  • 11. Data: 2011-06-20 14:40:57
    Temat: Re: Filtr UV do lustrzanki
    Od: Lukasz <k...@a...pl[usun]>

    Pozwolę sobie zbiorczo podziękować za wszystkie wypowiedzi. Póki co to
    sobie daruję chyba zakup filtrów czy osłon. Dekielek zawsze wrzucam do
    torby na aparat a że nie jestem pro i nie mam obecnie kasy to nie będę
    kupował tanich akcesoriów, wątpiwej jakości.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2011-06-20 15:22:18
    Od: "Andrzej S." <A...@g...com>

    W dniu 2011-06-20 16:33, Janko Muzykant pisze:

    > Już Ci wszystko napisali, ja mam tylko dwa zdjęcia (w animacji),
    > średniej klasy filtr uv i bez:
    > http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/filtr_uv.g
    if

    > Nigdy nie wiadomo, kiedy w kadr nie wpadnie silne, punktowe źródło
    > światła (jak np. latarka ledowa ze zdjęcia wyżej) i nie zrobi takiego kuku.

    Stawiam ze te refleksy to zwrotne odbicie od filtra.

    pozdro
    --
    A S

  • 13. Data: 2011-06-20 16:05:06
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-06-20 17:22, Andrzej S. pisze:

    if

    > Stawiam ze te refleksy to zwrotne odbicie od filtra.

    Jest to całkiem prawdopodobne. W każdym razie pokazuje, jakie efekty
    potrafi niekiedy dać filtr. Osobiscie stosuję filtry UV do ochrony
    obiektywu (co najmniej raz już uratowały mi przednią soczewkę przed
    poważnym uszkodzeniem), ale dbam o to, by były to filtry dobrej jakości
    (nie gorszej klasy niż Hoya HMC) i w sytuacjach, gdy ochrona nie jest
    konieczna a spodziewam sie ostrych źródeł światła w kadrze lub tuż obok
    - zdejmuję je.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 14. Data: 2011-06-20 16:17:06
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2011-06-20 16:33, Janko Muzykant pisze:

    > Już Ci wszystko napisali, ja mam tylko dwa zdjęcia (w animacji),
> [...]

    Kosmos normalnie :)

    JD

  • 15. Data: 2011-06-20 16:37:24
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2011-06-20 18:05, Marek Wyszomirski pisze:

> [...]
    > (nie gorszej klasy niż Hoya HMC) i w sytuacjach, gdy ochrona nie jest
    > konieczna a spodziewam sie ostrych źródeł światła w kadrze lub tuż obok

    Jeśli ktoś często potrzebuje polara i fotografuje w sytuacjach
    wymagających ochrony przedniej soczewki (np. sport) to warto moim
    zdaniem zaopatrzyć się w filtry Hoya HD. tu filmiki

    http://www.hoyafilter.com/products/hoya/HD-01.html

    Poza tym też są wielopowłokowe.

    JD

  • 16. Data: 2011-06-20 18:24:43
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-06-20 18:17, JD pisze:
    > Kosmos normalnie :)

    To jest możliwe na chyba każdym filtrze jeśli źródło światła ma spory
    odstęp od reszty (z 10EV jak tu pewnie), a może być tak widoczne,
    ponieważ filtr jest płaski w przeciwieństwie do soczewek, na których
    bliki są znacznie mniejsze od ich powierzchni na zdjęciach (za to kąt
    łapania jest znacznie szerszy).

    --
    pozdrawia Adam
    /emo chce kupkę! Niechaj wszyscy natychmiast przybiegną tu z papiereeeem!!!/

  • 17. Data: 2011-06-20 19:22:44
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-06-20 16:40, Lukasz pisze:
> [...]
    > torby na aparat a że nie jestem pro i nie mam obecnie kasy to nie będę
    > kupował tanich akcesoriów, wątpiwej jakości.

    To ja jeszcze napiszę, gdzie używam polara:

    1/ przyciemnienie nieba, "wyciągnięcie" chmurek - czasem można dostać
    takie, których gołym okiem praktycznie nie widać

    2/ przyciemnienie/rozjaśnienie niektórych elewacji budynków.
    Najchętniejsze do współpracy są gotyckie zamki z cegły ;)

    3/ fotografia wgłąb wody - czasem fotografując rybki w stawie można
    całkiem "zniknąć" wodę - wydaje się, że rybki pływają w powietrzu

    4/ zdjęcia przez szybę - czasem bez polara niemożliwe do wykonania, zaś
    po jego zastosowaniu szyby w ogóle nie widać, jakby nie istniała.

    Z racji zasady działania polar najlepiej się sprawdza przy bocznym
    świetle słońca.
    Można jeszcze używać w fotografii studyjnej mając spolaryzowane światło
    lamp, ale tego chyba nie robiłem.

    Mnie polar przydaje się kilka/kilkanaście razy do roku, ale ja jestem
    wychowany na analogach ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 18. Data: 2011-06-20 20:12:56
    Od: Marek <2...@g...com>

    JD:

    > Niezły hardkor, UV + polar,
    > Pytanie po co?

    I to już jest hardkor? Hmmm... to niewiele trzeba :).
    Najkrótsza odpowiedź: bo da się :).
    Nie celebruję fotografii. Pstrykam przy okazji uprawiania turystyki.
    Zwykle w pośpiechu i nie zawsze w komfortowych warunkach.
    "Z lenistwa" jest bliskie prawdy. Ale prawdziwym powodem jest szybkość
    i wygoda w chwili robienia zdjęcia. Nawet za cenę winietowania, bo to
    da się obejść, kadrując nieco szerzej i tnąc kadr w postedycji.
    Pewnie można dowieść, że tyle szkła przed obiektywem pogarsza efekt,
    ale to bez znaczenia, bo nie jestem w stanie dostrzec różnicy.

    --
    Marek

  • 19. Data: 2011-06-21 07:56:53
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2011-06-20 21:22, Adam pisze:

> [...]
    >
    > 4/ zdjęcia przez szybę - czasem bez polara niemożliwe do wykonania, zaś
    > po jego zastosowaniu szyby w ogóle nie widać, jakby nie istniała.

    5/ Redukcja odblasków słonecznych na sierści pupilków czworonożnych
    (i nie tylko)

    6/ Redukcja odblasków słonecznych na twarzach.

    JD

  • 20. Data: 2011-06-21 09:09:23
    Od: XX YY <f...@g...com>

    autor watku nie wspomina jaki obiektyw posiada - prawdopodobnie
    kitowego nikkora , a ten przy ostrzeniu kreci mordka.
    wiec mozna tylko zyczyc powodzenia w poslugiwaniu sie filtrem
    polaryzacyjnym , i wiele , wiele cierpliwosci.