  • Data: 2009-06-23 07:48:44
    Temat: Re: (FOTO) Na Obcej Ziemi 1944
    Od: XX YY <j...@u...at> szukaj wiadomości tego autora

    On 23 Jun., 08:48, John Smith <u...@e...net> wrote:

    > Pewnie, że tak.
    > Z mojego 350D mam parę zdjęć na ISO 1600, przy wywołaniu podciągnąłem
    > jeszcze 1-2EV (czyli de facto ISO 3200-6400) i wiszą piękne odbitki
    > 20x30 na ścianie, bardzo sympatyczne, nawet przy bliższym spotkaniu.
    > Tyle, że to zdjęcia z dużą ilością szczegółów (miasto nocą). Zdjęcia
    > ślubne, zwłaszcza portrety mają pewnie większe wymagania jakościowe.
    >
    > --
    > Mirek

    czy szumy sa widoczne i w jakim stopniu zalezy tez od motywu.
    na gladkiej ciemnoszarej powierzchni zobaczysz kazde zaszumienie.

    na zdjeciu pokazujacym fakture zroznicowana , brawna , bogata w
    sczegol szum zostaje jakby zamaskowany.

    wczoraj robilem na 1600 ISO w mieszkaniu no jest szum juz widoczny
    wyraznie - nieprzyjemny.
    kiedys dla testu zrobilem zdjecie w gorszych warunkach na 3200 ISO z
    tym ze byl to motyw pstrokaty-- pies na trawie.
    wlasciwie to zdjecie nie mialo prawa wyjsc , gdyz ciemno a obiektyw
    mialem dlugi - i ku memu zdziwieniu zdjecie praktycznie bezszumowe.

    Cudow nie ma szumy sa ale ich postrzegalnosc/identyfikalnosc jest w
    obu wypadkach rozna.

    XXX