eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyFiasko elektryfikacji? Ratunkiem wodór? - mgr inż. Karolina Majewska - BS3SRe: Fiasko elektryfikacji? Ratunkiem wodór? - mgr inż. Karolina Majewska - BS3S
  • Data: 2024-09-01 08:13:19
    Temat: Re: Fiasko elektryfikacji? Ratunkiem wodór? - mgr inż. Karolina Majewska - BS3S
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 01-09-2024 o 03:16, ptoki pisze:

    > Te panele PV to maja wiecej niz 30% sprawnosci?

    Ten prąd do wodoru to skąd chcesz brać?
    Bo o tym jest temat.

    Czyli w obu przypadkach prąd z paneli masz na wejściu (inne przypadki
    nie mają żadnego sensu) i pozostaje tylko decyzja czy nośnikiem energii
    będzie drut+bateria, ze sprawnością 80-90%, czy wodór i produkcja
    ponowna w ogniwach paliwowych, ze sprawnością ze 3 razy mniejszą.

    > Nie kazdy ma net metering.

    Trzeba było myśleć zawczasu.
    Na netbilingu samochód też zresztą może służyć za magazyn taniej energii
    ze słońca, ładowanej z nadwyżek, więc też za friko.
    Wychodzi drożej, bo trzeba opomiarować i zautomatyzować układ, ale się da.