-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neost
rada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.telefonia
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Subject: Re: Fajny patent na stacjonarny
References: <a...@n...neostrada.pl>
<9...@g...com>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<j6iywzsmadz2$.17sj5is7tuirw.dlg@40tude.net>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<0...@g...com>
Organization: : : :
Date: Mon, 11 May 2015 19:09:10 +0200
User-Agent: slrn/1.0.2 (Linux)
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
Lines: 59
NNTP-Posting-Host: 77-253-217-116.static.ip.netia.com.pl
X-Trace: 1431364151 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 8390 77.253.217.116:13042
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.telefonia:238400
[ ukryj nagłówki ]Pan Jacek Skórzewski napisał:
>> Z jakichś przedziwnych psoogrodniczych powodów ci operatorzy uznają
>> loginy i hasła do swojej telefonii za najbardziej strzeżoną tajemnicę.
>> Dlatego przeważnie da się korzystać wyłącznie z routera i gniazdka
>> POTS w nim. Głupie to.
>
> Pracowałem kilka lat u operatora kablowego świadczącego 3-play, to się
> wypowiem.
>
> Takie postępowanie bierze się z tego, że operator kablowy ma możliwość
> techniczną zapewnić w modemie m. in. priorytetyzację ruchu dla pakietów
> VoIP. Poza tym zapewnia poprawność pozostałych parametrów konfiguracyjnych.
> Skutkiem tego ma większy wpływ na jakość świadczonej usługi, której
> klient bezapelacyjnie wymaga, zgłasza tickety do na infolinii i reklamuje,
> jak tylko coś nie zadziała jak należy. W przypadku, kiedy klient
> sam konfigurowałby sobie konto operatora na swoim urządzeniu VoIP,
> odpowiedzialność operatora byłaby ograniczona z technicznego punktu
> widzenia, ale klient niekoniecznie musiałby być o tym świadomy. Mógłby
> wystąpić typowy dla świata wsparcia IT problem: po czyjej stronie jest
> przyczyna usterki.
>
> Ponadto może tak być, że ze względów bezpieczeństwa interfejs IP
> "centrali", z którym komunikuje się terminal w modemie kablowym,
> jest w zaadresowany w puli nieroutowalnej, nieosiągalnej z internetu,
> a nawet z klienckiej usługi dostępu do internetu u tego samego operatora.
>
> Ale to w sumie w większym stopniu jest kwestia formalna, niż techniczna.
> Są operatorzy, w tym i mój poprzedni pracodawca, którzy sprzedają konta
> VoIP hostowane na swoich centralach, ale jest to uregulowane innymi
> umowami, wyłączającymi odpowiedzialność operatora za czynniki, na które
> nie ma on w takiej usłudze wpływu.
Taki właśnie nierutowalną pulę adresów wykorzystywał operator, który dawał
klientom zahasłowane bramki SPA2102 -- ten przypadek znam najlepiej. Tam
łatwo było odnaleźć ten numery, rozhasłować bramkę, odczytać ustawienia,
przenieść na inne urządzenie i pozbyć się jednego ze zbędnych pudełek.
Rozumiem troskę o klienta, ale wciąż uważam, że to głupie -- bo przecież
można dać dostęp do konta nie nie tylko na jeden sposób. Priorytetowane
połączenie z prywatnej podsieci nie wyklucza możliwości logowania się
z internetu.
Używam swojego numeru stacjonarnego również (a może przede wszystkim) poza
miejscem stałego pobytu, i bardzo to sobie chwalę. Operator, do którego
przeniosłem numer, za miesięczny abonament poniżej 10 groszy miesięcznie,
daje mi wszystko, na co pozwala technika -- *pełny* wykaz rozmów w obie
strony, więc wiem równiez kto do mnie się dodzwonił, a kto tylko próbował.
Mogę zablokować każdego natręta indywidualnie, przekierować wybrane rozmowy
itp. Nie wyobrażam sobie, bym mógł powrócić do zdzierców, którzy chcą po
kilkadziesiąt złotych miesięcznie. Nie wyobrażam sobie, bym musiał znosić
ich muchy w nosie -- udostepnianie tylko częściowego bilingu wymaganego
przez Prawo Telekomunikacyjne, albo żądania dodatkowych opład z rzeczy tak
podstawowe, jak CLIP. Gdyby operatorzy chwilę się zastanowili, podnieśli
jakość swoich usług do poziomu oferowanego przez operatorów VoIP, nie
zgrzytali zębami gdy abonent chce zabrać swój numer na urlop -- to by
dominacja telefonii komórkowej nie była aż tak wielka jak teraz.
--
Jarek
Następne wpisy z tego wątku
- 11.05.15 21:08 Jacek Skórzewski
- 11.05.15 21:38 Jarosław Sokołowski
- 13.05.15 19:55 WAM
Najnowsze wątki z tej grupy
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Czas umierać.
- [ot] aplikacja - ameryk. nr. telef + dzwonienie za free do stanow i kanady
- Vectra 'Plan domowy bez limitu'
- Re: Ponownie: Android i zarządzanie książką telefoniczną z komputera
- Re: Ponownie: androSRAJ i zarządzanie książką teleSRAną z bitMłyna
- Re: Ponownie: Android i zarządzanie książką telefoniczną z komputera
- Android, export/import książki telefonicznej
- Przeniesienie numeru HaloNet -> INEA
- Czy tradycyjna telefonia stacjonarna już nie istnieje?
- AB=45 - co to?
- Szok! Działający automat telefoniczny!
- Modemy sprzętowe PSTN i ISDN Microcom - czy ma to jakąś wartość
- Ciekawe numery 2023
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- 2024-06-27 Głośnik piezoelektryczny
- 2024-06-23 Mala autonomiczna kamera monitoringu
- 2024-06-26 czas na emeryturę i EB
- 2024-06-26 Wyjścia video kart graficznych (NVIDIA)
- 2024-06-27 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-06-27 Bażanowice => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-06-27 Ulm => IT Netzwerktechniker (m/w/d) <=
- 2024-06-27 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-27 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-26 Kraków => International freight forwarder <=
- 2024-06-26 Częstochowa => Marketing Specialist (E-Commerce) <=
- 2024-06-26 Warszawa => Fullstack Java Developer <=
- 2024-06-26 Warszawa => React Native Developer <=
- 2024-06-26 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=