eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyFiat Seicento - felgi i opony całoroczneRe: Fiat Seicento - felgi i opony całoroczne
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!opal.futuro.pl!news.internetia.pl!not-f
    or-mail
    From: BartekK <s...@d...org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Fiat Seicento - felgi i opony całoroczne
    Date: Thu, 22 Mar 2012 22:40:13 +0100
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 44
    Message-ID: <jkg69s$6gs$1@mx1.internetia.pl>
    References: <4f6b34b4$0$1262$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: drut.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1332452476 6684 77.252.249.9 (22 Mar 2012 21:41:16 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 22 Mar 2012 21:41:16 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <4f6b34b4$0$1262$65785112@news.neostrada.pl>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:10.0.2) Gecko/20120216 Thunderbird/10.0.2
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2440814
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-03-22 15:20, Potocki Passion & Adventure pisze:
    > raz, a dobrze nowe alu felgi. Pomyślałem, że kupię 14" i nieco niższe
    > opony, bo to auto się drogi nie trzyma i buja na boki podczas skręcania.
    Buja bo to takie auto, takie zawieszenie. Sprawdzić amortyzatory,
    sprawdzić gumy itp. - jak sprawne, to przyjąć że tak być musi.
    Jak dasz więcej aluminium, a mniej gumy - bedzie mniej bujać na oponie,
    ale też komfort ucierpi, i znacznie zmniejszy się tolerancja na dziury i
    krawężniki, a walnięta felga alu tania - może się już do prostowania nie
    nadawać...

    > Pomyślałem też, że go troszkę obniżę.
    Bez wymiany amortyzatorów? Będzie bujało tak samo, tylko szybciej się
    skok zawieszenia skończy, i będzie mniejszy komfort jazdy bo co większa
    dziura to dobija do końca. Wymiana sprężyn na twardsze z wymianą
    amortyzatorów na twardsze - komfort już całkiem zerowy, im twardsze tym
    bardziej taczka na drewnianych kołach... Chyba że robisz auto na tor...

    > Druga kwestia to chęć zakupu opon całorocznych. Chciałbym kupić opony
    > które mają wytrzymać dwa sezony i nie zmieniac ich wcale.
    >
    > Czy jest sens kupowania alufeld (znalazłem
    > komplet nówek za 700zł) oraz opon o niższym profilu niż oryginalnie?
    Skoro seiczento, to rozmiar felgi jest "fiatowski" 4x98 - bez problemu z
    palcem w nosie znajdziesz solidne stalowe felgi od dowolnego z fiatów,
    które można prostować młotkiem, są solidniejsze niż tanie alu, i w
    zakupie będą znacznie tańsze. Tylko kwestia estetyki.
    Teraz masz fabryczne zapewne 4.5" szerokie. Możesz poszukać stalowe
    felgi "od poloneza" DMP (daewoo) o szerokości 5", a można znaleźć też
    5.5" ale to już przesada. Na takich felgach bez problemu wchodzi opona
    165x55 R13 i to się całkiem dobrze już trzyma drogi. Jak będzie "zdrowa"
    a nie łysa, to i zimą da się (z głową) na tym jeździć, chyba że zawali
    pół metra śniegu, albo jest lód.


    > obniżenie autka coś da i czy opony całoroczne pozwolą bezpiecznie
    > jeździć latem i zimą?
    Obniżone auto + opony o niższym profilu + jeszcze pewnie szersze +
    letnio-nijakie = zimą na śliskim wesołe przygody...


    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: