eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaFakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów świetlówek ?Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów ?wietlówek ?
  • Data: 2010-04-05 21:48:16
    Temat: Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów ?wietlówek ?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    news:57fkr59kakevdelmb7hg9u1pcqgjgdvuvg@4ax.com...

    > Lazuryt to chyba jakis wielki staroc i to lampowy ?

    No pytam się właśnie kiedy te złote lata były...
    Owszem, Lazuryt to nie tak duży, 19-20" czarno biały telewizor.
    Oczywiście lampowy. Sądzę że to jakiś późny Gierek był...

    > Ale on byl na fransuskiej licencji ! :-)

    Nie, raczej kopia Grundinga. Na pierwszy rzut oka identyczne :-)
    Grunding nie brzmi mi francusko - to chyba niemiecka firma?

    > tak gdzies na poczatku lat 90-tych tato zapragnal miec nowy telewizor,
    > pojezdzilismy troche, poogladalismy .. i wybor padl na Grundiga.
    > Polskie mnie zniechecily jednym - ustawienie "normalnego obrazu" bylo
    > bodajze z nasyceniem na maxa. Czyli zero zapasu regulacji.
    >
    > Grundiga jako firmy juz nie ma, a telewizor jest. W miedzyczasie raz
    > sie popsul.

    Otóż to. Ja nie pamiętam złotych czasów polskiej elektroniki...
    Sorry, jeśli to brzmi niepatriotycznie, ale odkąd pamiętam
    sprzęt zza Odry ZAWSZE lepiej pracował, nie mówiąc już
    o wyrobach skośnookich.

    > W sumie to chyba gdzies tak 78-87. Dziesiatki nowych konstrukcji,
    > nawet dosc udanych, mimo braku "wsadu dewizowego", fabryki
    > polprzewodnikow pracujace na pelnych obrotach .. a potem sie nagle
    > okazalo ze to kolos na bardzo glinianych nogach.

    Dziesiątki nowych konstrukcji???? Szczerze zdziwiony teraz jestem...
    Możesz zrobić mi krótką listę 10 takich nowych udanych konstrukcji??
    Nie mówisz przypadkiem o kopiowaniu procesora 8080 w polskiej
    fabryce??? Albo bardzo polskiej linii układów scalonych UCY i MCY???