eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyFord jednak g... wort ;)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 72

  • 31. Data: 2011-12-06 13:47:37
    Temat: Re: Ford jednak g... wort ;)
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Inny paten - polaczenie 2 polowek obudowy na wkrety, obudowa pracuje ,
    drga.
    > Miejsce na gwint wkretu (ktory laczy te dwie polowki) skromne, grubosc
    scianki
    > minimalna - dokrecisz ciut za mocno i tulejka peka albo odpada od podloza
    jakby
    > nie mogli projektujac forme zrobic "podpor" tulejki i grubszych scianek :(
    >
    > Albo sterownik temperatury w domu, ma taka klapke - zawiasy tej klapki
    maja
    > moze pol mm srednicy (oska obrotu) oczywiscie urwalo sie to cholernie
    szybko
    > :-( I znow jakby fiut zaprojektowal to tak ze by te oski "pogrubasil" ot
    nawet
    > ten plastik by wytrzymal lata. Sterownik honnywell czy jakos tak czyli nie
    > zaden "krzak". Moze humanisci juz sie wzieli za projektowanie ;)
    Zgadzam się w 100%.
    Problem w tym, że aby wykonać dobrą formę do wtryskarki - trzeba mieć
    doświadczenie.
    Ja znam firmę, gdzie właściciel osobiście angażuje się w nadzór nad budową
    takiej formy.
    Z premedytacją podaje nawet namiary:
    http://www.arbo21.pl/st-05.htm
    Jakbym miał projektować formę, to prosiłbym o to właśnie tam.

    --
    -- .
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar
    http://www.alpro.pl
    http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
    i projektowania PCB


  • 32. Data: 2011-12-06 14:37:41
    Temat: Re: Ford jednak g... wort ;)
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-12-06 13:43, PM pisze:

    > ponadto nie chodzi o straty tylko o "odessanie" całej energii przez
    > rozrusznik.
    > mozna zaobserwowac co się dzieje z przekąznikami w samochodzie przy
    > słabym aku i niskiej temp.
    > wszytsko się włacza wyłacza przygasa..
    > o ile lampka oswietlenia kabiny może sobie zdychac bez mocy
    > to taki układ rozrzadu niespecjalnie.
    >

    Nie wiem po co dumasz nad tym, jak juz dawno takie rozwiazania zostaly
    opracowane i to w roznych wariantach.

    > no dobra dalej szukamy przyczyn dlatego to nie weszło do produkcji a
    > zamiast tego robi sie jakies regulacje wniosu zaworów w multiair
    > lub mechniaczne rozłacznie w TSI.

    Moze chodzi o koszty takiego rozwiazania, chociaz nie wiem ile kosztuja
    obecne i ile mialyby kosztowac te elektromagnetyczne.


    --
    Karolek


  • 33. Data: 2011-12-06 16:19:50
    Temat: Re: Ford jednak g... wort ;)
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-12-06 13:43, PM pisze:

    > o ile lampka oswietlenia kabiny może sobie zdychac bez mocy
    > to taki układ rozrzadu niespecjalnie.

    Elektryczny rozrząd powinien pracować tak długo jak długo działa zapłon (iskrowe).
    Gdy iskry brak, to już bez znaczenia czy się zawory otworzą :)

    BTW, bez sprężyn to się pewnie i tak nie obędzie, bo niech się ten układ
    elektryczny zawiesi w pozycji "zawór otwarty" :) Chyba, że bezkolizyjny...

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 34. Data: 2011-12-06 16:23:34
    Temat: Re: Ford jednak g... wort ;)
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-06, Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> wrote:
    >> o ile lampka oswietlenia kabiny może sobie zdychac bez mocy
    >> to taki układ rozrzadu niespecjalnie.
    >
    > Elektryczny rozrząd powinien pracować tak długo jak długo działa zapłon (iskrowe).
    > Gdy iskry brak, to już bez znaczenia czy się zawory otworzą :)
    >
    > BTW, bez sprężyn to się pewnie i tak nie obędzie, bo niech się ten układ
    > elektryczny zawiesi w pozycji "zawór otwarty" :) Chyba, że bezkolizyjny...
    >
    No nie baldzo, detonacje w kolektorze sa bardzo efektowne ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 35. Data: 2011-12-06 16:40:12
    Temat: Re: Ford jednak g... wort ;)
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Tue, 6 Dec 2011 09:29:01 +0100, Maciek <d...@p...onet.pl>
    wrote:

    >A ze tak zapytam a marginesie, to w zasadzie czmeu juz nikt (?) nie robi
    >rozrzadu na kolach zebatych? Przez halas, koszty?

    Ależ robi.


    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@p...onet.pl
    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200


  • 36. Data: 2011-12-06 16:48:19
    Temat: Re: Ford jednak g... wort ;)
    Od: "Plumpi" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:jbjgta$9gt$1@node2.news.atman.pl...

    >> Odpalił wsadziłem rewers, wyjechałem pół długości samochodu - zgasł,
    >> zgasły zegary, prądu na elektronice brak. Aku sprawny ... radio po
    >> przekręceniu kluczyka działa, awaryjne są, pozycyjne też, alarm otwiera
    >> i zamyka go - reszta amba fatima wcieło prąd.
    >> Bezpieczniki posprawdzałem to co po ciemku zimnie i nocy można było
    >> sprawdzić - wsio ok, a prądu brak ...
    >>
    >> Jak więcej takich numerów będzie mi wycinał to stracę do niego serce i
    >> cierpliwość ;)
    >>
    >> Pozdrawiam !
    >>
    >> PS:
    >> a tak musiałem się wyżalić ;)
    >
    > oj tam oj tam, ostatnio miałem do naprawy dwa VW, passat B5 - elektronika
    > wariuje zegary świecą jak choinka, wariuje immobilizer, następnego dnia
    > wszystko wraca do normy, drugie auto golf 3 wariuje immo raz odpala bez
    > problemu raz się buntuje więc nie tylko Ford g... wort :P

    Ale to przecie tyż auta na "Fy" "Folks Wagen" ;D


  • 37. Data: 2011-12-06 16:48:52
    Temat: Re: Ford jednak g... wort ;)
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > > Akumulator->rozrusznik->przekładnia mechaniczna->wałek
    > > rozrządu->sprężyny->zawory
    > > a teraz:
    > > Akumulator->silniki zaworów->zawory.
    > > Gdzie są większe straty energii?
    > >
    > no własnie gdzie?
    > ja obstawiam przypadek 2.
    No, nie zgodziłbym się.
    Jednokrotne,bezpośrednie przetwarzanie energii z elektrycznej na
    mechaniczną,
    musi odbywać się z mniejszymi stratami energii, niż przetwarzanie energii na
    mechaniczną,
    przesyłanie jej przez przekładnię mechaniczną 2:1 ze sprawnością
    <70%,dodatkowe opory toczenia na wale rozrządu i wale korbowym, większe
    opory pompy oleju i jeszcze ściskanie sprężyn.


    > ponadto nie chodzi o straty tylko o "odessanie" całej energii przez
    > rozrusznik.
    > mozna zaobserwowac co się dzieje z przekąznikami w samochodzie przy słabym
    > aku i niskiej temp.
    > wszytsko się włacza wyłacza przygasa..
    > o ile lampka oswietlenia kabiny może sobie zdychac bez mocy
    > to taki układ rozrzadu niespecjalnie.
    Przecież rozrusznik jest zaprojektowany tak, aby działał przy napięciu 6V z
    dużą mocą.
    Dlaczego niby silnik napędzający zawór miałby ktoś projektować, tak aby przy
    6 voltach nie działał?

    > no dobra dalej szukamy przyczyn dlatego to nie weszło do produkcji a
    zamiast
    Ja nie szukam przyczyn, tylko apeluję o używanie zdobyczy techniki i
    ludzkiego rozumu, do tego
    aby budować samochody nie wymagające od użytkownika większych kosztów
    obsługi niż było to 100 lat temu.
    Skoro technika na to pozwala - to marnotrastwem naszych pieniędzy jest
    produkowanie badziewia
    mechanicznego.

    --
    -- .
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar
    http://www.alpro.pl
    http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
    i projektowania PCB


  • 38. Data: 2011-12-06 16:59:34
    Temat: Re: Ford jednak g... wort ;)
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > > BTW, bez sprężyn to się pewnie i tak nie obędzie, bo niech się ten układ
    > > elektryczny zawiesi w pozycji "zawór otwarty" :) Chyba, że
    bezkolizyjny...
    Na jakiś kompromis można początkowo się zgodzić.
    Może być bezkolizyjny, lub posiadać jakieś (słabsze) sprężyny.
    Chodzi o to, aby wyeliminować wałek rozrządu, pasek gumowy, łożyska,
    napinacz, czyli jakieś 10 kilogramów złomu, który musi być wożony i kręcony.

    > >
    > No nie baldzo, detonacje w kolektorze sa bardzo efektowne ;-)
    >
    > --
    > Artur
    > ZZR 1200


  • 39. Data: 2011-12-06 17:16:05
    Temat: Re: Ford jednak g... wort ;)
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Dec 6, 12:58 pm, "PM" <x...@w...pl> wrote:
    > >> s dz e problem jest w braku mocy z aku podczas rozruchu i og lnie spore
    > >> zapotrzebowanie na moc podczas pracy.
    >
    > > Nie jest potrzebna du a moc, aby przesun zaw r o par milimetr w.
    > > Moc jest potrzebna w starych rozwi zaniach, do pokonania si y spr yn.
    >
    > good point
    > ale chyba nikt nie dawa tam takich spr yn bez przyczyny
    > wida trzeba zaw r trzymac np. podczas ssania -  na to tez potrzebna jest
    > energia.
    > mo na wyduma jakie zamki/blokady/zapadki - ale jak bedzie z
    > niezawodno cia?
    >
    Mi sie wydaje ze chodzilo o to aby zawory szybko wracaly na miejsce.
    Przy wyzszych obrotach (3-4krpm) trzeba to robic jakies 33 razy na
    sekunde.

    4000/60=66,6(6)
    silnik 4 suwowy
    66/2=33.

    Silna sprezyna powoduje ze ruch jest szybki.


    > > Przecie podczas pracy  w klasycznym uk adzie starcza mocy, dlaczego
    > > mia oby
    > > nie starcza tej mocy, je li elektromagnes/silnik krokowy,
    > > mia by wykona t sam prac ?
    >
    > dzieki stratom? sprawno c energia_mech_1*spr_alt*sprawno _elektromagnesu
    > itd....
    > przy rozruchu mamy tylko akumulator i to mocno obci zony.


  • 40. Data: 2011-12-06 17:29:00
    Temat: Re: Ford jednak g... wort ;)
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-12-06 16:59, Sylwester Łazar pisze:
    >>> BTW, bez sprężyn to się pewnie i tak nie obędzie, bo niech się ten układ
    >>> elektryczny zawiesi w pozycji "zawór otwarty" :) Chyba, że bezkolizyjny...
    > Na jakiś kompromis można początkowo się zgodzić.

    Znaczy na jaki? Wymień kilka znanych Ci silników bezkolizyjnych.
    Bezkolizyjność jako taka raczej nie zależy od rodzaju "napędu"
    zaworów.

    > Może być bezkolizyjny, lub posiadać jakieś (słabsze) sprężyny.
    > Chodzi o to, aby wyeliminować wałek rozrządu, pasek gumowy, łożyska,
    > napinacz, czyli jakieś 10 kilogramów złomu, który musi być wożony i kręcony.

    Gdyby to było uzasadnione w dowolny sposób to zdaje się, że mielibyśmy
    bez liku takich rozwiązań w miejscach, gdzie aspekt ekonomiczny
    rozwiązania jest zasadniczo pomijalny - liczą się efekty.
    Co ciekawe - systemu bezsprężynowe znane są od dawna i rzadko
    spotykane (http://pl.wikipedia.org/wiki/Rozrz%C4%85d_desmodrom
    iczny).



strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 8


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: