  • 11. Data: 2010-06-19 20:18:47
    Temat: Re: Fiat Punto mk1 - niedziałające wycieraczki.
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-06-19 15:50, marjan wrote:
    > Cała pozostała elektryka działa, więc podejrzewam, że to albo któryś z
    > silników (wycieraczek lub pompa spryskiwacza), albo przełącznik (wajcha
    > przy kierownicy).

    zainteresuj się najpierw własnie silniczkami. Pompa spryskiwacza jest
    uruchamiana zawsze z wycieraczkami? bo jeśli strzela bezpiecznik jak ją
    załączasz to w niej tkwi wina... durgi krok to przekaźnik - może on robi
    zwarcie... na samym końcu przełącznik zespolony bo tam zwarcie jest
    najmniej prawdopodobne.

  • 12. Data: 2010-06-19 20:34:56
    Od: szwagier <k...@p...fm>

    na samym końcu przełącznik zespolony bo tam zwarcie jest
    > najmniej prawdopodobne.
    Niekoniecznie, w Punto mk1 przelacznik zespolony mial tendencje do
    padania. Wprawdzie nie pamietam zeby po uskzodzeniu doprowadzal do
    przepalania bezpiecznikow, ale rozne bywaja usterki. W kazdym razie to
    dosyc awaryjny element byl.
    Aczkolwiek ja bym zaczal od rozkrecenia i nasmarowania mechanizmu
    wycieraczek.

    szwagier

  • 13. Data: 2010-06-19 20:36:23
    Od: marjan <k...@g...com>

    W dniu 19.06.2010 18:07, Czarek Daniluk pisze:

    > Zatarty któryś sworzeń wycieraczki ;)
    > W SC miałem tak że jak kiedyś stał ze 3-4 miesiące to najpierw musiałem
    > rozebrać i nasmarować cały mechanizm przednich wycieraczek ;)

    Dzięki za odpowiedź.

    Ale to by robiło za każdym razem zwarcie w instalacji? Poza tym,
    silniczek chyba dostaje napięcie dopiero gdy włączę wajchą wycieraczkę.
    Tu natomiast wycieraczki są w pozycji spoczynku, i przepala nowy
    bezpiecznik w momencie przekręcania kluczyka (gdy wajcha od wycieraczek
    nie włącza żadnej z nich).

    --
    Pozdrawiam serdecznie, Fiat Punto mk1 '99
    Mariusz [marjan] Morycz Uniden 520 + President Indiana

  • 14. Data: 2010-06-19 20:41:15
    Od: marjan <k...@g...com>

    W dniu 19.06.2010 20:18, Olek pisze:

    > zainteresuj się najpierw własnie silniczkami. Pompa spryskiwacza jest
    > uruchamiana zawsze z wycieraczkami? bo jeśli strzela bezpiecznik jak ją

    Nie, spryskiwacz przedniej szyby jest oddzielnie uruchamiany, i
    wycieraczki też oddzielnie. Nie ma nawet tego bajeru że po spryśnięciu
    same wycieraczki się włączają (z przodu, bo z tyłu to jest zespolone).

    Nie mniej jednak tak jak pisałem - po włożeniu nowego bezpiecznika (gdy
    kluczyk jest wyciągnięty ze stacyjki) ten przepala się w momencie
    przekręcenia kluczyka w pozycję pracy z akumulatora (przed uruchomieniem
    rozrusznika), a dźwignia wycieraczek jest ustawiona w pozycji w której
    ani wycieraczki ani spryskiwacze nie powinny działać. Zatem wydaje mi
    się, że nie dostają napięcia, stąd podejrzewałbym raczej właśnie wajchę
    przy kierownicy, a nie same wycieraczki czy spryskiwacze. No ale nie
    wiem, po to pytam na grupie :)

    > załączasz to w niej tkwi wina... durgi krok to przekaźnik - może on robi
    > zwarcie... na samym końcu przełącznik zespolony bo tam zwarcie jest
    > najmniej prawdopodobne.

    Przekaźnik? A co to i gdzie to jest?

  • 15. Data: 2010-06-19 20:43:55
    Od: marjan <k...@g...com>

    W dniu 19.06.2010 16:20, to pisze:

    > Co zaczęło Ci kropić? Punto? Skoro to kropa to i kropi, proste. Ja bym
    > się nie przejmował.

    Dzięki, wiedziałem że mogę na Ciebie liczyć ;)

    Już w trakcie pisania tego posta zastanawiałem się co takiego to
    napisze, widząc w temacie "punto" ;)

  • 16. Data: 2010-06-19 20:47:41
    Od: marjan <k...@g...com>

    W dniu 19.06.2010 20:34, szwagier pisze:
> [...]
    > padania. Wprawdzie nie pamietam zeby po uskzodzeniu doprowadzal do
    > przepalania bezpiecznikow, ale rozne bywaja usterki. W kazdym razie to

    Nie słyszałem właśnie żeby ten przełącznik miał tendencje do padania,
    ale jeśli tak mówisz to właśnie tę część bym podejrzewał.
    Nie wiesz czy chcąc rozkręcić ten element, czyli pośrednio ściągając
    kierownicę łatwo można coś uszkodzić?

    > Aczkolwiek ja bym zaczal od rozkrecenia i nasmarowania mechanizmu
    > wycieraczek.

    Myślisz, że mogłoby to robić zwarcie w instalacji w momencie, gdy wajcha
    (przełącznik zespolony) jest w pozycji wyłączonych wycieraczek?>

  • 17. Data: 2010-06-19 21:12:23
    Od: to <t...@a...xyz>

    marjan wrote:

    > Dzięki, wiedziałem że mogę na Ciebie liczyć ;)

    Do usług. ;)

  • 18. Data: 2010-06-19 21:20:39
    Od: szwagier <k...@p...fm>

> [...]
    > ale jeśli tak mówisz to właśnie tę część bym podejrzewał.
    > Nie wiesz czy chcąc rozkręcić ten element, czyli pośrednio ściągając

    Punto mialem ze 3 samochody temu i nie pamietam dokladnie, ale wydaje mi
    sie ze dostep byl dosyc prosty i bezkolizyjny. Paletala sie tam tylko
    tasma sterownika poduszki powietrznej, w mojej wersji jeszcze sterowanie
    radiem z kierownicy - i to wszystko.

    > Myślisz, że mogłoby to robić zwarcie w instalacji w momencie, gdy wajcha
    > (przełącznik zespolony) jest w pozycji wyłączonych wycieraczek?>

    Nie mam pojecia. U mnie palilo zarowki :D

    szwagier

  • 19. Data: 2010-06-19 21:28:08
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-06-19 20:41, marjan wrote:

    > Przekaźnik? A co to i gdzie to jest?

    takie większe kostki - nie wiem gdzie u Ciebie są, albo w podszybiu,
    albo gdzieś pod nogami kierowcy pewnie.... Niech się wypowie jakiś
    właściciel tego modelu.

  • 20. Data: 2010-06-19 22:30:00
    Temat: Re: [OT] Re: Fiat Punto mk1 - niedziałające wycieraczki.
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Sat, 19 Jun 2010 19:29:22 +0200, Jimiasty napisał(a):

    > chlopie, nie pal juz wiecej tego swinstwa :)

    Sęk w tym, że ma rację.

    AK