eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyFord Focus 2008 (po lifcie) - prośba o opinie użytkownikówRe: Ford Focus 2008 (po lifcie) - prośba o opinie użytkowników
  • Data: 2010-02-02 18:24:19
    Temat: Re: Ford Focus 2008 (po lifcie) - prośba o opinie użytkowników
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2010-02-02 17:04, Bartosz pisze:
    > Szanowni Państwo
    >
    > Na chwilę obecną jeżdżę fordem focusem, rocznik 2004, hatchback, silnik 1,6 benz.
    > Auto ma 98 tys, sprawuje się znakomicie, żadnych awarii i usterek.
    Jeździłem MK1 również z 2004 roku i właśnie w okolicy 105k km poleciał
    katalizator.
    Zamienniki leciały potem co 10k km.
    > Będę bardzo wdzięczny za poradę, gdyś borykam się ze zmianą na nieco nowszy
    > model focusa, również z silnikiem 1,6 benzynowym , autko rocznik mniej więcej
    > 2008 ( ten ostatni z focusów, po lifcie )
    Obecnie jeżdżę 1.6 z kwietnia 2008 (wymiana floty w firmie). Pierwsze
    wrażenie było niesamowite, pulpit jak w śmigłowcu:), znacznie więcej
    miejsca, niebo lepsza widoczność do tyłu, większe lusterka. Potem
    przyszło trochę krytycyzmu.

    > Proszę szanownych grupowiczów o rozsądne uwagi i sugestie. Mile widziane opinie
    > użytkowników tego modelu. Jak ma się ten model w stosunku do starszych wersji ?
    > Jak z komfortem prowadzenia i podróży ? Czy ten silnik 1,6 sprawdza się równie
    > dobrze jak w wersji poprzedniej ?
    Zapomnij o 1.6 w nowej budzie. To co zgrabnie rozpędzało MK1 w MK2 jest
    straaaasznie mulaste. Do tego trzeba się przyzwyczaić do długich biegów,
    bo zmieniając jak w MK1 będziesz regularnie zostawać na światłach.
    >
    > Czy warto zainwestować w to auto ?
    > Będzie jeżdziło +- 12 tys rocznie, głownie w mieście z kilkoma wypadami
    > dłuższymi na trasę w ciągu roku. Sprowadzone będzie miało do 50 tys przejechane.
    > Zależy mi aby kupić coś bezawaryjnego na parę lat, a sądząc po poprzedniu to
    > może być trafiony wybór.
    Jako samochód na dłuższe trasy spisuje się całkiem nieźle, żeby nie
    powiedzieć super. O wiele wygodniej niż poprzednik. Ma więcej miejsca
    niż MK1, lepsze wyposażenie (ESP w standardzie). Niestety np. mój model
    nie ma kontrolki płynu do spryskiwaczy (mała rzecz, a wkurza) mimo
    posiadania pełnego komputera. Z usterek to samoistnie pękające tylne
    lampy (serwis powiedział że wada fabryczna). Co jakiś czas szaleje
    elektronika (głupieje zegarek i kalendarz). Na plus dla MK2 - brak tej
    upiornej gumy pod przednim zderzakiem, którą mi się w zimie udawało
    regularnie urywać. Kolejny plus nowej wersji to to że w końcu
    przypomniano sobie że tylne zagłówki można schować w siedzenia (jak np.
    w Scorpio sprzed 20 lat) co znacznie poprawia widoczność.
    Komputer w nowym mniej kłamie (nie ma efektu 100m=1km po wjechaniu z
    trasy do miasta przy szacowaniu dystansu do tankowania). Fajna, trochę
    oldschoolowa konsola, stylizowane chociaż lekko tandetne w wykonaniu
    zegary. Na stałe widać temperaturę zew (nie trzeba przełączać komputera).
    Jeśli masz bagażnik dachowy (bazę) do MK1 - sprzedaj. Chłopaki od Forda
    postarali się żebyś musiał kupić nowe do MK2.
    Jeśli chodzi o właściwości manewrowe to po staremu czyli marnie. Lekko
    wyżej się siedzi, więc jedzie się przyjemniej. To chyba tyle. Czy warto?
    Niby warto... ale ciężko mi osobiście jednoznacznie się wypowiedzieć.
    --
    pozdrawiam
    MZ

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: