-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Felgi do focusa lub S40
Date: Sun, 28 Mar 2010 15:26:50 +0200
Organization: Aleuania-Pueruania
Lines: 43
Message-ID: <honlf8$qk2$1@inews.gazeta.pl>
References: <hojfee$469$1@inews.gazeta.pl> <hokrc1$pdn$1@inews.gazeta.pl>
<hol93h$cg1$1@inews.gazeta.pl> <holjv1$li6$1@inews.gazeta.pl>
<holnlq$ngm$1@atlantis.news.neostrada.pl> <holqgm$e6o$1@inews.gazeta.pl>
<hom1s4$7t8$1@inews.gazeta.pl> <hon94u$elm$1@inews.gazeta.pl>
Reply-To: "Eneuel Leszek Ciszewski" <e...@g...com>
NNTP-Posting-Host: 12-229.89-161.tel.tkb.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1269782824 27266 89.161.12.229 (28 Mar 2010 13:27:04 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 28 Mar 2010 13:27:04 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Numer mego telefonu '665 363835'='Moj Eneuel'
X-Priority: 3
X-User: eneuell
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2267727
[ ukryj nagłówki ]
".Peeter" hon94u$elm$...@i...gazeta.pl
> koła to 15", felga 6" szerokości, ET 43, opona 195/65, a auto wyjechało
> z fabryki na 16"x7", ET 38, z oponami 205/55? To daje zmianę
> promienia zataczania o 5mm, a auto nadal jest neutralne. Idąc dalej
> - oryginalne 17" mają szerokość 7" i ET 38, na to opona 225/45,
> czyli mamy po 1cm opony więcej symetrycznie, teoretycznie nie
> zmienia się promień zataczania, ale jednak prowadzenie się zmienia
> dość mocno.
> Aktualnie śmigam na 17"x7,5" ET 37, opony 225/45, czyli kolejny
> 1mm więcej. Owszem, trzeba trzymać kierownicę na koleinach, ale
> na normalnej drodze wraca sama, auto hamuje prosto, przyśpiesza
> prosto, zakręty jeździ bajecznie. Fakt tylko, że obrócenie kierownicą
> bez odpalania silnika (bez wspomagania) graniczy z cudem, ale to
> detal. ;-)
Wszystkie te koła mają tę samą średnicę?
Nie chcę mierzyć i nie chcę uwierzyć w to, że
zmiana szerokości opony daję więcej złego niż zmiana ET.
Sam dałem ET o chyba 4 mm mniejsze i efekty były wyraźne. :)
-=-
Moje auto po wyjeździe z fabryki miało kartkę homologacyjną, na której podano ET. :)
ET można zmieniać, ale trzeba to robić umiejętnie -- wraz
z ET należy zmienić także inne parametry zawieszenia. Być
może fabryka to uczyniła. :)
> W skrócie: demonizujesz jak cholera.
Nie demonizuję. :)
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
Następne wpisy z tego wątku
- 28.03.10 17:48 Eneuel Leszek Ciszewski
- 28.03.10 18:30 DoQ
- 28.03.10 18:42 Artur Maśląg
- 28.03.10 18:46 Eneuel Leszek Ciszewski
- 28.03.10 19:04 Robert Rędziak
- 28.03.10 19:07 Eneuel Leszek Ciszewski
- 28.03.10 19:15 Robert Rędziak
- 28.03.10 20:28 DoQ
- 28.03.10 20:32 Eneuel Leszek Ciszewski
- 28.03.10 20:33 Eneuel Leszek Ciszewski
- 28.03.10 20:51 DoQ
- 28.03.10 20:57 Artur Maśląg
- 28.03.10 21:03 DoQ
- 28.03.10 21:13 Artur Maśląg
- 28.03.10 21:15 DoQ
Najnowsze wątki z tej grupy
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
- USB -> jack
- Kupcie sobie nowoczesne auto
- Linie zatrzymania
- Obostrzenia
- Przyczyna piszczenia...
- Co to k jest?
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
Najnowsze wątki
- 2024-07-13 256 świadków nie ma racji
- 2024-07-11 Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- 2024-07-12 Zgody na przetwarzanie danych
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- 2024-07-12 stare graty młode kozy
- 2024-07-11 8080
- 2024-07-13 Przyłącze dolne grzejnika
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Overview
- 2024-07-12 Czym wykonać otwór fi 100 w betonie komórkowym?
- 2024-07-12 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-12 Warszawa => Business Unit Manager (Recruitment Business) <=
- 2024-07-12 Warszawa => Head of WMS Competence Center for IT&D Contract Logistics
- 2024-07-12 Warszawa => Head od WMS Competence Center dla IT&D (Blue Yonder) <=
- 2024-07-12 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-07-12 Warszawa => UX/UI Designer <=