  • 11. Data: 2011-11-21 15:48:35
    Temat: Re: Energooszczędna płyta pod mały serwer, miniatx - tania
    Od: simon <N...@p...onet.pl>

    > Mile widziany, ale to super dodatek: czytnik kart CF - serwer będzie
    > stał na sata-CF, jakby
    > czytnik był wbudowany to ekstra.
    A może takie coś:
    http://www.advantech.com/applied/Stack_SBC_Pages/EBX
    /PCM-9584.htm
    http://www.advantech.com/applied/products/pcm-9584.p
    df
    ale z drugiej ręki?

    Zalety to wszystko w jednym, łącznie z CF, Sata, PCI, mPCI,
    programowalnymi portami, 2 lanami. Dodatkowo Comy, LPT, USB.
    Taka płyta oczywiście wymaga większych umiejętności i wiedzy, oraz
    własnoręcznie zrobionej budy z kablami, ale wszystko da się w niej opanować.

    Po szczegóły zapraszam na priv.

    simon

  • 12. Data: 2011-11-21 17:04:08
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 21.11.2011 simon <N...@p...onet.pl> napisał/a:

> [...]
    > Taka płyta oczywiście wymaga większych umiejętności i wiedzy, oraz
    > własnoręcznie zrobionej budy z kablami, ale wszystko da się w niej opanować.

    Budżet w jakim to szukam jest w tytule wątku :) jak uznasz że się zmieścisz
    to pisz na serek@ w domenie z From. Wyjście poza budżet mi się nie opłaca, bo
    p4 jest i chodzi i nie zje prądu o tyle więcej.

  • 13. Data: 2011-11-21 17:53:27
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    > Budżet w jakim to szukam jest w tytule wątku :) jak uznasz że się zmieścisz
    > to pisz na serek@ w domenie z From. Wyjście poza budżet mi się nie opłaca, bo
    > p4 jest i chodzi i nie zje prądu o tyle więcej.

    Proszę o sprecyzowanie, dla jednego tanio to 100zł,dla innego 1000zł a
    dla jeszcze innego 100kpln w zaleznosci od zastosowan. Możeszbyc
    bardziej konkretny? (KONKRETNA KWOTA)

  • 14. Data: 2011-11-21 18:19:41
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 21.11.2011 Rafal Lukawski <r...@l...pl> napisał/a:

    > Proszę o sprecyzowanie, dla jednego tanio to 100zł,dla innego 1000zł a
    > dla jeszcze innego 100kpln w zaleznosci od zastosowan. Możeszbyc
    > bardziej konkretny? (KONKRETNA KWOTA)

    Tanie płyty z atomami to mam za ~200zł, spełniające warunki za 600zł (początek
    oferty supermicro), szukam tanio, więc w okolicy tych 200zł :) trochę mi się
    nie uśmiecha płacić za jedną ethernetkę ~400zł :)

  • 15. Data: 2011-11-21 21:11:29
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    Dobry Wieczór,
    W sumie jestem amatorem, ale czy rozwiązanie typu;
    -serwerek z jednym LAN plus switch/najlepiej zarządzalny - nie było by
    dobrym rozwiązaniem?

    Takie proste zarządzalne switche zaczynają się koło 200 zeta,
    Serwerek z jednym LAN 1GB będzie tani i mały, switch też i będzie miał
    minimum 4 porty albo i więcej....

    --
    Barek
    barek[]plusnet pl

  • 16. Data: 2011-11-22 00:31:29
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 21.11.2011 BAREK <b...@p...pl> napisał/a:
    > Dobry Wieczór,
    > W sumie jestem amatorem, ale czy rozwiązanie typu;
    > -serwerek z jednym LAN plus switch/najlepiej zarządzalny - nie było by
    > dobrym rozwiązaniem?

    Te serwery do głównie routery i docelowo dwa.

    > Takie proste zarządzalne switche zaczynają się koło 200 zeta,
    > Serwerek z jednym LAN 1GB będzie tani i mały, switch też i będzie miał
    > minimum 4 porty albo i więcej....

    Nie w tym przypadku, potrzebuję 3 porty eth na każdym osobny adres i
    musi to być fizyczny port w routerze - taka specyfika.

    Mniej więcej to będzie działało tak:

    ISP1 ISP2
    | |
    +---+ +---+
    |R1 |---|R2 |
    +---+ +---+
    | |
    +---+ +---+
    |S1 |---|S2 |
    +---+ +---+
    | | | |
    LAN LAN

    R1 i R2 to są właśnie te routery, S1 i S2 to switche.
    Do switchy są podpięte serwery, każdy 2 kabelkami, przez 2 karty, każda
    do innego switcha w bondingu. Każdy router do innego UPS (już są dwa).

    Na razie jest 1 router z 4 kartami, po jednej na każdego ISP i dwie w
    bondingu na każdy ze switchy. Ale on sam stanowi SPOF.

    Po wykonaniu ww. wszystko od isp, routery, switche, kabelki, karty aż do
    każdego serwera będzie zdbublowane i pojedyncza awaria nie spowoduje że
    coś z łączami nie działa.

  • 17. Data: 2011-11-22 08:27:41
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-11-21, o godz. 16:48:35
    simon <N...@p...onet.pl> napisał(a):

    > A może takie coś:
> [...]

    Czasami można trafić płytkę Tyan S2350 robioną na zlecenie firmy
    http://www.splitted-desktop.com/en/ Specyfikacja jest na końcu postu.
    Udało mi się kupić taką płytkę okazyjnie za ~150PLN. Mogę znajomka
    podpytać czy ma jeszcze jakieś egzemplarze.

    Zdrówko

    o 1 S1 socket for AMD Mobile Sempron and Turion 64 X2 support
    o ATI RS690E and SB600
    o 1 Compact Flash port
    o 1 LVDS port to drive TFT panel
    o 1 TPM
    o 1 mini PCI slot
    o 2 internal com ports
    o 2 internal firewire ports
    o 32 MB Local Frame Buffer to lower power consomption of GPU
    o 6 USB 2.0 external port available on I/O backing plate
    o 4 USB 2.0 internal port
    o 2 Gigabits Ethernet port from Realtek
    o Up to 4 GB of main Memory ( 2x So-Dimm DDR II @667Mhz)
    o 1 DVI-D port, 1 7.1 analog audio out, 1 SP/DIF Optical port
    o Support Linux natively (primary O/S used by SDS) and Windows Vista
    with Aero mode

  • 18. Data: 2011-11-23 14:32:55
    Od: simon <N...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-11-21 19:19, Sergiusz Rozanski pisze:
> [...]

    Można jeszcze taniej kupić z dwoma sieciówkami coś na Epii, ale tu już
    może mocy brakować. Gdy drążyłem temat pojawiały się takie oferty w
    okolicy 150 zł.

    A co do ceny za płytę napisz do mnie na priv proszę, bo Twego emaila nie
    mogę zbytnio rozszyfrować :)

    --
    Pozdro
    Simon

  • 19. Data: 2011-11-23 15:48:26
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@m...com.pl>
    napisał w wiadomości
    b.com.pl...
    > Wertuję sieć w poszukiwaniu taniej płyty na mały serwer

    Dlaczego nie NAS?

  • 20. Data: 2011-11-23 19:57:01
    Od: Vituniu <v...@g...com>

    > Dlaczego nie NAS?

    Bo wbijanie gwozdzi kluczem oczkowym to kiepski pomysl. :)
    Przeczytales ty aby watek na ktory odpowiadasz?

    pozdrawiam,
    Vituniu