  • Data: 2009-08-07 20:04:48
    Temat: Re: Exmor R - "przenicowany" CMOS od Sony
    Od: dominik <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jakub Witkowski wrote:
    > Przecież sami piszą, że nie żadne tam 3-4, tylko niecały 1EV!
    > Ale jak na newsy, to bez kozery powiem pińcet.

    Gdzie napisali, że niecały 1EV?
    Na dpreview jak byk stoi, że to jest 8dB (+6dB sygnał, -2dB szum), czyli
    sygnał jest silniejszy ponad 6 razy, daje to niecałe trzy działki z tych
    wyliczeń.
    Jednak nie wiem czy to zasługa jakiegoś algorytmu, czy czego, ale
    pokazywane zdjęcia nie mają w ogóle przesyconych pikseli, brak więc
    hot-kaszki na zdjęciach. Stąd napisałem że subiektywnie to jakieś 3-4EV,
    dlatego że mniej więcej iso 800 teraz w kompaktach daje efekty jak
    pokazane iso 3200.

    Oczywiście na rzetelniejszą ocenę trzeba będzie poczekać kiedyś jak
    wyjdzie coś z rawami, bo teraz nie jest wiadome czy ten obeiktyw tak słaby
    czy to odszumianie tak mocne. Na iso 100 nie jest wiele lepiej z
    ostrością, więc pewnie optyka jest o kant tyłka jak na tyle Mpix.

    d.