  • 1. Data: 2009-10-20 20:19:18
    Temat: Filtry Cokin
    Od: Zegarmistrz <g...@x...wp.pl>

    Witam!
    Czy system filtrów Cokin można wykorzystać z obiektywem kit (Sony 18-70)
    który obraca przednią soczewką? Jeśli tak, to czy sprawia to jakieś
    potencjalne trudności (mam na myśli stosowanie filtru szarego połówkowego).
    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2009-10-20 20:22:23
    Temat: Re: Filtry Cokin
    Od: buraxta <b...@g...com>

    Zegarmistrz wrote:
> [...]
    > który obraca przednią soczewką? Jeśli tak, to czy sprawia to jakieś
    > potencjalne trudności (mam na myśli stosowanie filtru szarego połówkowego).

    Po prostu musisz obrócić odpowiednio filtr po ustawieniu ogniskowej i
    ostrości.

    --
    |=> GG: 421503
    |=> b...@g...com

  • 3. Data: 2009-10-20 20:39:18
    Od: Zegarmistrz <g...@x...wp.pl>

    buraxta pisze:

    > Po prostu musisz obrócić odpowiednio filtr po ustawieniu ogniskowej i
    > ostrości.

    Tak przypuszczałem.
    Na ile jest to uciążliwe (w sensie oporu holdera)?

  • 4. Data: 2009-10-20 21:09:45
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-10-20 22:39:18 +0200, Zegarmistrz <g...@x...wp.pl> said:

    > Tak przypuszczałem.
    > Na ile jest to uciążliwe (w sensie oporu holdera)?

    Jak kupisz Cokina oryginalnego, a nie jakieś nie wiadomo co, to w
    większości przypadków (obiektywów), wystarczy po prostu trzymać ręką
    holder.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2009-10-20 23:07:56
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Zegarmistrz wrote:
> [...]
    > który obraca przednią soczewką? Jeśli tak, to czy sprawia to jakieś
    > potencjalne trudności (mam na myśli stosowanie filtru szarego połówkowego).

    Jak chcesz kupić tanie cokiny to zapomnij o nich z góry. Natomiast jak
    chcesz lepsze to zapłacisz wielokrotność ceny tego obiektywu, a pewnie tak
    też nie będzie.
    Jak obiektyw kręci mordką to tylko okrągłe filtry.

    d.

  • 6. Data: 2009-10-21 05:53:00
    Od: ps <p...@g...pl>

    dominik pisze:

> [...]
    > tak też nie będzie.
    > Jak obiektyw kręci mordką to tylko okrągłe filtry.

    Co za bzdura. Pisze człowiek wyraźnie, że chce stosować szarą połówkę,
    jaką przewagę będzie miała nakręcana szara połówka nad Cokinem w tym
    przypadku?

    Wielokrotność ceny obiektywu.. oryginalny holder plus pierścień plus
    filtr Hitech (moim zdaniem połówka nieco lepsza niż cokin) lub
    oryginalna połówka Cokin (czyli razem komplet) to koszt łącznie mniejszy
    niż 200 zł (mówię o rozmiarze P). Nie ma oryginalniejszego Cokina, może
    myślałeś o Lee albo innych takich wynalazkach?

    Co do obracania soczewką - wyżej kolega JA odpowiedział na to pytanie,
    ja tylko potwierdzę - tak to działa, a jeśli nawet by nie działało to
    nie jest problemem po nastawieniu parametrów (pokręceniu przednią
    soczewką :D) ustawić filtr :)

  • 7. Data: 2009-10-21 07:09:22
    Od: Zegarmistrz <g...@x...wp.pl>

    Dziękuję za odpowiedzi.
    Dowiedziałem się tego co chciałem. A więc Cokin (oryginalny ofkos)!
    Na razie mam kit'a, ale za czas jakiś kto wie co przyniesie kolejne
    Dzieciątko ;-)
    Pozdrawiam!

  • 8. Data: 2009-10-21 07:13:04
    Od: "Maciej K. aka Sesjusz" <posesjusz@_spam_gazeta.pl>

    Witam!

    W liście datowanym 21 października 2009 (09:09:22) napisano:

    > Na razie mam kit'a, ale za czas jakiś kto wie co przyniesie kolejne
    > Dzieciątko ;-)

    Ale masz dobre dzieci, że kupują Ci obiektywy :)

    --
    Pozdrowienia,
    Maciej Kurkiewicz aka Sesjusz

  • 9. Data: 2009-10-21 07:45:47
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 21 Paź, 01:07, dominik <n...@d...kei.pl> wrote:

    > Jak obiektyw kręci mordką to tylko okrągłe filtry.

    Bo niby okrągłe nie będą się obracały z obiektywem ? Czy jest jakiś
    i9nny powód?

  • 10. Data: 2009-10-21 08:48:59
    Od: XX YY <f...@g...com>

    jak obiektyw kreci mordka to lepiej nie kupowac - chyba ze nas bida
    przycisnie , ale wtedy tez nie wyrzucalbym pieniedzy na takie zabawki.