  • 1. Data: 2009-07-19 15:12:02
    Temat: Epson R2880
    Od: "Marian Paździoch" <j...@i...pl>

    Witam,
    posiada ktoś z szanowych grupowiczów ten sprzęt? Interesuje mnie koszt
    wydruku (lub na ile wystarcza tusz to sobie sam obliczę) formatów a4,a3,a3+
    lub po prostu któregoś z nich. Chodzi mi o orginalne tusze i drukowanie
    zdjęć. Pomijamy koszt nośnika, sam tusz. Na stronie producenta można znaleźć
    info, że tusz wystarcza na ok 800 stron, ale jakich i czego to juz nie
    podali :P.

    Pzdr,
    Maniek

  • 2. Data: 2009-07-19 15:25:49
    Temat: Re: Epson R2880
    Od: "Marian Paździoch" <j...@i...pl>

    I jeszcze jedno pytanie. Czy do tej drukarki można dokupić orginalny tusz w
    butlach, tak żeby korzystać z wygody i ekonomi stałego zasilania, ale używać
    dalej orginału?

    Pzdr.
    Maniek

  • 3. Data: 2009-07-19 17:09:32
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    Do obliczenia kosztu Epsonek najbezpieczniej przyjąć przelicznik 1ml
    atramentu na 1 zdjęcie formatu A4. W przypadku 2880 jeden tuszyk
    kosztuje 48PLN i ma 11,4ml - zatem koszt tuszu na jedno zdjęcie A4
    wyniesie ok. 4,20PLN.
    Tuszu K3 w butlach nie można kupić, można jednak kupić kasety do
    samonapełniania i rozbebeszyć kasety od większych ploterów Epsona.

  • 4. Data: 2009-07-19 17:52:51
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Czornyj" <m...@c...pl> wrote:

> [...]
    > atramentu na 1 zdjęcie formatu A4. W przypadku 2880 jeden tuszyk
    > kosztuje 48PLN i ma 11,4ml - zatem koszt tuszu na jedno zdjęcie A4

    Ja przy takich szacunkach dodatkowo robię (chyba słuszne) założenie,
    że pewna część tuszu zawsze pozostanie niewykorzystana, czyli od pełnej
    pojemności trzeba najpierw odjąć jakąś niewielką "martwą pojemność".
    Nie mam propozycji co do konkretnych założeń ilościowych, ale zgadza
    się to ze zdroworozsądkowym podejrzeniem, iż większe pojemniki są
    bardziej ekonomiczne.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 5. Data: 2009-07-19 18:12:18
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

> [...]
    >     Nie mam propozycji co do konkretnych założeń ilościowych, ale zgadza
    > się to ze zdroworozsądkowym podejrzeniem, iż większe pojemniki są

    Epsonki w praktyce zwykle żrą trochę mniej tuszu (0,7-0,6/A4), a 1ml/
    A4 przyjmuję właśnie z uwagi na ew. czyszczenie, marnację w pojemniku
    itp.

  • 6. Data: 2009-07-19 20:17:15
    Od: "Marian Paździoch" <j...@i...pl>

    >Użytkownik "Czornyj" <m...@c...pl> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...
    >Do obliczenia kosztu Epsonek najbezpieczniej przyjąć przelicznik 1ml
    >atramentu na 1 zdjęcie formatu A4. W przypadku 2880 jeden tuszyk
    >kosztuje 48PLN i ma 11,4ml

    To skąd taka rozbieżność? Producent podaje te ok 800 stron... różnica
    kolosalna.

    Pzdr.
    Maniek

  • 7. Data: 2009-07-19 20:55:53
    Od: "Marian Paździoch" <j...@i...pl>

    No i jescze jedno pytanie ;). Czy są jakieś zamienniki tuszy w butlach,
    które są warte świeczki? Nie mówię tu o jakimś badziewiu, ale przecież są
    też firmy robiące swoje tusze wysokiej jakości.

    Pzdr.
    Marian

  • 8. Data: 2009-07-19 21:02:57
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Marian Paździoch" <j...@i...pl> napisał:

    > To skąd taka rozbieżność? Producent podaje te ok 800 stron... różnica
    > kolosalna.
    >[...]

    Strona stronie nie równa i 1 strona A4 to nie to samo co 1 zdjęcie A4. Na
    zadrukowanie strony tekstem lub wydrukowanie jakiegoś wykresu złożonego z
    kilku odcinków i osi potrzeba znacznie mniej atramentu niż na wydrukowanie
    zdjęcia. O ile mnie pamięć nie myli u ktoregoś z producentów drukarek
    spotkałem sie z informacją, że z punktu widzenia wydajności atramentów
    przyjmuje się, że na wydrukowanej stronie atrament pokrywa 10% powierzchni
    papieru.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 9. Data: 2009-07-19 21:07:39
    Od: "Marian Paździoch" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > spotkałem sie z informacją, że z punktu widzenia wydajności atramentów
    > przyjmuje się, że na wydrukowanej stronie atrament pokrywa 10% powierzchni

    No tak, ale jednak przy drukarce fotograficznej powinno się przyjmować
    drukowanie zdjęć ;).

    Pzdr.
    Maniek

  • 10. Data: 2009-07-19 21:50:52
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > No tak, ale jednak przy drukarce fotograficznej powinno się przyjmować
    > drukowanie zdjęć ;).

    Tym, co podają producenci wogóle nie zawracaj sobie głowy - to są
    wartości znormalizowane, dla jakich 5% pokrycia.

    80 stron to może jest realne (z zastrzeżeniem, że jedne atramenty
    kończą się szybciej inne wolniej, więc np. żółty trzeba dość często
    wymieniać) - o 800 nie ma nawet sensu marzyć