  • Data: 2014-08-04 20:38:19
    Temat: Re: Fotka krajobrazowa - co byście zmienili w niej?
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Am Montag, 4. August 2014 20:06:12 UTC+2 schrieb 1634Racine:
    > Tomasz in news:53d179a9$0$2378$65785112@news.neostrada.pl

    > a ja tylko tak: http://i.imgur.com/3IyNojz.jpg
    >
    > a w innej sprawie, to tak: http://i.imgur.com/dyt8ilq.jpg

    zdecydowanie NIE
    przede wszystkim to zdjecie ma paskudny zafarb.
    kolory zostaly bezlitosnie wymordowane.
    czysty blekit nieba , morza staly sie szaro-buro niebieskie.
    jakbys ogladal krajobraz przez niebieska szybe.

    urwales zdjecie z lewej i prawej strony. tak nie mozna.
    jakbys niespodziewanie wylaczyl odtwarzacz w polowie taktu sluchajac muzyki
    to zdjecie sie urywa na dole , dodatkowo urwales je z lewej i z prawej strony.
    to jest jeden wielki przypadek.

    przede wszystkim kolor.
    to jest podstawowy blad. takie kolory sa typowymi bledami poczatkujacego , ktory
    najczesciej sie upiera, ze tak ladnie niebiesko chcial.
    Zeby podkreslic niebieskosc , nalezy wprowdzic inny kolor .
    Zasada malarska - chcesz podkreslic czerowny - wprowadz zielen.

    chcesz pokazac niebieski - pokaz, ze sa inne kolory w naturze i w opozycji do nich
    odczujesz niebieskosc.

    zachod slonca jest bardziej czerwony , zlocisty , niz niebieski. niebieskie jest
    tylko niebo evtl to, w czym sie niebo obija - np woda.

    juz nie chce dawac wlasnych przykladow - robione przed 2 dniami z wysokosci 50 m o
    wschodzie:

    https://www.360cities.net/image/luftpano-mooshauesl

    kolory sa wyszczczone , zroznicowane.
    Pokazane jest bogactwo kolorow wystepujacych w naturze.
    zostal on przelozone na jezyk obrazu fotograficznego - swiadomie i w sposob
    kontrolowany.
    To jest swiadome dzialanie fotografa znajacego rzemioslo.

    na orygionalnym zdjeciu, o ktore chodzi w tym watku i tych, ktore pokazales
    wychodzi tylko nieumiejetnosc podstawowej obrobki.
    Z tego trzeba sobie najpierw zdac sprawe - jak ma wygladac obraz. Obraz rodzi sie w
    glowie . pozniej dobiera sie srodki.

    na zdjeciu , ktore pokazales jest wszystko poza kontrola.
    Obcujac z takim obrazem czlowiek traci wrazliwosc - glupieje.
    Tak jakbys sie lubowal w slabym disco-polo. Nie uslyszysz wowczas bogactwa frazy np
    Redmana.