  • 41. Data: 2011-12-06 17:51:07
    Temat: Re: Ford jednak g... wort ;)
    Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-12-06 08:18, dremka pisze:

    > Ford Fusion, troche ponad dwa lata, 80kkm, jade sobie jade, nagle
    > wszytsko gasnie, zegary na zero i stop. Dobrze, ze dotoczylem sie na
    > luzie do bocznej, bo zablokowanie chocby na chwile czworki w tym miejscu
    > mogloby skonczyc sie linczem. Nie wiem co to bylo, bo sluzbowy, a
    > poniewaz byla to ktoras z kolei jego awaria, wiec wymienili na inny...

    Ja już wiem co mu dolega - do wymiany skrzynka bezpieczników pod maską,
    nie wychodzi z niej prąd do stacyjki ;)
    Znajomy elektryk już działa :D

    Pozdrawiam !

  • 42. Data: 2011-12-06 17:52:09
    Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-12-06 08:35, Myjk pisze:
    > Mon, 05 Dec 2011 23:31:42 +0100, Cezary Daniluk

    > Ale co się stało, immo?

    Napisałem wcześniej - skrzynka bezpieczników pod maską ...

    Pozdrawiam !

  • 43. Data: 2011-12-06 18:51:15
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    > Nie wiem po co dumasz nad tym, jak juz dawno takie rozwiazania zostaly
    > opracowane i to w roznych wariantach.

    no przecież wiem że prochu tu nie wymyślamy
    zastanawiamy się tylko dlaczego niby genialne rozwiązanie nie jest
    powszechne.

    daj jakaś linkę żeby popatrzeć na te rózne warianty.

  • 44. Data: 2011-12-06 18:51:25
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    > Guma szybciej się zerwie niż łańcuch.

    Tyle, ze w pasku nie ma gumy.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 45. Data: 2011-12-06 18:56:53
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    > Elektryczny rozrząd powinien pracować tak długo jak długo działa zapłon
    > (iskrowe).

    no pewnie że powinien... i nawet z 10s dłużej (taka aluzja do niedawnej
    dyskusji o rozbiegających się dieslach).
    tylko jak zrobić zeby mieć pewność że będzie działał zawsze.

    > Gdy iskry brak, to już bez znaczenia czy się zawory otworzą :)
    >
    > BTW, bez sprężyn to się pewnie i tak nie obędzie, bo niech się ten układ
    > elektryczny zawiesi w pozycji "zawór otwarty" :) Chyba, że bezkolizyjny...

    skąd.
    bez sprężyn zawór poruszałby się luźno trzymany tylko przez pole
    magnetyczne (ale za to zużywałby energię zawsze nawet w pozycji zamknięty)
    natomiast tłok uderzając w zawór po prostu wpychałby go do środka (bez
    uszkodzeń) pokonując siłe cewki.

  • 46. Data: 2011-12-06 18:59:15
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    W dniu 2011-12-06 18:51, MarcinJM pisze:

    > Tyle, ze w pasku nie ma gumy.

    a co jest ?

  • 47. Data: 2011-12-06 19:02:53
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    >tłok uderzając w zawór po prostu wpychałby go do środka (bez
    > uszkodzeń)

    nie bylbym taki pewien (czy bez uszkodzen)

  • 48. Data: 2011-12-06 19:06:23
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Cezary Daniluk" <c...@n...com> napisał w
    wiadomości news:jbjgob$4t3$1@news.task.gda.pl...
    > No i nie odjechał spod roboty, a raczej odjechał ale na sznurku ;)
    >
    > Odpalił wsadziłem rewers, wyjechałem pół długości samochodu - zgasł,
    > zgasły zegary, prądu na elektronice brak. Aku sprawny ...

    Skąd wiesz?

  • 49. Data: 2011-12-06 19:11:55
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    > No, nie zgodziłbym się.
    > Jednokrotne,bezpośrednie przetwarzanie energii z elektrycznej na
    > mechaniczną,

    > musi odbywać się z mniejszymi stratami energii, niż przetwarzanie energii na
    > mechaniczną,

    tiaaa to teraz zniknąłeś skrzynie biegów i wał napędowy ;-)

    > przesyłanie jej przez przekładnię mechaniczną 2:1 ze sprawnością
    > <70%,dodatkowe opory toczenia na wale rozrządu i wale korbowym, większe
    > opory pompy oleju i jeszcze ściskanie sprężyn.

    pompę oleju i wał główny sobie darujmy. z 70% przegiąłeś

    > Przecież rozrusznik jest zaprojektowany tak, aby działał przy napięciu 6V z
    > dużą mocą.
    > Dlaczego niby silnik napędzający zawór miałby ktoś projektować, tak aby przy
    > 6 voltach nie działał?

    tak rozrusznik jak będzie kręcił wałem 100 lub 200obr min to wszystko jedno
    a zawór ma się poruszać dokładnie proporcjonalnie do wału...

    > zamiast
    > Ja nie szukam przyczyn, tylko apeluję o używanie zdobyczy techniki i
    > ludzkiego rozumu, (...)
    > Skoro technika na to pozwala - to marnotrastwem naszych pieniędzy jest
    > produkowanie badziewia
    > mechanicznego.

    wierzę w różne teorie spiskowe - ale akurat nie tą.
    albo zawór sterowny elektromagnetycznie (mam na myśli ze trzonek zaworu
    będzie rdzeniem jakiejś cewki, a nie że tylko krzywka zaworu będzie
    napędzana jakimś silniczkiem)
    nie przynosi jakichś fundamentalnych korzyści
    albo technologia byłaby naprawdę droga.

  • 50. Data: 2011-12-06 19:27:44
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    > Mi sie wydaje ze chodzilo o to aby zawory szybko wracaly na miejsce.
    > Przy wyzszych obrotach (3-4krpm) trzeba to robic jakies 33 razy na
    > sekunde.
    >
    > 4000/60=66,6(6)
    > silnik 4 suwowy
    > 66/2=33.

    > Silna sprężyna powoduje ze ruch jest szybki.

    jak podał kolega AM to żeby było naprawdę szybko stosuje się układy bez
    sprężyny.

    może elektromagnes nie zdoła się tak szybko przemagnesować.