-
Data: 2010-03-28 03:52:13
Temat: Re: Felgi do focusa lub S40
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
".Peeter" holqgm$e6o$...@i...gazeta.pl
> "Przemek V" wrote:
>> Słusznie - te 2,5 mm w S40 może zupełnie popsuć charakterystykę prowadzenia no i
mogą o nadkola obcierać.
> 5mm na rozstawie kół może popsuć charakterystykę prowadzenia? O_O
> 2,5mm na stronę szerzej i mogą obcierać? O_O
> Aż tak szczelnie wypchane nadkola są w tym aucie?
Promień zataczania
Podczas jazdy promień zataczania zapewnia zarówno pewny powrót
w położenie do jazdy na wprost, jak też dobrą stateczność kierunkową.
Ujemny promień zataczania (konstrukcyjnie pożądany), w pojazdach z układem
hamulcowym podzielonym diagonalnie, gwarantuje np., że po uszkodzeniu jednego
obwodu pojazd będzie podczas hamowania nadal utrzymywać kierunek jazdy na wprost.
Występuje bowiem pewna samostabilizacja, wywoływana oddziaływaniem sil zewnętrznych
na prowadzenie koła. Ujemny promień zataczania ma jednak i wady: siła potrzebna do
kierowania wzrasta, a kierowalność pojazdem jest gorsza.
Promień zataczania wynika z pochylenia koła, pochylenia osi sworznia zwrotnicy
i głębokości przetłoczenia obręczy. Nie można go zmierzyć, ale można go zmienić,
np. na skutek zamontowania obręczy z inną głębokościć przetłoczenia lub przez
podłożenie podkładek dystansowych. Z reguły przedsięwzięcia tego rodzaju pogarszają
właściwości jezdne. O tym powinno się pamiętać w przypadku reklamacji klienta.
Jeżli
klient tuningową swój pojazd, można jedynie zalecić, aby powrócić do części
dopuszczonych
przez producenta i skrupulatnie sprawdzić możliwe kombinacje podzespołów. Zwłaszcza
w pojazdach z wyrażnie ujemnym promieniem zataczania istnieje niebezpieczeństwo,
że zmniejszony lub przekształcony w dodatni promień zataczania nie będzie zapewniał
stabilizacji kierunku jazdy na wprost pojazdu!
http://www.sciaga.pl/tekst/80768-81-pomiar_katow_ust
awienia_kol_zbieznosc
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
Następne wpisy z tego wątku
- 28.03.10 04:06 Eneuel Leszek Ciszewski
- 28.03.10 10:19 Robert Rędziak
- 28.03.10 11:22 .Peeter
- 28.03.10 11:56 .Peeter
- 28.03.10 13:39 Artur Maśląg
- 28.03.10 13:49 Artur Maśląg
- 28.03.10 15:11 DoQ
- 28.03.10 15:14 Eneuel Leszek Ciszewski
- 28.03.10 15:26 Eneuel Leszek Ciszewski
- 28.03.10 17:48 Eneuel Leszek Ciszewski
- 28.03.10 18:30 DoQ
- 28.03.10 18:42 Artur Maśląg
- 28.03.10 18:46 Eneuel Leszek Ciszewski
- 28.03.10 19:04 Robert Rędziak
- 28.03.10 19:07 Eneuel Leszek Ciszewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
Najnowsze wątki
- 2025-02-24 Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-24 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-24 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-24 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-24 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-02-24 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-02-24 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-24 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-24 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-24 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-24 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-24 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=