    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Felgi do Focusa lub S40
    Date: Sun, 28 Mar 2010 01:08:48 +0100

    "DoQ" hom3uj$2ev$...@m...internetia.pl

    > Ja pierd..e , chyba leki mu sie skonczyly.
    > Nie dość ze gada sam ze soba, to bełkocze słowo w słowo to samo co przed rokiem.

    Tak -- to samo, bo jednak fizyka ma to do siebnie, że nie zmienia się. :)

    Ale zacytuję ci kilka linków:

    http://www.werther.pl/download/KatyUstawieniaKol.pdf

    Osie pochylenia koła i pochylenia sworznia zwrotnicy,
    rzutowane na płaszczyznę podłoża tworzą dźwignię o małym
    ramieniu, nazywaną promieniem zataczania. Im mniejszy
    promień zataczania, tym mniejsza siła na kierownicy potrzebna
    do skręcania kół szczególnie na postoju. Miało to znaczenie w
    samochodach bez ukłądu wspomagania kierownicy.

    http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/geometria
    .html

    a) Oś sworznia zwrotnicy przebija nawierzchnię po wewnętrznej
    stronie płaszczyzny symetrii koła - mamy wtedy dodatni tzw.
    promień zataczania.(rys.lewy)
    b) Oś sworznia zwrotnicy przebija nawierzchnię po zewnętrznej
    stronie płaszczyzny symetrii koła - mamy wtedy ujemny tzw.
    promień zataczania.(rys.prawy)

    W nowoczesnych pojazdach stosowany jest ujemny promień zataczania
    co pozwala na utrzymanie prostoliniowego kierunku jazdy podczas
    hamowania (szczegółowe omówienie w dziale Teoria ruchu).

    http://www.zkue.ime.pw.edu.pl/public_html/jarek/Diag
    nostyka/PKO-4/Geometria%20kol.pdf

    Odległość punktów utworzonych przejściem przez płaszczyznę
    jezdni osi: pochylenia koła i sworznia zwrotnicy nazywa się
    promieniem zataczania.Rys 1.5 Jeżeli punkt przecięcia tych osi
    leży poniżej płaszczyzny jezdni, to promień zataczania określa się
    jako dodatni, a jeżeli powyżej - jako ujemny Rys 1.6. Po wjechaniu
    w zakręt, pochylenie osi sworznia zwrotnicy i promień zataczania
    powodują uniesienie przodu pojazdu, natomiast po przejechaniu
    zakrętu zwolniona kierownica powraca do położenia wyjściowego
    pod wpływem ciężaru pojazdu, działającego na przednie koła.

    Czytać (z trudem, ale jednak) potrafisz, więc możesz poczytać o ujemnych PZ. :)
    Piszę to samo, co przed rokiem, albowiem w tej materii nic nie uległo zmianie. :)
    Fizyka w ogóle nie zmienia się. :) Nie tylko od roku, ale i od stuleci. :)
    Co najwyżej odkrywamy, że do tej pory coś pomijaliśmy -- tak oto wkraczamy
    w fizykę kwantową, relatywistyczną itp...

    Ty jednak opanuj choćby podstawy podstaw fizyki klasycznej -- statykę. :)
    Pojmiesz wówczas, czym jest PZ, dlaczego jest ważny, dlaczego w FWD przy
    ruszaniu ujemny PZ przeszkadza, dlaczego FWD jest mniej bezpiecznym od RWD,
    dlaczego samochód zachowuje się tak lub inaczej na jezdni...

    Na razie piszesz pod natchnieniem jakiegoś ducha, którego nie pojmujesz.
    Prokuratorzy opowiadali mi o tym, że świry często powołują się na ,,ducha'',
    który im coś dyktował -- ostatnio jakiś uduchowiony zatłukł psa młotkiem
    i tłumaczył się tym, że jakiś głos mu to podyktował... :)

    Gdzie jest źródło tych duchów każących przygłupom wyzywanie mnie od wariatów?
    Niestety -- w kręgach arcykapłanów z Ozorowskim na czele. :)
    Kościół ma jednak niefarta -- net (z jego zasobami i wiedzą specjalistów)
    jest w zasięgu niemal każdej ręki!!!

    Dziś inny nawiedzony zastawił mi wyjazd z garażu.
    Nie tłumaczył się wprawdzie natchnieniem, ale zapewne by się tak tłumaczył,
    gdyby go przyciśnięto do muru -- tuż obok były wolne miejsca na parkingu...
    Na dodatek zastawiacz nie miał przy sobie (a może w ogóle) prawa jazdy... :)
    Czy je miał w ogóle -- nie wiem, albowiem (na prośbę miastowych) odblokował
    mi wyjazd i pojechałem (spóźniony zbyt mocno -- dopiero w czwartek będę mógł
    zrobić to, co zaplanowałem na sobotę) ,,w świat'''... :)

    -=-

    Ale, że mam wiele dobrej woli, przyznam Ci w czymś rację -- naprawdę
    pierdolisz, o czym wspominasz na początku swej wypowiedzi. :)

    Ja poza Neplitem (Ventolinem i Diffumaxem) nie biorę żadnych leków -- nawet witamin.
    Ale ty raczej ćpasz jakieś psychotropy. :) Mogę to stwierdzić ponad wszelka
    wątpliwość. :)

    -=-

    A teraz -- życzę owocnej lektury. :)
    Warto czasami rozumieć, dlaczego dzisiejsze samochody nie mają zgubnych
    tendencji Fiata 125 p czy Poloneza, Syrenki czy Trabanta. :) Dlaczego
    Polonez, choć ma wahacze przestrzenne i drążki reakcyjne jak nie
    przymierzając moja Panna Mercedes, jest mniej pewny od tejże Panny.

    -=-

    Izolując mnie (z wyroku Ozorowskiego) od pracy na uczelniach wsi o nazwie
    Białystok, :) duchowni zamierzali skazać mnie na swego rodzaju banicję!!!
    Głupcy tacy jak Ty mieli mnie besztać, wyzywać od głupich, a żaden autorytet
    miał się za mną nie wstawać aż do czasu, gdy zmięknę i poddam się oczyszczającej
    mocy utrapienia....

    Zanim duchowni wydali na mnie ten wyrok, Pająki przekazały mi (w błogosławieństwach)
    dobra Internetu, w tym i grupy dyskusyjne Usenetu. :) Tym sposobem duchowni nie
    wygrali ze mną, choć uważali, że złamią mnie w przysłowie pięć minut. :)

    Bóg zakpił z Ozorowskiego -- na mego obrońcę wyznaczył dawnego prefekta
    Kongregacji Nauki Wiary -- obecnego papieża. :) Kongregacja Nauki Wiary
    to dzisiejsza Święta Inkwizycja. :) (instytucja ta zmienia swą nazwę
    i swoje metody działania, ale jest stale tą samą instytucją nadzorującą
    sumienia i kontrolującą ,,wiernych'')

    -=-

    Trochę polityki... PO (wbrew sobie?) bierze mnie w obronę. :)
    Ogranicza palenie papierosów, a mnie papierosy zabijają. :)
    Ja bym życzył sobie zakazania palenia tytoniu w 100% -- wszędzie i o każdej porze. :)
    Kościół raczej ;) nie lubi PO...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'