  • Data: 2009-06-23 08:00:08
    Temat: Re: (FOTO) Na Obcej Ziemi 1944
    Od: XX YY <j...@u...at> szukaj wiadomości tego autora

    On 23 Jun., 09:34, Radek D <r...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie miałem czekoladowej fontanny :-(
    >
    > A co do ISO byłem wczoraj na takiej "pokazówce" w Domu Kultury -
    > dzieciaki grały przed rodzicami solówki by nauczyć się "obycia" z
    > publicznością. Zabrałem ze sobą lampę - ale użyłem może ze 2 razy.
    > ISO 1000-1600, szkła otwarte prawie na maksa f2.0-3.2 - i forsowanie
    > czasu do granic utrzymania stabilności. Nie miałem parcia by wyszły
    > wszystkie fotki - więc seria i 50% do kosza.
    >
    > Ale KLIMAT niesamowity, gdyby jeszcze migawka odrobinę ciszej działała
    > to by dzieciaki nawet nie wiedziały, że im fotki robię.

    tak - tez uwazam , ze lampa blyskowa w takiej sytuacji jest zlem
    koniecznym.
    szumy moga sobie byc - w powiekszeniu monitora a takie sie oglada na
    ogol sa slabo widoczne . w skali 100% sie zdjec nie oglada. A jesli
    sie uda przetworzyc szumy w ziarno jak w fotografii analogowej - tzn.
    beda miec taka sama " ziarnista" strukture to staja sie wartoscia na
    zdjeciu,

    Gorszy jest spadek ostrosci na zdjeciach robionych na wysokim iso ,
    czy tez niebezpieczenstwo poruszenia , jesli czasy sa dlugie.

    Ja dochodze do wniosku ze szumy sa fajne ;-) - zmienie dopiero
    zdanie , gdy pojawia sie aparaty praktycznie bezszumowe i taki bede
    posiadal