  • 1. Data: 2013-10-13 11:00:07
    Temat: Fajna zabaweczka bo tania
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    Może kogoś natchnie na jakieś urządzenie, bo ceny modułów ethernet
    dostępnych/produkowanych w PL są znacząco większe.
    http://dx.com/p/hi-link-hlk-rm04-serial-port-etherne
    t-wi-fi-adapter-module-blue-black-214540
    z gniazdami:
    http://dx.com/p/vrm04-multifunction-uart-serial-port
    -to-ethernet-wi-fi-converting-adapter-module-w-anten
    na-blue-215334
    producent:
    http://www.hlktech.net/product_detail.php?ProId=39
    Pytanie, czy za 3-5 lat też będzie dostępny?

    --
    Michał

  • 2. Data: 2013-10-13 11:13:53
    Temat: Re: Fajna zabaweczka bo tania
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    W dniu 2013-10-13 11:00, Michał Lankosz pisze:
> [...]
    >
    > producent:
    > http://www.hlktech.net/product_detail.php?ProId=39
    > Pytanie, czy za 3-5 lat też będzie dostępny?

    Ja bym zadał sobie pytanie czy RS232 przeżyje tych kilka lat. Juz dziś
    osiągalny jest raczej jako złącze tylko serwisowe w niektórych sprzętach.

  • 3. Data: 2013-10-13 12:20:43
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2013-10-13 11:13, LeonKame pisze:
> [...]
    >>

    > Ja bym zadał sobie pytanie czy RS232 przeżyje tych kilka lat. Juz dziś
    > osiągalny jest raczej jako złącze tylko serwisowe w niektórych sprzętach.

    Jako wewnętrzny interfejs urządzenia - czemu nie? A może I2C?
    http://wiki.openwrt.org/toh/hilink/hlk-rm04

    --
    Michał

  • 4. Data: 2013-10-13 12:50:28
    Od: BartekK <s...@d...org>

> [...]
    >
    > producent:
    > http://www.hlktech.net/product_detail.php?ProId=39
    > Pytanie, czy za 3-5 lat też będzie dostępny?

    Wygląda fajnie, ale z dokumentacją marnie - jak zwykle, chińczyk
    sprzedaje high-tech opisując produkt jak Janusz z autogiełdy:
    "serial-to-wifi-ethernet, board color-blue" a reszty się domyśl, szukaj,
    googluj po schemacie czy nocie katalogowej...
    Jak chcesz użyć, to rób pełny reverse-engering, a i tak się okaże że np
    jest to chiński klon z wstawionymi ralinkami, ale by użyć komercyjnie,
    to potrzebny zakup drivera od ralinka komercyjny, którego nie dostaniesz
    (ew. musisz spiracić).

    Nie żebym narzekał w powietrze - kupowałem od chinoli prostą pozornie
    sprawę - touchscreen z kontrolerem. No co tu opisywać, poza rozmiarem,
    to że jest USB, i ma działać? Okazuje się, że o ile sam touchscreen ok,
    to kontroler jest chińskim klonem z chińskim spiraconym firmware, które
    działa tylko z starym driverem ręcznie wymuszonym do instalacji
    (auto-detekcja windows instaluje driver najnowszy, który nie działa) i
    crackowanym softem do kalibracji touchscreena, bo oryginał od producenta
    tego czipa nie działa - stwierdza że czip nie jest oryginalny i nie
    rozpoznaje...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2013-10-13 13:09:18
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    > Jako wewnętrzny interfejs urządzenia - czemu nie? A może I2C?
    > http://wiki.openwrt.org/toh/hilink/hlk-rm04

    Jakiego urzadzenia ?

  • 6. Data: 2013-10-13 16:37:40
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "LeonKame" <k...@l...com> wrote in message
    > Ja bym zadał sobie pytanie czy RS232 przeżyje tych kilka lat. Juz dziś
    > osiągalny jest raczej jako złącze tylko serwisowe w niektórych sprzętach.

    RS232 w urządzeniach dla rynku komercyjnego rzeczywiście nie żyje,
    ale w elektronice przemysłowej żyje wciąż i trzyma się mocno...
    Razem ze swoim bratem, RS485, wciąż wojują światem :-)

  • 7. Data: 2013-10-13 16:40:30
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-10-13 16:37, Pszemol pisze:
> [...]
    > ale w elektronice przemysłowej żyje wciąż i trzyma się mocno...
    > Razem ze swoim bratem, RS485, wciąż wojują światem :-)

    Poeta.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 8. Data: 2013-10-13 19:29:51
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości

    > Poeta.

    A nie jest tak, że jeśli coś dobrze, płynnie działa, itp., to się mówi
    "Paaanie, poezja!"? :)

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.