  • 11. Data: 2009-03-26 12:11:56
    Temat: Re: Filtry antyrefleksyjne?
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Wit(old)" napisał

    > A moze coś bliżej podpowiesz o filtrach na źródła światła?

    Jak na halogeny to lepiej zapomnij, że o nich usłyszałeś ; )
    Dobry polar na obiektyw wystarczy - świecące łachy mokrego muru załatwi
    wystarczająco sprawnie - miałem kiedyś problem z ceglanym murem, który był
    pociągnięty bezbarwną farbą (lekko połyskujacą) i filtr załatwił problem.

    adam

  • 12. Data: 2009-03-26 12:13:07
    Od: "Wit\(old\)" <wicio100(cut)@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "arti" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 26 Mar, 07:50, "Wit\(old\)" <wicio100(cut)@poczta.onet.pl> wrote:

    Filtrem polaryzacyjnym

    T oskoro jesteśmy przy filtrach to o ile będę musiał zwiekszyć otwór
    przysłony przy filtrze o transmisji 99.35%? (takie widzę w sklepach).Mam
    marne warunki oświetleniowe i zależy mi na możliwie małym otworze przysłony
    (czasy i tak już mam długie). A moze polecicie jakies? Oglądałem filtry
    Hoya.
    Wicioszek

  • 13. Data: 2009-03-26 12:15:04
    Od: "Wit\(old\)" <wicio100(cut)@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "adam" <j...@o...maile.com> napisał
    w wiadomości news:49cb7103$1@news.home.net.pl...
> [...]
    > pociągnięty bezbarwną farbą (lekko połyskujacą) i filtr załatwił problem.

    Poleć mi proszę Adamie "dobry polar".
    Wicioszek

  • 14. Data: 2009-03-26 12:16:14
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Wit(old) napisał(a):

> [...]
    >
    > T oskoro jesteśmy przy filtrach to o ile będę musiał zwiekszyć otwór
    > przysłony przy filtrze o transmisji 99.35%? (takie widzę w sklepach).

    Jakieś 0,65%
    Dasz radę?

    --
    Mirek

  • 15. Data: 2009-03-26 12:20:44
    Od: "Wit\(old\)" <wicio100(cut)@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "John Smith" <u...@e...net> napisał w wiadomości

    .googlegroups.com...

    > Jakieś 0,65%
    > Dasz radę?

    Ha ha ha

  • 16. Data: 2009-03-26 12:51:33
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Wit(old)" napisał

    > Poleć mi proszę Adamie "dobry polar".

    Ja będę nudny i powiem to co zwykle - B+W MRC _bez_względu_ na cenę
    obiektywu. Zero problemów z zafarbem, utratą detali i flarami.
    Koledzy często wspominają tańsze filtry, bodaj Hoya ale nie mam z nimi
    doświadczenia. Miałem fatalne doświadczenia z Hamą, potem kupiłem B+W i już
    nigdy innych nie planuję, chyba żeby B+W dało ciała i zaczeło knocić
    produkcję.

    adam

  • 17. Data: 2009-03-26 17:42:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "John Smith" <u...@e...net> wrote in message

    .googlegroups.com...

    > Jakieś 0,65%
    > Dasz radę?

    Jesteś pewny Mirku, że dałeś dobrą odpowiedź koledze?

  • 18. Data: 2009-03-26 17:59:06
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Pszemol napisał(a):
    > "John Smith" <u...@e...net> wrote in message

    > Jesteś pewny Mirku, że dałeś dobrą odpowiedź koledze?

    Masz rację, powinno być ok 0,3266%

    --
    Mirek

  • 19. Data: 2009-03-26 18:33:37
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Masz rację, powinno być ok 0,3266%

    ???

  • 20. Data: 2009-03-26 20:04:37
    Temat: Re: Re: Filtry antyrefleksyjne?
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...ar.wroc[kropka]pl>

    On Thu, 26 Mar 2009 13:13:07 +0100, "Wit\(old\)"
> [...]

    >T oskoro jesteśmy przy filtrach to o ile będę musiał zwiekszyć otwór
    >przysłony przy filtrze o transmisji 99.35%?

    Chciałbym dostać taki filtr do ręki aby zmierzyć tę transmisję.
    Ciekawe, w jakich warunkach oni to mierzyli. To chyba coś w stylu mocy
    PMPO wzmacniaczy audio.
    A filtr polaryzacyjny zeżre Ci ponad połowę światła, trochę ponad
    jeden stopień przysłony.
    Na Twoim miejscu pokombinowałbym z oświetleniem. Może coś w stylu
    namiotu bezcieniowego. A swoją drogą błyszczące przedmioty to
    nieprosty temat.

    Pozdrawiam,
    Paweł