-
21. Data: 2019-09-28 22:38:04
Temat: Re: Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego?
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2019-09-28 o 22:21, Shrek pisze:
> W dniu 28.09.2019 o 22:15, Adam pisze:
>
>>>> Nie wiem, o co chodzi.
>>>> Zdyskwalifikowany za niezbieranie gumy?
>>>
>>> Za niedostateczną masę pojazdu.
>>
>> Przecież waga (w sensie urządzenia, nie masy) to nie jest problem. Jak
>> za lekki, to dociążyć, choćby i z kilogram więcej - w czym problem?
>>
>> Dla mnie to jakaś abstrakcja.
>> Czy oni nie potrafią zważyć auta?
>> Czy kierowiec ze strachu puszcza w portki i wykapuje po drodze?
>
> Paliwo ubywa.
Ale dodać masę paliwa do masy pojazdu potrafi dzieciak z pierwszych klas
szkoły podstawowej.
Nadal nie rozumiem, po co waży się auta, albo raczej czy firma mająca do
dyspozycji ogromne wszak kwoty, nie jest w stanie prawidłowo zważyć
samochodu.
Chyba, że robili tak, jak Anglicy w czasie II Wojny Światowej - że
ustawiali samowyzwalacze w spadochronach, ale zapomnieli, że były
ustawiane na poziom morza. A skoczkowie skakali w terenach znacznie
wyższych i spadochrony się nie otwierały.
--
Pozdrawiam.
Adam
-
22. Data: 2019-09-28 22:47:17
Temat: Re: Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego?
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 28.09.2019 o 22:38, Adam pisze:
>> Paliwo ubywa.
>
> Ale dodać masę paliwa do masy pojazdu potrafi dzieciak z pierwszych klas
> szkoły podstawowej.
No chyba, że zejdzie wiecej.
> Nadal nie rozumiem, po co waży się auta,
Zakładam, że jest w wymogach, że mają ważyć od do.
--
Shrek
-
23. Data: 2019-09-28 23:14:32
Temat: Re: Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego?
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
To nic Szrek w stosunku do tego jakiego pecha mial twoj stary jak mu guma pekla.
-
24. Data: 2019-09-28 23:28:04
Temat: Re: Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego?
Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>
On Sat, 28 Sep 2019 22:15:25 +0200, Adam wrote:
> Przecież waga (w sensie urządzenia, nie masy) to nie jest problem. Jak
> za lekki, to dociążyć, choćby i z kilogram więcej - w czym problem?
Problem w tym, że przed wyścigiem masa jest regulaminowa. A po wyścigu...
różnie. Zależy ile materiału z opon się pogubi.
Mateusz
-
25. Data: 2019-09-28 23:49:02
Temat: Re: Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego?
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 28.09.2019 o 23:28, Mateusz Viste pisze:
> Problem w tym, że przed wyścigiem masa jest regulaminowa. A po wyścigu...
> różnie. Zależy ile materiału z opon się pogubi.
I paliwa. I czasem innych części... Zastanawia mnie - jak komuś coś
odpadnie w wyniku kolizji, to jak odpadnie za dużo to go za wagę
zdyskwalifikują, czy zjeżdza na pitstop i mu odpowiednią ilość butelek
wody mineralnej wrzucają do bagażnika:)
--
Shrek
-
26. Data: 2019-09-29 00:27:59
Temat: Re: Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego?
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2019-09-28 o 22:47, Shrek pisze:
> W dniu 28.09.2019 o 22:38, Adam pisze:
>
>>> Paliwo ubywa.
>>
>> Ale dodać masę paliwa do masy pojazdu potrafi dzieciak z pierwszych
>> klas szkoły podstawowej.
>
> No chyba, że zejdzie wiecej.
No ale niech ważą BEZ paliwa, aby auto bez paliwa ważyło tyle, ile
trzeba, lub nieco więcej.
Nie rozumiem - dla mnie to problem na poziomie przedszkolaka.
>
>> Nadal nie rozumiem, po co waży się auta,
>
> Zakładam, że jest w wymogach, że mają ważyć od do.
>
To wymogi są jakieś idiotyczne, skoro widełki są zbyt wąskie, bez
uwzględnienia paliwa.
W takim układzie auta powinny być ważone przed jazdą i przed tankowaniem.
--
Pozdrawiam.
Adam
-
27. Data: 2019-09-29 00:38:59
Temat: Re: Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego?
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Nie dopisuj sobie Szrek umiejetnosci ktorych nie posiadasz. Zastanawianie sie nie
jest ci dostepne, na odruchach egzystujesz. A z woda racja. Mogl sie napic zamiast
niepotrzebnie ryzykowac pekniecie gumy. Mial pecha bo pekla.
-
28. Data: 2019-09-29 06:58:47
Temat: Re: Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 28 Sep 2019 11:14:32 +0200, Marcin N napisał(a):
> W F1 zawsze pada twierdzenie, że nagumowany asfalt lepiej trzyma.
Tak mowia i nie tylko w F1
> Czemu? Przecież asfalt jest z natury porowaty, żeby opony trzymały się
> tych mikro-szczelin. Czy nagumowanie nie zmniejszy porowatości?
Tam jest asfalt czy beton ?
slicki lepiej trzymaja niz opony bieznikowane, wiec moze wypelnienie
szczelin sluzy.
Tylko watpie, aby o to chodzilo - moze po prostu warstewka gumy lepiej
trzyma.
A swoja droga - jesli asfalt to sa drobne kamyczki posklejane asfaltem
(wlasciwym) ... to czy ne jest jakos tak, ze po wielu przejazdach
asfalt jest zdarty z gornej powierzchni i jezdzimy po kamykach ?
J.
-
29. Data: 2019-09-29 07:02:20
Temat: Re: Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia 28 Sep 2019 21:28:04 GMT, Mateusz Viste napisał(a):
> On Sat, 28 Sep 2019 22:15:25 +0200, Adam wrote:
>> Przecież waga (w sensie urządzenia, nie masy) to nie jest problem. Jak
>> za lekki, to dociążyć, choćby i z kilogram więcej - w czym problem?
>
> Problem w tym, że przed wyścigiem masa jest regulaminowa. A po wyścigu...
> różnie. Zależy ile materiału z opon się pogubi.
Jest waga minimalna.
A kazdy kg wiecej to mniejsze przyspieszenia, wiec im blizsza
minimalnej dopuszczalnej tym lepiej.
A potem trzeba uwazac na koniec.
J.
-
30. Data: 2019-09-29 07:28:15
Temat: Re: Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 28 Sep 2019 12:58:40 -0700 (PDT), WS napisał(a):
> On Saturday, September 28, 2019 at 9:53:46 PM UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
>> Jeszcze na wytrzymalosci i wlasciwosciach materialow sie znasz, zwlaszcza gumy.
Kolo zebate z gumy do zucia wymysiles. Na dodatek przenoszace setki kilowatow. Do
skrzyn biegow powinni robic takie kola z miekkiej gumy. Ciche by byly.
>
> Hm.. wytrzymalosc w jakim sensie? te gumy w oczach znikaja ;) W moto amatorsko po
drogach publicznych 2-4tys km, w F1 ze 2 komplety na wyscig... we wspinaczce ze 2
sezony maks ;)
> Jaki dasz wsp. tarcia, jesli motocykl z porzadnymi oponami ma przyspieszenie ponad
1g? Teoria szkolna sie sypie...
Szkolna teoria nie mowi jaki jest wspolczynnik tarcia - ale istotnie -
w tabelkach trudno znalezc 1.
Jeszcze ciekawsze sa dragstery - to w ciagu 4-5s przekracza 500kmh.
Przyspieszenie na starcie ponoc 3g ... a przeciez docisk
aerodynamiczny jeszcze nie dziala.
J.