-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Felgi do focusa lub S40
Date: Tue, 30 Mar 2010 15:46:27 +0200
Organization: Aleuania-Pueruania
Lines: 64
Message-ID: <hosvd1$90p$1@inews.gazeta.pl>
References: <hojfee$469$1@inews.gazeta.pl> <hokrc1$pdn$1@inews.gazeta.pl>
<hol93h$cg1$1@inews.gazeta.pl> <holjv1$li6$1@inews.gazeta.pl>
<holnlq$ngm$1@atlantis.news.neostrada.pl> <holqgm$e6o$1@inews.gazeta.pl>
<hom1s4$7t8$1@inews.gazeta.pl> <hon94u$elm$1@inews.gazeta.pl>
<honlf8$qk2$1@inews.gazeta.pl> <hontou$q2a$1@inews.gazeta.pl>
<hosktd$2rb$2@inews.gazeta.pl> <hosmu2$9jt$1@inews.gazeta.pl>
<hosrsf$qai$1@inews.gazeta.pl>
Reply-To: "Eneuel Leszek Ciszewski" <e...@g...com>
NNTP-Posting-Host: 12-229.89-161.tel.tkb.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1269956834 9241 89.161.12.229 (30 Mar 2010 13:47:14 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 30 Mar 2010 13:47:14 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Numer mego telefonu '665 363835'='Moj Eneuel'
X-Priority: 3
X-User: eneuell
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2268334
[ ukryj nagłówki ]
".Peeter" hosrsf$qai$...@i...gazeta.pl
> Trochę doświadczenia z tuningiem mam, nie jedno auto się już robiło,
> w nie jednym projekcie pomagało i nie jedno auto widziało. :-)
> BTW, zawsze rozmawiasz ze sobą? :>
Za informację o tym, że Ronal to dobra firma -- dziękuję. :)
Szukasz zwady -- to Twoja sprawa. :)
Piszę do Ciebie, o czym wiesz (skoro mi odpowiadasz), szukając przyczyn
tego, o czym piszesz, a co jest sprzeczne i z teorią, i z doświadczeniami
moimi i z doświadczeniami osób, które (jak Ty) twierdzą, że na tuningach
się znają. :)
Każda z tamtych osób zawzięcie twierdziła, że sama zmiana ET skutkuje
szarpaniem kierownicy i że może być korygowana przeróbką zawieszenia.
Ty zaś piszesz, że demonizuję problem.
Tamte osoby pokazywały mi (choćby na zdjęciach) swoje samochody,
o Tobie raczej wiem mało.
No i te osoby twierdziły, że sama zmiana szerokości opony ma nikły wpływ
na siłę potrzebną do kierowania.
Co do paliwa -- zdania były podzielone i jedni uważali, że
zwiększenie szerokości opony daje zwiększenie zużycia paliwa,
a inni uważali, że taka zmiana zazwyczaj nie zwiększa zużycia
paliwa. Pierwsi nawet potrafili wyliczyć, jakie to zmiany.
Ja zwiększenia zużycia nie mogę potwierdzić, ale trudno
o ocenę, skoro na wąskich kołach jeździłem zimą, a na szerokich latem.
Pisząc o tym, że demonizuję problem zmniejszania PZ, pokazujesz,
iż o tuningowaniu zawieszenia nie masz pojęcia. :) (nie twierdzę,
że nie masz, a jedynie, że pokazujesz to) Tak jakbyś twierdził,
że zmiana innych parametrów ,,geometrii'' nie ma wielkiego wpływu -- czyż
zmiana zbieżności o 1 mm może mieć jakiś wpływ? :) (kiedyś podawano
zbieżność w mm, zamiast w stopniach)
Albo zmniejszenie wyprzedzenia sworznia zwrotnicy?
Czyż to może mieć wpływ? Jeździ się tak samo, tyle,
że trzeba trzymać mocniej kierownicę. :) (niemal
dokładnie tak, jak przy zwiększeniu PZ)
Co więcej -- sami producenci nie potrafią zdecydować się
na niektóre ustawienia parametrów -- na przykład pochylenia kół.
(nie chcę tłumaczyć, o jakie pochylenia chodzi, w każdym razie
nie o to, o których pisałem, a o te, które można regulować
mimośrodami wraz z regulowaniem kąta wyprzedzenia SZ)
-=-
A tak na koniec zauważę, że mnie nie interesuje to, czy tuningujesz, czy nie. :)
Ja uważam, że znam się słabo, dlatego zasięgam języka tu i ówdzie. :)
Większa część dyskutantów z tego wątku uważa (MZ niesłusznie) siebie
za ekspertów tuningu. :)
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
Następne wpisy z tego wątku
- 30.03.10 21:14 .Peeter
- 30.03.10 22:16 Eneuel Leszek Ciszewski
- 30.03.10 22:25 Artur Maśląg
- 30.03.10 23:09 Yogi\(n\)
- 30.03.10 23:56 Eneuel Leszek Ciszewski
- 31.03.10 07:57 Artur 'futrzak' Maśląg
- 31.03.10 08:21 Artur 'futrzak' Maśląg
- 31.03.10 13:11 Eneuel Leszek Ciszewski
- 31.03.10 13:21 Artur 'futrzak' Maśląg
- 31.03.10 17:23 Eneuel Leszek Ciszewski
- 31.03.10 19:21 jerzu
- 31.03.10 19:36 .Peeter
- 31.03.10 20:26 Eneuel Leszek Ciszewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe
- 2024-12-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-20 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-19 Kamerka sam. na tył
- 2024-12-20 Jak być bezpiecznym z Li-Ion?
- 2024-12-19 Fujitsu LIFEBOOK E746
- 2024-12-19 Katowice => Administrator IT - Systemy Operacyjne i Wirtualizacja <=
- 2024-12-19 Warszawa => Junior Account Manager <=
- 2024-12-19 Katowice => Administrator IT - Operating Systems and Virtualization <=