    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Fajny patent na stacjonarny
    Date: Mon, 11 May 2015 19:09:10 +0200

    Pan Jacek Skórzewski napisał:

    > Pracowałem kilka lat u operatora kablowego świadczącego 3-play, to się
    > wypowiem.
    >
    > Takie postępowanie bierze się z tego, że operator kablowy ma możliwość
    > techniczną zapewnić w modemie m. in. priorytetyzację ruchu dla pakietów
    > VoIP. Poza tym zapewnia poprawność pozostałych parametrów konfiguracyjnych.
    > Skutkiem tego ma większy wpływ na jakość świadczonej usługi, której
    > klient bezapelacyjnie wymaga, zgłasza tickety do na infolinii i reklamuje,
    > jak tylko coś nie zadziała jak należy. W przypadku, kiedy klient
> [...]

    Taki właśnie nierutowalną pulę adresów wykorzystywał operator, który dawał
    klientom zahasłowane bramki SPA2102 -- ten przypadek znam najlepiej. Tam
    łatwo było odnaleźć ten numery, rozhasłować bramkę, odczytać ustawienia,
    przenieść na inne urządzenie i pozbyć się jednego ze zbędnych pudełek.
    Rozumiem troskę o klienta, ale wciąż uważam, że to głupie -- bo przecież
    można dać dostęp do konta nie nie tylko na jeden sposób. Priorytetowane
    połączenie z prywatnej podsieci nie wyklucza możliwości logowania się
    z internetu.

    Używam swojego numeru stacjonarnego również (a może przede wszystkim) poza
    miejscem stałego pobytu, i bardzo to sobie chwalę. Operator, do którego
    przeniosłem numer, za miesięczny abonament poniżej 10 groszy miesięcznie,
    daje mi wszystko, na co pozwala technika -- *pełny* wykaz rozmów w obie
    strony, więc wiem równiez kto do mnie się dodzwonił, a kto tylko próbował.
    Mogę zablokować każdego natręta indywidualnie, przekierować wybrane rozmowy
    itp. Nie wyobrażam sobie, bym mógł powrócić do zdzierców, którzy chcą po
    kilkadziesiąt złotych miesięcznie. Nie wyobrażam sobie, bym musiał znosić
    ich muchy w nosie -- udostepnianie tylko częściowego bilingu wymaganego
    przez Prawo Telekomunikacyjne, albo żądania dodatkowych opład z rzeczy tak
    podstawowe, jak CLIP. Gdyby operatorzy chwilę się zastanowili, podnieśli
    jakość swoich usług do poziomu oferowanego przez operatorów VoIP, nie
    zgrzytali zębami gdy abonent chce zabrać swój numer na urlop -- to by
    dominacja telefonii komórkowej nie była aż tak wielka jak teraz.

    --
    Jarek