  • Data: 2024-10-02 18:00:10
    Temat: Re: Falownik do pompy CO
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Paweł Pawłowicz napisał:

    > Pytanie, co producent napisał na tabliczce znamionowej. Pół wieku temu
    > na studiach (Instytut Inżynierii Chemicznej i Urządzeń Cieplnych PWr)
    > uczyli mnie, że moc znamionowa to taka, przy której sprawność jest
    > najwyższa. Ale to było dawno temu i dotyczyło innych kotłów. W sumie
    > to dyskusja o słowa.

    Tak, chodzi tu o słowa. U mnie producent napisał: "Moc 23,7kW", a że
    zrobił to na tabliczce znamionowej, dośpiewałem sobie, że to "moc
    znamionowa". Teraz domowy kocioł jest najczęściej kotłem kondensacyjnym,
    faktycznie innym niż ten z PWr sprzed pół wieku. Z wykresu sprawności
    widać, że nie da mu się wyznaczyć Akademickiej Mocy Znamionowej.

    Natomiast rady, by nie kupować zbyt dużego kotła, bo przy małym poborze
    mocy "sprawność nie będzie zachwycająca" są wciąż dawane. Na sąsiedniej
    grupie (o budowaniu) są wręcz najbardziej cenione. Tam by mi zresztą
    szkoda słów było na polemikę, bo radzącymi są ludzie "co to w hydraulice
    siedzą trzydzieści lat, a za pomoc w wyborze inni im płacą i dziękują".
    Ale tu jak najbardziej porozmawiać o tym można.

    Jarek

    --
    -- Jak to nie zachwyca Gałkiewicza, jeśli tysiąc razy tłumaczyłem
    Gałkiewiczowi, że go zachwyca.