eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 65

  • 41. Data: 2019-09-29 11:59:54
    Temat: Re: Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Zenek Kapelinder 4...@g...com ...

    > A jak by sie przykleilo to kolo stracilo by wywazenie.

    po wyscigu, na ostatnim okrazeniu zjazdowym nie ma to znaczenia.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."
    Marcin Szeffer: "Dziękuję. Wolę kaski na głowę."


  • 42. Data: 2019-09-29 11:59:54
    Temat: Re: Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik z ...@...pl ...

    > Generalnie F1 to porąbany sport jest przy obecnych regulaminach i
    > finansowaniu.

    to prawda. Co to za sport gdzie o uczestnictwie decyduje to ile masz kasy
    (albo twój tatus) a nie to jakim jestes kierowca.
    Ale tak po prawdzie to ta uwaga dotyczy rowniez wielu innych sportów...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Demokracja prowadzi do dyktatury"
    Platon


  • 43. Data: 2019-09-29 13:10:19
    Temat: Re: Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego?
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    WS w
    <news:e9c1940f-5267-40fb-b6a7-a77a547060e4@googlegro
    ups.com>:

    > On Saturday, September 28, 2019 at 9:53:02 PM UTC+2, z wrote:
    >> Albo robimy jednakowe bolidy i każdy ma takie same szanse
    > wtedy przestaje miec sens rywalizacja kontruktorow, a to generuje postep w
    motoryzacji ;)

    20 wyscigów, 10 konstruktorów... To wg Ciebie brak rywalizacji
    konstruktorów?
    Każdy ma możliwość 2 razy sie zaprezentować...

    A taki Williams sie własnie przyznał, że bolidy się różniły, a w tle jest
    silnik Mercedesa i ochota na Russela za Bottasa


    > te ograniczenia sluza glownie zwiekszeniu bezpieczenstwa...

    Raczej, zeby kleksów nie było na kombinezonie.
    Bo nawet SC nie zapobiegł śmierci ostatnio, a jak deszcz pada to sraja
    prawie wszyscy...


    --
    'Tom N'


  • 44. Data: 2019-09-29 13:11:26
    Temat: Re: Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego?
    Od: u2 <u...@o...pl>

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>:

    > Hello Adam,
    > Saturday, September 28, 2019, 9:34:35 PM, you wrote:
    >>>> Po co zwiększać wagę pojazdu? I to w dodatku w taki dziwny sposób?
    >>> Po to, żeby nie być zdyskwalifikowanym jak Kubica podczas swojego
    >>> pierwszego wyścigu.
    >> Nie wiem, o co chodzi.
    >> Zdyskwalifikowany za niezbieranie gumy?

    > Za niedowagę. Bodaj brakło mu 1.5 kg.

    Srodka gasniczego OIDP

    >>>> Wydawało mi się (nie oglądam, nie znam F1)
    [...]
    >> Wygląda na to, że F1 to coś zupełnie innego, niż mi się wydawało.

    > Za dużo Ci się wydaje.

    Dyskutuje, ale sie nie zna -- całkiem jak J.F., który ostatnio często to
    robi ;P


  • 45. Data: 2019-09-29 19:28:46
    Temat: Re: Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego?
    Od: Kviat

    W dniu 29.09.2019 o 06:58, J.F. pisze:
    > Dnia Sat, 28 Sep 2019 11:14:32 +0200, Marcin N napisał(a):
    >> W F1 zawsze pada twierdzenie, że nagumowany asfalt lepiej trzyma.
    >
    > Tak mowia i nie tylko w F1
    >
    >> Czemu? Przecież asfalt jest z natury porowaty, żeby opony trzymały się
    >> tych mikro-szczelin. Czy nagumowanie nie zmniejszy porowatości?
    >
    > Tam jest asfalt czy beton ?
    >
    > slicki lepiej trzymaja niz opony bieznikowane, wiec moze wypelnienie
    > szczelin sluzy.
    > Tylko watpie, aby o to chodzilo - moze po prostu warstewka gumy lepiej
    > trzyma.
    >
    > A swoja droga - jesli asfalt to sa drobne kamyczki posklejane asfaltem
    > (wlasciwym) ... to czy ne jest jakos tak, ze po wielu przejazdach
    > asfalt jest zdarty z gornej powierzchni i jezdzimy po kamykach ?

    Górna warstwa, to warstwa z definicji ścieralna, czyli ma inny skład od
    warstwy poniżej. Ma inne wymiary kruszywa.
    Wielkość kruszywa dobiera się również w celu zmniejszenia hałasu tam
    gdzie to jest konieczne.
    Dodaje się również mielonkę ze zużytych opon. Czyli gumę.
    W cywilizowanych krajach od dawna, u nas od niedawna.

    Pozdrawiam
    Piotr


  • 46. Data: 2019-09-29 20:12:32
    Temat: Re: Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 Sep 2019 13:11:26 +0200, u2 napisał(a):
    > RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>:
    >> Hello Adam,
    >> Saturday, September 28, 2019, 9:34:35 PM, you wrote:
    >>>>> Po co zwiększać wagę pojazdu? I to w dodatku w taki dziwny sposób?
    >>>> Po to, żeby nie być zdyskwalifikowanym jak Kubica podczas swojego
    >>>> pierwszego wyścigu.
    >>> Nie wiem, o co chodzi.
    >>> Zdyskwalifikowany za niezbieranie gumy?
    >
    >> Za niedowagę. Bodaj brakło mu 1.5 kg.
    >
    > Srodka gasniczego OIDP
    >
    >>>>> Wydawało mi się (nie oglądam, nie znam F1)
    > [...]
    >>> Wygląda na to, że F1 to coś zupełnie innego, niż mi się wydawało.
    >
    >> Za dużo Ci się wydaje.
    >
    > Dyskutuje, ale sie nie zna -- całkiem jak J.F., który ostatnio często to
    > robi ;P

    Czemu - tez pamietam niedowage i uwage doswiadczonego kierowcy "nie
    zebral zwiru".

    J.


  • 47. Data: 2019-09-30 09:00:59
    Temat: Re: Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello u2,

    Sunday, September 29, 2019, 1:11:26 PM, you wrote:

    >>>>> Po co zwiększać wagę pojazdu? I to w dodatku w taki dziwny sposób?
    >>>> Po to, żeby nie być zdyskwalifikowanym jak Kubica podczas swojego
    >>>> pierwszego wyścigu.
    >>> Nie wiem, o co chodzi.
    >>> Zdyskwalifikowany za niezbieranie gumy?
    >> Za niedowagę. Bodaj brakło mu 1.5 kg.
    > Srodka gasniczego OIDP

    Tak się tłumaczyli. Za brak środka gaśniczego powinna być solidna kara
    finansowa.

    Fakt pozostaje faktem, że gumy nie zbierał podczas gdy inni kierowcy
    to robili. Dyskwalifikacja za niedowagę, to naprawdę rzadkość w F1.
    Już częściej się zdarzały kary za pusty bak.

    >>>>> Wydawało mi się (nie oglądam, nie znam F1)
    > [...]
    >>> Wygląda na to, że F1 to coś zupełnie innego, niż mi się wydawało.
    >> Za dużo Ci się wydaje.
    > Dyskutuje, ale sie nie zna -- całkiem jak J.F., który ostatnio często to
    > robi ;P

    Jarek się zna, czasem tylko rżnie głupa.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 48. Data: 2019-09-30 10:47:37
    Temat: Re: Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego?
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-09-28 o 21:52, z pisze:
    > W następnym sezonie mają wejść 18" obręcze (niektórzy twierdzą że będą ładniejsze
    ;-) i pewnie trwalsze mieszanki bo było za mało ścigania a za dużo taktyki zmieniania
    opon.
    > Generalnie F1 to porąbany sport jest przy obecnych regulaminach i finansowaniu.
    >
    > Albo robimy jednakowe bolidy i każdy ma takie same szanse albo niech wygrywają
    najlepsze timy kierowca + bolid.
    > Teraz regulaminy służą tym bogatszym.
    >
    > z
    Są również przepisy mające na celu ułatwienie biedniejszym:
    na przykład zakaz stosowania warstw z różnych materiałów w bloku silnika.


  • 49. Data: 2019-09-30 10:57:17
    Temat: Re: Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:qmompd$idg$1$A...@n...chmurka.net...
    W dniu 2019-09-28 o 22:47, Shrek pisze:
    > W dniu 28.09.2019 o 22:38, Adam pisze:
    >>>> Paliwo ubywa.
    >>> Ale dodać masę paliwa do masy pojazdu potrafi dzieciak z
    >>> pierwszych klas szkoły podstawowej.
    >
    >> No chyba, że zejdzie wiecej.

    >No ale niech ważą BEZ paliwa, aby auto bez paliwa ważyło tyle, ile
    >trzeba, lub nieco więcej.
    >Nie rozumiem - dla mnie to problem na poziomie przedszkolaka.

    >>> Nadal nie rozumiem, po co waży się auta,
    >> Zakładam, że jest w wymogach, że mają ważyć od do.

    >To wymogi są jakieś idiotyczne, skoro widełki są zbyt wąskie, bez
    >uwzględnienia paliwa.

    Nie sa waskie. Tylko kazdy sie stara urwac te zbedne kg, to czasem
    urywa za duzo

    >W takim układzie auta powinny być ważone przed jazdą i przed
    >tankowaniem.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Formula_One_car

    Weight: 728kg including driver and excluding fuel

    Taki przepis ... a jak zwazysz przed, to sie okaze, ze dodadza jakis
    balast wodny, ktory zgubia, albo mechanicy w pitstopie wymienia
    spojler na lzejszy itp ..

    J.


  • 50. Data: 2019-09-30 11:07:05
    Temat: Re: Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego?
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-09-29 o 11:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik z ...@...pl ...
    >
    >> Generalnie F1 to porąbany sport jest przy obecnych regulaminach i
    >> finansowaniu.
    >
    > to prawda. Co to za sport gdzie o uczestnictwie decyduje to ile masz kasy
    > (albo twój tatus) a nie to jakim jestes kierowca.
    > Ale tak po prawdzie to ta uwaga dotyczy rowniez wielu innych sportów...
    >
    Ale na pocieszenie mozna zauważyć, że ci którzy tam jeżdżą, to jednak nie są słabi
    kierowcy.

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6 . 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: