  • Data: 2016-03-13 16:34:53
    Temat: Re: Fast Univibrator
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-03-13 o 15:37, Tadeusz Wajda pisze:

    > Pocieszyles mnie. Skoro nie jest sztuka wygenerować impulsy o takich parametrach to
    czekam cierpliwie na Fachowca, który to zrobi. Rady i opinie nie wnoszące niczego do
    sprawy mnie nie interesują. Ale dzięki za zainteresowanie i dorzucenie swoich jakze
    cennych trzech groszy:}

    Tylko widzisz, Twój problem leży zupełnie gdzie indziej. Wygenerowanie
    takiego impulsu wymaga raptem paru bramek - XOR plus coś z
    przerzutnikiem Schmitta i bramka albo układ RC do ustalenia czasu
    trwania impulsu.
    Twój problem jest zupełnie gdzie indziej. Przede wszystkim ogólnie
    wiemy, że samo zapalenie źródła światła w tak krótkim czasie sporego
    prądu. Potem trzeba ten prąd wyłaczyć, co też nie jest sprawą trywialną.
    No i wreszcie najważniejsze - jak to zweryfikować? Trzeba mieć
    dostatecznie szybki odbiornik, któremu można zaufać. No bo to, że
    będziesz miał impuls elektryczny, nie gwarantuje że w ogóle cokolwiek Ci
    się zaświeci, nie wspominajac o powtarzalności i w ogóle o możliwości
    weryfikacji działania układu. Ale wiesz co, może zastanów się czy nie
    dasz rady czegoś zrobić w oparciu o moduły SFP/GBIC. Ja już nie do końca
    pamiętam co tam chcesz robić, ale jeżeli bliska podczerwień małej mocy
    wystarczy, to może to byłoby jakieś rozwiązanie.
    Jeżeli dalsza mogłaby być, to jeszcze lepiej, bo wtedy masz do
    dyspozycji lasery.

    Pozdrawiam

    DD