  • Data: 2009-08-06 22:21:44
    Temat: Re: Exmor R - "przenicowany" CMOS od Sony
    Od: dominik <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin 'Cooler' Kuliński wrote:
    > I wtedy to będzie rzeczywiście marketing, bo zysk na jakości obrazu
    > będzie pomijalny. W materiałach napisali, że prawie dwukrotny zysk na
    > czułości, w porównaniu do tradycyjnego CMOS, uzyskano dla matrycy o
    > rozmiarze sensela 1,74 um, czyli w uproszczeniu można przyjąć, że
    > ścieżki i inne przeszkody dla padającego światła zajmują połowę jego
    > powierzchni. W lustrzance APS-C sensel to już przynajmniej 5 um, a
    > powierzchnia ścieżek jeśli w ogóle rośnie, to tylko nieznacznie, więc
    > ten sam zysk wyniesie ile? 6, góra 10%.

    Z tego co widać zysk jest dość duży przy kompaktach. Przy lustrach też
    będzie z pewnością. Ciekawe tylko ile?
    Wydaje mi się, że będzie jeszcze lepiej z telecentrycznością. Dzisiaj
    wiadomo, że to wciąż problem.
    Zobaczymy realnie ile będzie tej czułości. Ciekawe jak by to wyglądało w
    raw, bo to co jest to widać, że puszczone przez odszumiarę :)

    d.