  • Data: 2014-05-14 22:31:41
    Temat: Re: Filtry UV raz jeszcze
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-05-14 20:45, Paweł Pawłowicz pisze:
    > W dniu 2014-05-14 18:46, XX YY pisze:
    > [...]
    >
    > Nie wiem, skąd wziąłeś te dane, ale zauważ, że są one sprzeczne z
    > eksperymentem. W tym samym wątku podałem wartości transmisji dla filtra
    > Pro1, wartości te wynoszą około 99.9%. Nie byłoby to możliwe, gdyby
    > szkło absorbowało tak, jak napisałeś.
    > Ale nawet z tak marnego szkła jak opisałeś da się zrobić zooma. Ogromna
    > większość strat światła wynika bowiem z odbić na powierzchniach, nie z
    > absorbcji szkła.
    >
    > P.P.

    Dwa zdania uzupełnienia. Tutaj:

    http://pl.swewe.com/word_show.htm/?34782_2&Szk%C5%82
    o%7Coptyczne

    znalazłem taki tekst:
    "Poprzez zwiększenie czystości surowców i szkła od topienia składników w
    całym procesie, aby uniknąć zanieczyszczenia, kolorowanki, na ogół
    współczynnik pochłaniania światła szkła jest mniejszy niż 0,01"

    A więc dla warstwy 2mm transmisja wychodzi 0.9998. I to jest wiarogodne,
    inaczej nie dałoby się zmajstrować światłowodu.

    P.P.