eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaFakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów świetlówek ? › Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów świetlówek ?
    From: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów świetlówek ?
    Date: Sun, 4 Apr 2010 23:20:13 +0200

    Użytkownik <s...@m...com> napisał w wiadomości
    news:3461.000012b7.4bb8f7b4@newsgate.onet.pl...

    > akurat sprawdzenie jest banalne (amperomierz) i te świetlówki faktycznie
    > pobierają kilkukrotnie mniejszą moc niż żarówki, ale na tym chyba koniec
    > ich zalet.

    Nie to, że jestem za zamordyzmem EU (bo uważam, że każdy powinien mieć
    wybór), jednakże sądzę, że wiele niepochlebnych opinii nt. świetlówek bierze
    się stąd, że ludzie kupują najtańsze chińskie badziewie po 5-7 zł szt. i
    później narzekają, że gówno. Ja używam świetlówek od przeszło 10 lat i
    powiem tyle, że porządne świetlówki w cenie około 20 zł (OSRAM, Philips, czy
    choćby GOVENA) świecą długo i porządnie.

    Tak więc świetlówki - są całkiem OK. jednakże tu nie należy nadmiernie
    oszczędzać przy kupnie, bo to się mści, natomiast jestem przeciw
    zamordyzmowi EU. Ciekawe, że rtęć w swietlówkach im nie przeszkadza(a nawet
    jest pro-eko), ale już ołów zawarty w lutach w sprzęcie elektronicznym jak
    najbardziej, tylko nikt nie chce przyznać, że luty wykonane z czystej cyny,
    znacznie częściej padają od tych wykonanych stopem cynowo-ołowiowym, tak
    więc jeśli wasz sprzęt elektroniczny zacznie notorycznie padać po kilku
    latach eksploatacji, to za ten fakt też możecie podziękować EU i narzuceniu
    ROHS.