  • 1. Data: 2012-03-22 15:20:12
    Temat: Fiat Seicento - felgi i opony całoroczne
    Od: "Potocki Passion & Adventure" <s...@d...pl>

    Kolejny temat, który nie daje mi spać od jakiegoś czasu.

    Żona jeździ 10-letnim Fiatem Seicento 1,1. Od czasu do czasu muszę jechać do
    oponiarza, bo ni z gruchy ni z pietruchy brakuje powietrza w jakimś kole.
    Oponiarz mówi, że to kwestia skorodowania i pokrzywienia felg (oryginalne,
    stalowe 13"). Wkurza mnie to i postanowiłem, że kupię raz, a dobrze nowe alu
    felgi. Pomyślałem, że kupię 14" i nieco niższe opony, bo to auto się drogi nie
    trzyma i buja na boki podczas skręcania. Pomyślałem też, że go troszkę obniżę.

    Druga kwestia to chęć zakupu opon całorocznych. Chciałbym kupić opony które mają
    wytrzymać dwa sezony i nie zmieniac ich wcale.

    Co sądzicie o tym pomyśle. Czy jest sens kupowania alufeld (znalazłem komplet
    nówek za 700zł) oraz opon o niższym profilu niż oryginalnie? Czy obniżenie autka
    coś da i czy opony całoroczne pozwolą bezpiecznie jeździć latem i zimą?

    --
    Kacper Potocki
    s...@d...pl

  • 2. Data: 2012-03-22 15:39:30
    Temat: Re: Fiat Seicento - felgi i opony całoroczne
    Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl>

> [...]
    > komplet nówek za 700zł) oraz opon o niższym profilu niż oryginalnie?
    > Czy obniżenie autka coś da i czy opony całoroczne pozwolą bezpiecznie

    IMHO przerost formy nad treścią... Może ubytki ciśnienia biorą się z
    tego, że wentyle już zaczynają przepuszczać? Wymień, to groszowe sprawy.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2012-03-22 22:40:13
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-03-22 15:20, Potocki Passion & Adventure pisze:
    > raz, a dobrze nowe alu felgi. Pomyślałem, że kupię 14" i nieco niższe
    > opony, bo to auto się drogi nie trzyma i buja na boki podczas skręcania.
    Buja bo to takie auto, takie zawieszenie. Sprawdzić amortyzatory,
    sprawdzić gumy itp. - jak sprawne, to przyjąć że tak być musi.
    Jak dasz więcej aluminium, a mniej gumy - bedzie mniej bujać na oponie,
    ale też komfort ucierpi, i znacznie zmniejszy się tolerancja na dziury i
    krawężniki, a walnięta felga alu tania - może się już do prostowania nie
    nadawać...

    > Pomyślałem też, że go troszkę obniżę.
    Bez wymiany amortyzatorów? Będzie bujało tak samo, tylko szybciej się
    skok zawieszenia skończy, i będzie mniejszy komfort jazdy bo co większa
    dziura to dobija do końca. Wymiana sprężyn na twardsze z wymianą
    amortyzatorów na twardsze - komfort już całkiem zerowy, im twardsze tym
    bardziej taczka na drewnianych kołach... Chyba że robisz auto na tor...

> [...]
    >
    > Czy jest sens kupowania alufeld (znalazłem
    > komplet nówek za 700zł) oraz opon o niższym profilu niż oryginalnie?
    Skoro seiczento, to rozmiar felgi jest "fiatowski" 4x98 - bez problemu z
    palcem w nosie znajdziesz solidne stalowe felgi od dowolnego z fiatów,
    które można prostować młotkiem, są solidniejsze niż tanie alu, i w
    zakupie będą znacznie tańsze. Tylko kwestia estetyki.
    Teraz masz fabryczne zapewne 4.5" szerokie. Możesz poszukać stalowe
    felgi "od poloneza" DMP (daewoo) o szerokości 5", a można znaleźć też
    5.5" ale to już przesada. Na takich felgach bez problemu wchodzi opona
    165x55 R13 i to się całkiem dobrze już trzyma drogi. Jak będzie "zdrowa"
    a nie łysa, to i zimą da się (z głową) na tym jeździć, chyba że zawali
    pół metra śniegu, albo jest lód.

    > obniżenie autka coś da i czy opony całoroczne pozwolą bezpiecznie
    > jeździć latem i zimą?
    Obniżone auto + opony o niższym profilu + jeszcze pewnie szersze +
    letnio-nijakie = zimą na śliskim wesołe przygody...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2012-03-22 22:44:45
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-03-22 22:40, BartekK pisze:
> [...]
    > 165x55 R13 i to się całkiem dobrze już trzyma drogi. Jak będzie "zdrowa"
    > a nie łysa, to i zimą da się (z głową) na tym jeździć, chyba że zawali
    Felgi np:
    http://allegro.pl/nowe-oryg-fiat-panda-punto-uno-sei
    cento-kielce-i2204019248.html
    http://allegro.pl/wielka-okazja-mega-tanio-felgi-jak
    -nowe-5x13-fiat-i2198268217.html
    itp
    Różnica między oryginalnymi 4.5" szerokości, a 5" lub 5.5" jest ogromna
    - opona rozciągnięta lekko na te 5" już nie wygina się na boki jak balon..

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2012-03-23 07:17:39
    Od: "Potocki Passion & Adventure" <s...@d...pl>

> [...]
    > - opona rozciągnięta lekko na te 5" już nie wygina się na boki jak balon..

    Dziekuje :) Tak zrobię. Do tych 5" jaki konkretnie rozmiar opony najklepiej
    kupić?

    --
    Kacper Potocki
    s...@d...pl

  • 6. Data: 2012-03-23 08:27:26
    Od: "Potocki Passion & Adventure" <s...@d...pl>

> [...]
    > 165x55 R13 i to się całkiem dobrze już trzyma drogi. Jak będzie "zdrowa"
    > a nie łysa, to i zimą da się (z głową) na tym jeździć, chyba że zawali

    Próbowałem odszukac komplet nowych opon całorocznych tego rozmiaru i generalnie
    kupa :) Jest model 165x65 R13, ale x55 nikt nie produkuje :) Pytanie czy mogę
    dać wyższa oponę do tych felg? Felgi juz kupiłem :)

    --
    Kacper Potocki
    s...@d...pl

  • 7. Data: 2012-03-23 09:08:06
    Od: BearBag <c...@g...com>

    Wyższe to raczej nie bo rezerwa przeswity w SC jest mała. Pewnie nie będzie tarło ale
    jak napakujesz do auta cztery osoby i walizkę to już może być ciężko. Opony 165/55
    spokojnie znajdziesz.

  • 8. Data: 2012-03-23 09:18:28
    Od: "Potocki Passion & Adventure" <s...@d...pl>

    Użytkownik "BearBag" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    ion-forums@vbhv6
    > Wyższe to raczej nie bo rezerwa przeswity w SC jest mała. Pewnie nie będzie
    > tarło ale jak napakujesz do auta cztery osoby i walizkę to już może być
    > ciężko. Opony 165/55 spokojnie znajdziesz.

    Juz znalazłem cos takiego:

    http://www.opony.pl/opona.aspx?oid=173087&rodzaj=0

    --
    Kacper Potocki
    s...@d...pl

  • 9. Data: 2012-03-24 01:38:45
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-03-23 09:18, Potocki Passion & Adventure pisze:
    > Użytkownik "BearBag" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    ion-forums@vbhv6

    > Juz znalazłem cos takiego:
    >
    > http://www.opony.pl/opona.aspx?oid=173087&rodzaj=0

    Jak będziesz jeździł na takich wynalazkach, to się nie dziw że się
    dziwnie jeździ i się drogi nie trzyma. Kup coś normalnego, co jest oponą
    a nie tylko kształtem oponę przypomina. Choćby
    http://www.opony.pl/opona.aspx?oid=155275&rodzaj=0 albo nawet używane,
    ale jakieś markowe a nie chiński okrągły klocek.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 10. Data: 2012-03-24 14:11:02
    Od: Potocki Passion & Adventure <s...@d...pl>

    W dniu 2012-03-24 01:38, BartekK pisze:

> [...]
    > http://www.opony.pl/opona.aspx?oid=155275&rodzaj=0 albo nawet używane,
    > ale jakieś markowe a nie chiński okrągły klocek.

    Czy możesz mi podać jakis konkretny model opony o tym rozmiarze? Będę
    wdzięczny bardzo.

    Kacper Potocki
    www.dogspassion.pl