-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Ford Focus 2008 (po lifcie) - prośba o opinie użytkowników
Date: Tue, 02 Feb 2010 18:24:19 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 52
Message-ID: <hk9n44$mek$1@news.onet.pl>
References: <6...@n...onet.pl>
NNTP-Posting-Host: chello087207037111.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1265131460 22996 87.207.37.111 (2 Feb 2010 17:24:20 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 2 Feb 2010 17:24:20 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.8.1.23) Gecko/20090812
Thunderbird/2.0.0.23 Mnenhy/0.7.6.666
In-Reply-To: <6...@n...onet.pl>
X-Enigmail-Version: 1.0
X-Antivirus: avast! (VPS 100131-0, 2010-01-31), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2251994
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-02-02 17:04, Bartosz pisze:
> Szanowni Państwo
>
> Na chwilę obecną jeżdżę fordem focusem, rocznik 2004, hatchback, silnik 1,6 benz.
> Auto ma 98 tys, sprawuje się znakomicie, żadnych awarii i usterek.
Jeździłem MK1 również z 2004 roku i właśnie w okolicy 105k km poleciał
katalizator.
Zamienniki leciały potem co 10k km.
> Będę bardzo wdzięczny za poradę, gdyś borykam się ze zmianą na nieco nowszy
> model focusa, również z silnikiem 1,6 benzynowym , autko rocznik mniej więcej
> 2008 ( ten ostatni z focusów, po lifcie )
Obecnie jeżdżę 1.6 z kwietnia 2008 (wymiana floty w firmie). Pierwsze
wrażenie było niesamowite, pulpit jak w śmigłowcu:), znacznie więcej
miejsca, niebo lepsza widoczność do tyłu, większe lusterka. Potem
przyszło trochę krytycyzmu.
> Proszę szanownych grupowiczów o rozsądne uwagi i sugestie. Mile widziane opinie
> użytkowników tego modelu. Jak ma się ten model w stosunku do starszych wersji ?
> Jak z komfortem prowadzenia i podróży ? Czy ten silnik 1,6 sprawdza się równie
> dobrze jak w wersji poprzedniej ?
Zapomnij o 1.6 w nowej budzie. To co zgrabnie rozpędzało MK1 w MK2 jest
straaaasznie mulaste. Do tego trzeba się przyzwyczaić do długich biegów,
bo zmieniając jak w MK1 będziesz regularnie zostawać na światłach.
>
> Czy warto zainwestować w to auto ?
> Będzie jeżdziło +- 12 tys rocznie, głownie w mieście z kilkoma wypadami
> dłuższymi na trasę w ciągu roku. Sprowadzone będzie miało do 50 tys przejechane.
> Zależy mi aby kupić coś bezawaryjnego na parę lat, a sądząc po poprzedniu to
> może być trafiony wybór.
Jako samochód na dłuższe trasy spisuje się całkiem nieźle, żeby nie
powiedzieć super. O wiele wygodniej niż poprzednik. Ma więcej miejsca
niż MK1, lepsze wyposażenie (ESP w standardzie). Niestety np. mój model
nie ma kontrolki płynu do spryskiwaczy (mała rzecz, a wkurza) mimo
posiadania pełnego komputera. Z usterek to samoistnie pękające tylne
lampy (serwis powiedział że wada fabryczna). Co jakiś czas szaleje
elektronika (głupieje zegarek i kalendarz). Na plus dla MK2 - brak tej
upiornej gumy pod przednim zderzakiem, którą mi się w zimie udawało
regularnie urywać. Kolejny plus nowej wersji to to że w końcu
przypomniano sobie że tylne zagłówki można schować w siedzenia (jak np.
w Scorpio sprzed 20 lat) co znacznie poprawia widoczność.
Komputer w nowym mniej kłamie (nie ma efektu 100m=1km po wjechaniu z
trasy do miasta przy szacowaniu dystansu do tankowania). Fajna, trochę
oldschoolowa konsola, stylizowane chociaż lekko tandetne w wykonaniu
zegary. Na stałe widać temperaturę zew (nie trzeba przełączać komputera).
Jeśli masz bagażnik dachowy (bazę) do MK1 - sprzedaj. Chłopaki od Forda
postarali się żebyś musiał kupić nowe do MK2.
Jeśli chodzi o właściwości manewrowe to po staremu czyli marnie. Lekko
wyżej się siedzi, więc jedzie się przyjemniej. To chyba tyle. Czy warto?
Niby warto... ale ciężko mi osobiście jednoznacznie się wypowiedzieć.
--
pozdrawiam
MZ
Następne wpisy z tego wątku
- 02.02.10 18:39 hamberg
- 02.02.10 19:00 a...@o...pl
- 02.02.10 19:05 a...@o...pl
- 02.02.10 21:05 kurdybanek
- 02.02.10 20:58 Budzik
- 02.02.10 21:39 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 02.02.10 23:50 limken
- 03.02.10 00:57 The_EaGle
- 04.02.10 19:44 MZ
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-10-03 Blokowanie informacji - test
- 2024-10-02 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-10-02 Katowice => QA Engineer <=
- 2024-10-02 Gdynia => Data Scientist <=
- 2024-10-02 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP HANA Developer (Middle) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP S/4HANA FI/CO Senior Consultant <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior SAP HANA Developers <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-01 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-10-02 GODZINA ZERO #48 - KRZYSZTOF STANOWSKI I ZBIGNIEW KAPIŃSKI PREZES IZBY KARNEJ SĄDU NAJWYŻSZEGO
- 2024-09-30 Rozprawa zdalna brak komputera