    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Fotka krajobrazowa - co byście zmienili w niej?
    Date: Fri, 25 Jul 2014 11:20:57 +0200

    W dniu 2014-07-25 09:47, Piotr Kosewski pisze:

    > Kępki trawy są spoko. Trzeba było zrobić 10 kroków w bok i wrzucić jedną
    > z nich (ostrą i dobrze oświetloną) w tradycyjną 1/3 kadru.

    Hmm... to jakiś pomysł choć moją intencją była cała scena a nie jej
    detal. Jednakże nie trzymam się tego jak rak torby, mógłbym wdrożyć
    pomysł "złapania tematu". Wtedy też akurat wiało tak, że trudno było
    nieruchomo ustać więc zero szans na ostre zdjęcie ruchomych przedmiotów.
    Ale dzięki temu ludzi nie było zbyt wielu - nie licząc ekip z aparatami
    fotograficznymi :-) Wezmę następnym razem ze dwie zdalnie wyzwalane
    lampy i pobawię się w akcentowanie.

    > Kamienie wychodzą doskonale na takich zdjęciach, a te są całkiem niezłe.
    > Prędzej zrezygnowałbym z tego nudnego nieba niż z nich... ;)

    > Goła babę też można wkleić. Zdjęcie to zdjęcie - oceniamy produkt,
    > który dostaliśmy.

    Sprostowanie: dostaliście jeden z wielu "widoków" produktu. Produktem
    jest RAW a z nim dużo zrobić można. Więc postprodukcyjne sugestie typu
    "doświetlić coś tam" (oczywiście w granicach możliwości technicznych)
    wchodzą w grę.

    > Jeśli Marek chciał pokazać zachód słońca na plaży, to lepiej pasowałoby
    > "wyrównane" morze. Jeśli chciał pokazać fakturę morza, to trzeba było
    > zrobić z niego istotny element kadru, czyli większość nieba.

    Pisałem o tym: chciałem pokazać urok chwili a nie skupiać się na samym
    zachodzie, samych falach, samych kamieniach etc. Wiem, ze to
    kontrowersyjne podejście i stąd wątek.

    Marek