  • Data: 2010-02-02 18:01:51
    Temat: Re: Ford Focus 2008 (po lifcie) - prośba o opinie użytkowników
    Od: The_EaGle <e...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

    Bartosz pisze:

    > Na chwilę obecną jeżdżę fordem focusem, rocznik 2004, hatchback, silnik 1,6 benz.
    > Auto ma 98 tys, sprawuje się znakomicie, żadnych awarii i usterek.
    >
    > Będę bardzo wdzięczny za poradę, gdyś borykam się ze zmianą na nieco nowszy
    > model focusa, również z silnikiem 1,6 benzynowym , autko rocznik mniej więcej
    > 2008 ( ten ostatni z focusów, po lifcie )

    Proponowałbym inny silnik niż 1.6, ponieważ nowy focus jest o min 100kg
    cięższy o MK I wiec dynamika będzie odpowiednio gorsza.
    Zastanów sie nad 1.6 SCi te 15KM oraz bezpośredni wtrysk to mniej więcej
    podobna dynamika i podobne zużycie paliwa.

    > Proszę szanownych grupowiczów o rozsądne uwagi i sugestie. Mile widziane opinie
    > użytkowników tego modelu. Jak ma się ten model w stosunku do starszych wersji ?
    > Jak z komfortem prowadzenia i podróży ? Czy ten silnik 1,6 sprawdza się równie
    > dobrze jak w wersji poprzedniej ?

    Nie, ponieważ auto jest cięższe i spisuje się gorzej pod względem dynamiki.

    > Czy warto zainwestować w to auto ?
    To nie Enzo że inwestujesz w auto a focus wiec zawsze na nim stracisz. :)

    > Będzie jeżdziło +- 12 tys rocznie, głownie w mieście z kilkoma wypadami
    > dłuższymi na trasę w ciągu roku. Sprowadzone będzie miało do 50 tys przejechane.
    > Zależy mi aby kupić coś bezawaryjnego na parę lat, a sądząc po poprzedniu to
    > może być trafiony wybór.

    Jeżeli jesteś zadowolony z MK I to myślę że nie będziesz rozczarowany MK
    II szczególnie po faceliftingu.

    Pozdrawiam
    Rafał