  • 21. Data: 2010-02-22 09:42:31
    Temat: Re: Energooszczędny zestaw.
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Przecież wyraźnie napisał, że _podkręcał_, a nie odblokowywał.
    > Zrozumieliście o co mi chodzi?

    pewnie, ze zrozumialem o co Ci chodzi -
    - po prostu bylem zlosliwy, bardziej niz Ty
    :)))

  • 22. Data: 2010-02-22 12:30:36
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Leszek K." <l...@n...pl> wrote in message
    > Widzę co się dzieje z coolerem. Na Phenomie prawie staje. Na Q6600 zwalnia,
    > ale dalej jest mocno słyszalny. Coolery identyczne. Przy pełnym obciążeniu
    > chodzą mniej więcej równo (ze wskazaniem na phenoma).

    to akurat swiadczy o niczym, sterowany jest przez plyte glowna prawda?
    gdybys mial je podlaczone na stale do tego samego napiecia, w tak samo
    wentylowanych budach i roznily by sie temperatura to mozna by zaczynac
    myslec o roznicach w poborze pradu

  • 23. Data: 2010-02-22 17:06:46
    Od: Wiesław <n...@p...onet.pl>

    Dnia 21-02-2010 o 22:41:01 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    napisał(a):

    > Zasilacz mam obecnie jakis ok, moc 350, dostosowany do semprona 3000 -
    > bedzie ok?

    Jeżeli chcesz mieć energooszczędny komputer, to musisz mieć przede
    wszystkim energooszczędny zasilacz, a nie "jakiś".

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 24. Data: 2010-02-22 17:59:11
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Jeżeli chcesz mieć energooszczędny komputer, to musisz mieć przede
    > wszystkim energooszczędny zasilacz, a nie "jakiś".

    po pierwsze nie napisałem, ze mam "jakis", tylko ze mam "jakis ok".
    Niemniej zaciekawiła mnie twoja wypowiedz. Mozesz wskazac, jak zmienia sie
    pobór prądu w zaleznosci od jakosci zasilacza?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Życie nie jest ani lepsze, ani gorsze od naszych marzeń.

  • 25. Data: 2010-02-22 19:00:09
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    Budzik pisze:
> [...]
    > Niemniej zaciekawiła mnie twoja wypowiedz. Mozesz wskazac, jak zmienia sie
    > pobór prądu w zaleznosci od jakosci zasilacza?

    Normalnie. Sa zasilacze ktore maja wieksza sprawnosc i te sa bardziej
    energooszczedne.

  • 26. Data: 2010-02-22 19:08:36
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Mon, 22 Feb 2010 12:30:36 -0000, tg napisał(a):

> [...]
    > gdybys mial je podlaczone na stale do tego samego napiecia, w tak samo
    > wentylowanych budach i roznily by sie temperatura to mozna by zaczynac

    Budy identyczne. Obroty ustawiane nie z BIOS-u tylko speedfanem.

  • 27. Data: 2010-02-22 19:21:27
    Od: Wiesław <n...@p...onet.pl>

    Dnia 22-02-2010 o 18:59:11 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    napisał(a):

    > po pierwsze nie napisałem, ze mam "jakis", tylko ze mam "jakis ok".
    > Niemniej zaciekawiła mnie twoja wypowiedz. Mozesz wskazac, jak zmienia
    > sie pobór prądu w zaleznosci od jakosci zasilacza?

    W zasilaczach energooszczędność to jak najwyższa sprawność, która
    mieści się w granicach od ok 40 do ponad 90%. Znaczy to tyle,
    że w pierwszym przypadku tracisz 60, w drugim "tylko" 10% energii
    za którą płacisz. Wymyślono nawet certyfikaty dla zasilaczy
    od 80% sprawności wzwyż. Sprawność nie jest stała w całym zakresie
    i najwyższą wartość osiąga gdzieś między 50, a 60% obciążenia.
    Jeżeli jednak posiadasz zasilacz OK (ja zrozumiałem "ok"oło 350W),
    to zapewne nie masz się czym martwić.

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 28. Data: 2010-02-22 19:59:11
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > od 80% sprawności wzwyż. Sprawność nie jest stała w całym zakresie
    > i najwyższą wartość osiąga gdzieś między 50, a 60% obciążenia.

    w teorii to wszystko jasne.
    Bardziej chodziło mi o przykłady praktyczne.
    Obciazenie jest w miare znane - do 100W, skoro mowimy o energooszczednym
    kompie.
    Czyli jakies 30%.
    Ma ktos przykłady sprawnosci dla:
    - jakiegos badziewia typu Modecom
    - polecanego tu budzetowego fortrona czy delty
    - sredniej polki typu chieftec
    - wynalazków typu seasonic czy bequiet.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Miłosierdzie jest początkiem okrucieństwa.

  • 29. Data: 2010-02-22 19:59:12
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail @TO napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Normalnie. Sa zasilacze ktore maja wieksza sprawnosc i te sa bardziej
    > energooszczedne.

    o jakiej roznicy mowimy?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nie pożądaj żony bliźniego swego nadaremnie"

  • 30. Data: 2010-02-22 20:50:11
    Od: Wiesław <n...@u...onet.pl>

    Dnia 22-02-2010 o 20:59 Budzik napisał na pl.comp.pecet:

    > w teorii to wszystko jasne.
    > Bardziej chodziło mi o przykłady praktyczne.
    > Obciazenie jest w miare znane - do 100W, skoro mowimy o energooszczednym
    > kompie. Czyli jakies 30%.

    W praktyce właśnie, należy kupować zasilacze opatrzone certyfikatem 80+,
    gdyż tylko takie zapewniają jakiś konkretny poziom sprawności.
    Logiczne jest, że producent kiepskiego zasilacza nie poda jego danych
    i nie chodzi tu tylko o sprawność.

    > Ma ktos przykłady sprawnosci dla:
    > - jakiegos badziewia typu Modecom
    > - polecanego tu budzetowego fortrona czy delty
    > - sredniej polki typu chieftec
    > - wynalazków typu seasonic czy bequiet.

    http://nvision.pl/45-zasilaczy-w-praktyce--Articles-
    157-ndetails-53.html

    Dla swego czasu chwalonego Modecoma MC można przyjąć wartości Amacrox
    Warrior, gdyż to podobno te same zasilacze (Fortrona zresztą). Sprawność
    nie zachwyca, ale mają jakieś zalety. Teraźniejsze Modecomy (prócz Volcano)
    są zapewne podobne.

    Jest tu również polecany przez niektórych Chieftec GPS-xxxAA-101A.
    Również nie zachwyca, szczególnie, że nie jest wcale taki tani jak na
    swoją jakość.
    Natomiast te rzekome "wynalazki" to jedne z najlepszych zasilaczy na rynku.
    Ten pierwszy jest producentem - bardzo dobrym zresztą - ten drugi nie ma
    w ofercie słabych zasilaczy. Seasonic produkuje zasilacze dla np. Corsaira,
    Anteca czy PC Power&Cooling.

    --
    Wiesław
    Opera Mail