  • Data: 2009-10-19 22:26:33
    Temat: Re: Fatalna jakość obsługi klienta w Netii
    Od: "B.G" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "grzesiek" <p...@z...to> napisał w wiadomości
    news:hbima6$4fa$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Próbowałem zgłębić temat ONU i z lektury internetu dowiedziałem się że:
    > - ONU - optyczna jednostka sieciowa, optical network unit,

    Prawda.

    > - ONU łączy z centralą kabel światłowodowy,

    Bywały przypadki użycia miedzi, nic nie stoi na przeszkodzie aby było to i
    radio. Oczywiście w normalnych sytuacjach jest to światłowód.

    > ONU służy do nakładania sygnału ADSL,

    I do poboru prądu z elektrowni :)
    ONU to taka mała centrala w szafie przy murze, przy drodze albo wew.
    budynku.
    Są tam graty usług POTS/ISDN jak i mogą być/są DSLAM-y oraz ew. inne
    interfejsy (symetryki DSL, optyczne) jeśli znajdzie się klient na coś
    cięższego.
    DSLAM dopiero nakłada sygnał ADSL na pętle klienta.

    > - ONU umieszcza tak, skrócić maksymalnie długość trasy sygn. ADSL klientom
    > którzy znajdują się w znacznej odległości od centrali,

    Tak, bo to jedyna już stosowana w nowych inwestycjach, metoda dojścia z
    usługami do klienta.
    Nie wyobrażasz sobie raczej, aby pod blokiem, na wiosce, zresztą w
    jakimkolwiek skupisku ludzkim, celem odpalenia neostrad 20Mb/s, stawiać
    murowaną centralę i na dodatek najlepiej z BOK-iem :)
    Bo o ciągnieciu "milion" parowego miedzianego kabla z centrali do skupisk
    ludności, to już zapomniao "wieki" temu.

    > - TP nie ma obowiązku (w ramach WRL/BSA) udostępniać ONU - więc nie
    > udostępnia i klienci innych firm mogą liczyć tylko na sygnał z DSLAMA
    > znajdującego się w centrali, nawet gdy po drodze jest ONU,

    Nieprawda. Jeśli by tak było, to sam nie miałbym w chacie operatora BSA.
    Zresztą patrz akapit wyżej.

    > spieszą" - sęk w tym, że nie mogą nic robić na linii TP więc postawienie
    > własnego ONU i tak by im nic nie dało bo nie mogą kabli TP przez to swoje
    > ONU przepuścić?

    Masło maślane, nie mam zamiaru domyslać się co autor miał na myśli.

    > Aha - może zechce mnie ktoś oświecić:
    > weźmy hipotetyczną ;) sytuację: mam telefon w netii na linii TP: czy TP
    > może nałożyć mi sygnał ADSL ze swojego ONU znajdującego się bliziutko

    Jeśli z tego ONU masz dotychczas telefon i jest w tym ONU DSLAM, to tak
    właśnie zrobi.
    Mowa oczywiście o BSA aby nie było nieporozumienia. LLU to inna bajka.

    --
    B.G