eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 65

  • 31. Data: 2019-09-29 08:10:56
    Temat: Re: Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.09.2019 o 00:27, Adam pisze:

    > No ale niech ważą BEZ paliwa, aby auto bez paliwa ważyło tyle, ile
    > trzeba, lub nieco więcej.
    > Nie rozumiem - dla mnie to problem na poziomie przedszkolaka.

    Ale im więcej waży, tym gorzej przyspiesza. Więc ci co zaryzykowali
    pojadą lepiej.

    > To wymogi są jakieś idiotyczne, skoro widełki są zbyt wąskie, bez
    > uwzględnienia paliwa.
    > W takim układzie auta powinny być ważone przed jazdą i przed tankowaniem.

    Nie wiemy na pewno czy takie są - to hipoteza. A nie byłoby to wcale
    takie idiotyczne - to jest sport napędzany emocjami i ryzykiem. Jak od
    czasu do czasu kogoś zdyskalifikuja towłaśnie spełnia wymogi ryzyka i
    emocji;)


    --
    Shrek


  • 32. Data: 2019-09-29 08:11:36
    Temat: Re: Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego?
    Od: Czarek <c...@n...fm>



    W dniu 28.09.2019 o 17:39, Adam pisze:
    > W dniu 2019-09-28 o 16:03, Czarek pisze:
    >> (...)
    >> Zauważyłeś jak na koniec wyścigu kierowcy przejeżdżają po oderwanych
    >> kawałkach opon leżących na torze aby je przykleić w celu zwiększenia
    >> wagi bolidu? Lepi się to prawie jak guma do żucia.
    >>
    >
    > Po co zwiększać wagę pojazdu? I to w dodatku w taki dziwny sposób?
    > Wydawało mi się (nie oglądam, nie znam F1), że w F1 są duże szybkości -
    > stąd też przejeżdżanie po kawałkach opon może nieść niebezpieczeńtwo.
    > Ponadto przy dużych prędkościach to niewiele by się przykleiło.
    >

    Robią to z małą prędkością, po przejechaniu linii mety, przed zjechaniem
    do boksów, w których jest ważenie bolidów.

    --
    Czarek


  • 33. Data: 2019-09-29 08:12:42
    Temat: Re: Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.09.2019 o 07:28, J.F. pisze:

    > Jeszcze ciekawsze sa dragstery - to w ciagu 4-5s przekracza 500kmh.
    > Przyspieszenie na starcie ponoc 3g ... a przeciez docisk
    > aerodynamiczny jeszcze nie dziala.

    Tam smarują opony klejem. Nie żartuję:P


    --
    Shrek


  • 34. Data: 2019-09-29 08:13:00
    Temat: Re: Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego?
    Od: Czarek <c...@n...fm>



    W dniu 28.09.2019 o 17:42, Zenek Kapelinder pisze:
    > A jak by sie przykleilo to kolo stracilo by wywazenie.
    >
    I tracą koła wyważenie. Tylko gdy to robią, to nie jest ono już
    całkowicie istotne.


    --
    Czarek


  • 35. Data: 2019-09-29 08:20:07
    Temat: Re: Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego?
    Od: Czarek <c...@n...fm>



    W dniu 28.09.2019 o 22:15, Adam pisze:
    > W dniu 2019-09-28 o 21:48, Mateusz Viste pisze:
    >> On Sat, 28 Sep 2019 21:34:35 +0200, Adam wrote:
    >>
    >>> W dniu 2019-09-28 o 18:02, RoMan Mandziejewicz pisze:
    >>>> Hello Adam,
    >>>>
    >>>> Saturday, September 28, 2019, 5:39:17 PM, you wrote:
    >>>>
    >>>>>> Zauważyłeś jak na koniec wyścigu kierowcy przejeżdżają po oderwanych
    >>>>>> kawałkach opon leżących na torze aby je przykleić w celu zwiększenia
    >>>>>> wagi bolidu? Lepi się to prawie jak guma do żucia.
    >>>>> Po co zwiększać wagę pojazdu? I to w dodatku w taki dziwny sposób?
    >>>>
    >>>> Po to, żeby nie być zdyskwalifikowanym jak Kubica podczas swojego
    >>>> pierwszego wyścigu.
    >>>>
    >>>>
    >>> Nie wiem, o co chodzi.
    >>> Zdyskwalifikowany za niezbieranie gumy?
    >>
    >> Za niedostateczną masę pojazdu.
    >
    > Przecież waga (w sensie urządzenia, nie masy) to nie jest problem. Jak
    > za lekki, to dociążyć, choćby i z kilogram więcej - w czym problem?

    Każdy dodatkowy kilogram to kilka setnych/dziesiątych sekundy więcej na
    okrążeniu. A to już jest ważne.
    >
    > Dla mnie to jakaś abstrakcja.
    > Czy oni nie potrafią zważyć auta?
    > Czy kierowiec ze strachu puszcza w portki i wykapuje po drodze?

    Potrafią, ale robią to z pewnym marginesem bo nikt dokładnie nie może
    przewidzieć ile paliwa zużyje bolid w czasie wyścigu i w jakim stopniu
    zużyją się opony.


    > Z jaką dokładnością pojazdy są ważone?

    --
    Czarek


  • 36. Data: 2019-09-29 08:25:23
    Temat: Re: Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego?
    Od: Czarek <c...@n...fm>



    W dniu 28.09.2019 o 17:43, Zenek Kapelinder pisze:
    > Wez Czarekto kolo i pierdolnij sie w czolo. Jak na fizyce w podstawowce o tarciu
    bylo to chory byles. Ale choroba nie usprawiedliwia zeby materialu nie przerobic.
    >

    Nie musisz ciągle udowadniać, ze ciebie jebie w pustą łepetynę ktoś
    codziennie.


    --
    Czarek


  • 37. Data: 2019-09-29 08:29:16
    Temat: Re: Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego?
    Od: Czarek <c...@n...fm>



    W dniu 29.09.2019 o 08:12, Shrek pisze:
    > W dniu 29.09.2019 o 07:28, J.F. pisze:
    >
    >> Jeszcze ciekawsze sa dragstery - to w ciagu 4-5s przekracza 500kmh.
    >> Przyspieszenie na starcie ponoc 3g ... a przeciez docisk
    >> aerodynamiczny jeszcze nie dziala.
    >
    > Tam smarują opony klejem. Nie żartuję:P
    >
    Nie tylko opony ale cały tor jest posmarowany bardzo miękką gumą
    --
    Czarek


  • 38. Data: 2019-09-29 10:40:03
    Temat: Re: Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Saturday, September 28, 2019, 9:34:35 PM, you wrote:

    >>>> Zauważyłeś jak na koniec wyścigu kierowcy przejeżdżają po oderwanych
    >>>> kawałkach opon leżących na torze aby je przykleić w celu zwiększenia
    >>>> wagi bolidu? Lepi się to prawie jak guma do żucia.
    >>> Po co zwiększać wagę pojazdu? I to w dodatku w taki dziwny sposób?
    >> Po to, żeby nie być zdyskwalifikowanym jak Kubica podczas swojego
    >> pierwszego wyścigu.
    > Nie wiem, o co chodzi.
    > Zdyskwalifikowany za niezbieranie gumy?

    Za niedowagę. Bodaj brakło mu 1.5 kg.

    >>> Wydawało mi się (nie oglądam, nie znam F1), że w F1 są duże szybkości -
    >>> stąd też przejeżdżanie po kawałkach opon może nieść niebezpieczeńtwo.
    >>> Ponadto przy dużych prędkościach to niewiele by się przykleiło.
    >> Nie jedzie się szybko zbierając gumę.
    > Wydawało mi się, że wyścig polega na szybkim pokonaniu trasy.

    Gumę zbiera się na okrążeniu za metą.

    > W przeciwieństwie do np. rajdów obserwowanych albo dawnych kwalifikacji
    > grupowych w rajdach, gdzie wysoką wagę w punktacji miała różnica czasów
    > pomiędzy pierwszym a ostatnim zawodnikiem z teamu.
    > Wygląda na to, że F1 to coś zupełnie innego, niż mi się wydawało.

    Za dużo Ci się wydaje. Pewne sprawy są banalnie proste.
    Regulaminowe minimum wagi zabezpiecza przed nadmiernym odchudzaniem
    kierowców i bolidu.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 40. Data: 2019-09-29 11:59:53
    Temat: Re: Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Adam a...@p...onet.pl ...

    >> Zauważyłeś jak na koniec wyścigu kierowcy przejeżdżają po
    >> oderwanych kawałkach opon leżących na torze aby je przykleić w celu
    >> zwiększenia wagi bolidu? Lepi się to prawie jak guma do żucia.
    >>
    >
    > Po co zwiększać wagę pojazdu? I to w dodatku w taki dziwny sposób?
    > Wydawało mi się (nie oglądam, nie znam F1), że w F1 są duże
    > szybkości - stąd też przejeżdżanie po kawałkach opon może nieść
    > niebezpieczeńtwo. Ponadto przy dużych prędkościach to niewiele by
    > się przykleiło.

    na zjazdowym tak szybko nie jada.
    A masa ma znaczenie bo jest limit minimalnej wagi.


    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż
    najgłośniejszy zew obowiązku." Pablo Picasso


  • 39. Data: 2019-09-29 11:59:53
    Temat: Re: Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Adam a...@p...onet.pl ...

    >> Za niedostateczną masę pojazdu.
    >
    > Przecież waga (w sensie urządzenia, nie masy) to nie jest problem. Jak
    > za lekki, to dociążyć, choćby i z kilogram więcej - w czym problem?
    >
    > Dla mnie to jakaś abstrakcja.
    > Czy oni nie potrafią zważyć auta?
    > Czy kierowiec ze strachu puszcza w portki i wykapuje po drodze?
    > Z jaką dokładnością pojazdy są ważone?

    Ale rozumiesz, ze jak po wyscigu sa w stanie zebrac np 2kg opon z toru to
    o te 2kg bolid moze byc lzejszy podczas wyscigu?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."
    Frank Herbert

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: