    From: ps <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Filtry Cokin
    Date: Wed, 21 Oct 2009 07:53:00 +0200

    dominik pisze:

    > Jak chcesz kupić tanie cokiny to zapomnij o nich z góry. Natomiast jak
    > chcesz lepsze to zapłacisz wielokrotność ceny tego obiektywu, a pewnie
    > tak też nie będzie.
    > Jak obiektyw kręci mordką to tylko okrągłe filtry.

    Co za bzdura. Pisze człowiek wyraźnie, że chce stosować szarą połówkę,
    jaką przewagę będzie miała nakręcana szara połówka nad Cokinem w tym
    przypadku?

    Wielokrotność ceny obiektywu.. oryginalny holder plus pierścień plus
    filtr Hitech (moim zdaniem połówka nieco lepsza niż cokin) lub
    oryginalna połówka Cokin (czyli razem komplet) to koszt łącznie mniejszy
    niż 200 zł (mówię o rozmiarze P). Nie ma oryginalniejszego Cokina, może
    myślałeś o Lee albo innych takich wynalazkach?

    Co do obracania soczewką - wyżej kolega JA odpowiedział na to pytanie,
    ja tylko potwierdzę - tak to działa, a jeśli nawet by nie działało to
    nie jest problemem po nastawieniu parametrów (pokręceniu przednią
    soczewką :D) ustawić filtr :)