18
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 28.07.2012 14:22, kogutek pisze:
    (...)
> [...]
    > tylko dla inwalidów itp. Proste jak budowa cepa. Po roku działania Skynetu na
    O ile Cię dobrze zrozumiałem, to nawet całkiem składne masz marzenia.
    Tyle że to co opisujesz to rezultat... czegoś czego brakuje.
    Fotoradarami tego nie osiągniemy. Te działania musiałyby rozpocząć matki
    3 latków, potem szkoła itd. Za dużo by trzeba było zmieniać aby osiągnąć
    taki rezultat.
    Może jednak mnogość kamer, kamer ogólnie - filmujących nasze zachowania
    troszkę pomoże....
    ToMasz

  • 37. Data: 2012-07-28 18:57:54
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > taki rezultat.
    > Może jednak mnogość kamer, kamer ogólnie - filmujących nasze zachowania
    To nie moje marzenia tylko brutalna prawda jaka nastąpi, bez uczenia
    trzylatków to zadziała. Była wersja typowo fiskalnego Skynetu. Wykroczenia
    ujawnione przez system skutkowały mandatami według normalnych stawek x 2 bez
    punktów. Takiego niedużego prezydenta wtedy mieliśmy i zablokował bo kary były
    zbyt restrykcyjne, tak uznał. To zginęło z tego powodu sporo ludzi na drogach.
    Teraz żeby się nie bujać zrobili Skynet w wersji lajt. Mandaty normalne (
    właśnie podnieśli czy chcą podnieść) i punkty normalne. Wychodzi że jest
    bardziej restrykcyjny niż w oryginale. Ale nikt go z urzędu nie zablokuje bo
    jest zgodny z obowiązującym prawem. Jak masz dostatecznie bujną wyobraźnie to
    wyobraź cobie że masz 23 punkty, Już skorzystałeś z możliwości zlikwidowania
    kilku za kasę na pseudo szkoleniu. Do skasowania najstarszych zostało pół
    roku. Samochód jest Ci potrzebny do pracy. Napisz proszę jak będzie wyglądało
    Twoje jeżdżenie w takim wymyślonym przypadku.

  • 38. Data: 2012-07-29 10:33:37
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl>

> [...]
    > szkoła itd. Za dużo by trzeba było zmieniać aby osiągnąć taki rezultat.
    > Może jednak mnogość kamer, kamer ogólnie - filmujących nasze zachowania

    Znaczy ... chcesz sobie zainstalować kamery w domu i w samochodzie i
    rozwinąć Usenet tak, byśmy Ciebie widzieli ?

  • 39. Data: 2012-07-29 10:39:51
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam>

> [...]
    > Najpopularniejsze są lasy i pola, 2m przed tablicą końca terenu
    > zabudowanego, albo 2m za tablicą początku.

    Ale to ... tak samo jest z policją. Oni też mają zamówienie na swoją
    użyteczność i wykazują się wystawiając mandaty. Lokalne społeczności nawet
    mogłyby chcieć strażników gdyby oni wykroczenia policji ścigali, ale jakoś
    tak się nie dzieje.

  • 40. Data: 2012-07-29 11:34:52
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-07-28 18:57, kogutek pisze:
> [...]
    > roku. Samochód jest Ci potrzebny do pracy. Napisz proszę jak będzie wyglądało
    > Twoje jeżdżenie w takim wymyślonym przypadku.
    ... i wtedy dostajesz 50zł i 1 pkt karny za przekroczenie prędkości o
    0km/h na terenie gminy X :->

    Maciek